• immali

Vad är normalt midjemått?

Jag läste om de elvaåriga flickorna som kritiserade H&M för att deras skyltdockor hade samma midjemått som dem, trots att dockorna skulle föreställa vuxna.

Nu blir jag nyfiken på vad som räknas som "normalt" midjemått för en vuxen kvinna?

Kan tillägga att jag själv har c:a 77cm.

• Svar på tråden Vad är normalt midjemått?
  • Lady

Tyva77---- OKEJ tack---då har jag angett fel mått
    Mina tuttar är 80 -60 (midja) och 85 (rumpa)

Maria79-----förstår exakt vad du menar. Stora är man försiktig med, ger uppmuntarn och uppskattning ..kvinnligt vackert osv osv. MEN små tjejer tittar många på med "onda ögon" elaka kommentarer och konstiga frår---- som äter du ordentligt, är du inte för smal,
    Jappp det tycks vara så att smala ska man hacka på de är äckliga etc ......helt sjukt.......OBS ALLA är inte på detta sätt men många och ironiskt nog är de som är modellen större värst MOT mig i alla fall. Trots att jag som du Maria ALDRIG har sagt ett ont ord om andras vikt.

• Lady

Min felaktiga mätning av tutta´rna beror på att jag mätte ovanför vårtorna och inte mitt på

• immali

Maria79: håller med, för många verkar det som att smala människor är fritt fram att klanka ner på. Dålig stil, speciellt "en kvinna ska se ut som en kvinna".

Alla kvinnor ser ut som kvinnor, det är ju det dom är... Oavsett midjemått.

• adrenalin

immali:

när man säger på det sättet så tror jag att man enbart tänker på idealen och inte på att det faktiskt är människor som kan bli sårade.. men genom sånna här trådar där man påpekar detta kan säkert det här bättras :)

• mama80

När jag skrev in mig hos barnmorskan var jag undernärd enligt BMI och är så fortfarande. Trodde/hoppades att jag skulle få behålla lite höfter efter födseln i alla fall, men ack...

88-63- 87 längd 173

har alltid haft svårt att köpa kläder rätt storlek = för korta ben/ärmar osv

Jag tackar för att La redoute katalogen finns

• mama80

oops slant där 85-63-87 ska det vara men de hade gärna fått vara lite större (boppisarna alltså)

• Maria 79

känns bra att få lite medhåll efter 10 års helvete...
    tackar.... uppskattas verkligen, ni anar inte, jag sitter här med tårar brännande bakom ögonlocken.. aldrig har nån förstått förut.....
    kram på er

• Peztis

Maria, jo du! Visst förstår jag dig för jag har ju haft samma reaktioner. Fick höra omvägar att chefen trodde jag var bulimiker el ngt. Hur skoj är det...?

Svar på tråden Vad är normalt midjemått?