• immali

Vad är normalt midjemått?

Jag läste om de elvaåriga flickorna som kritiserade H&M för att deras skyltdockor hade samma midjemått som dem, trots att dockorna skulle föreställa vuxna.

Nu blir jag nyfiken på vad som räknas som "normalt" midjemått för en vuxen kvinna?

Kan tillägga att jag själv har c:a 77cm.

• Svar på tråden Vad är normalt midjemått?
  • Kusin Vitamin

104-90-100 är mina mått (byst, midja, höfter). Men jag har alltid tyckt att Stefan Rössners maxmått är konstigt. Jag menar, är det inte skillnad om en kvinna som är 158 har 90 cm i midjemått jämfört med mig som är nästan 180?! Jag vet ju att jag inte direkt är "petit", men smällfet är jag ju inte heller. Nej, jag tror man måste titta till helheten med. Klart att jag borde gå ner 10 kg (minst) för att vara riktigt inom normalviktsspannet... Får ta tag i det efter sommaren!

• adrenalin

jag är normalviktig enligt BMI, är inte fet .. visst jag har lite ansamlingar men det är ju såvitt jag vet inget onormalt. ändå har jag över 80 (antagligen, SÅ mycket har magen inte börjat puta än)

jag har 99 runt häcken.. jag gillar min häck =)

• Roisin Dubh

Så länge häcken är större än midjan är det väl toppen!

• Lady

Kusin vitamin ----------- EXAKT bort med alla max och minimum mått
    Mina mått 75-60-85 ------- OBS är endast 157.5 OBS

• immali

Ja jag mäter midjan på det stället mitt på kroppen där det är smalast...

• Maria 79

"en kvinna ska se ut som en kvinna.. kurvigt.. killar gillar inte spinkiga kvinnor... "

Den har jag också fått höra ett ANTAL gånger...
    Har alltid varit smal , FÖR smal men har inte kunnat göra nåt åt det.
    Såg ut som ett anorexi-offer o mådde skit över det. Hade gärna då istället vart lite mullig med former än att se ut som ett sklett. För folk tror att det är helt ok att säga vad som helst till en smal. "Fy fan va spinkig du är, ät lite"
    Det är precis som att säga "Fy fan vad fet du är, banta lite" men det fattar inte folk.

NU är jag normalviktig... har tom lite fläsk kvar på magen sen graviditeten. men hellre det än att man skulle se ut som man gjorde då i högstadiet o gymnasiet.......

• TUVA77

80-65-85. Eller det var svårt att mäta ... Jag har i alla fall 75B i behå storlek och brukar använda storlek 34-36 på HM kläder. Tror att skyltdockorna brukar använda ungefär samma storlek och så är de väl lite extra slimmade i midjan.

Jag är mindre än de flesta men inte som en 11-åring.

• Lady

Hur mäter man tuttarna??? Mitt över vårtorna eller under tuttarna???

Svar på tråden Vad är normalt midjemått?