Här är mina mått:
Midjemått: 78 cm (brukar ligga på ca: 74 cm).
Bystmått: 100 cm
Höftmått: 100 cm
För 10 år sedan vägde jag 60-61 kg och idag 76 kg (har fött 3 barn varav ett för 6 månader sedan). Min normala vikt är 65-69 kg. Ärligt talat så struntar jag i vad som är idealet. Bara det inte är riskabelt för hälsan. Det som oroar mig är de signaler som sänds ut till småtjejer och tonårstjejer. Hade själv ätstörningar som ung och tillät mig aldrig att väga med än 57 kg till mina 174. Hela min uppväxt har jag kämpat för att vara smal, men när jag slutade jobba som underklädsmodell och träna så har ju kroppen förändrats, men jag mår så mycket bättre idag:0)
Det är skrämmande med det ideal som är på modet idag. Jag har ingen i min bekantskapskrets som är mindre än stl: 38. Mina bästa väninnor har stl: 40/42 i snitt och 44/46 har en del också, utan att för den sakens skull vara feta.
Bara man äter vettigt och mår bra så spelar midjemåttet ingen roll. Jag önskar att t ex kläderna på MQ gjordes i lite större storlekar, för det är sällan deras stl 40 passar mig som har breda höfter men smala ben.
Nä, nu skall jag äta en " Sundborn After Dinner" från Hemglass. Den är vrålgod och lär öka mitt midjemått några centimeter *hi-hi*.