• tr3z

kanarieöarna?

Jag har aldrig varit på kanarieöarna, funderar ev på att åka dit under våren men vill veta hur prisläget är på mat osv? Har fått för mig att man nog betalar som här hemma för båda självhushåll och restaurang. Stämmer det?

• Svar på tråden kanarieöarna?
  • IaOnDaFluff

Är det verkligen "lite billigare", jag skulle nog vilja säga att är precis som här hemma.

• hotten

jag äter nog inte här hemma oxfile + stor öl på restaurang för 120-130,- i snitt,
    eller lövbiff alt kottletter eller annan enklare lunch för 50,-

så i mitt tycke är det lite billigare...

• IaOnDaFluff

Nja, inte direkt egentligen.

• tr3z

tackar för svaren, då vet jag och kommer fundera vidare på om det är nåt för oss

• IaOnDaFluff
    tr3z skrev 2008-09-09 09:15:53 följande:
    tackar för svaren, då vet jag och kommer fundera vidare på om det är nåt för oss
    Om ni vill resa i vår och resa billigt, varför inte tunisien?!
  • IaOnDaFluff

eller åk till kanarieöarna fast på ett all inclusive hotell (om det är något för er), på så sätt har ni ju direkt kontroll på kostnaderna.

• tr3z

InOnDaFluff - Vi funderar på en långsemester, runt 4 veckor, och det är överkomligt med flyg/boende, men när matkostnaderna är lite större kanske det lönar sig att åka någonannanstans istället, särskilt som jag aldrig eg haft nån dragning till kanarieöarna Jag vill bara vara hemifrån länge *S*

• IaOnDaFluff
    tr3z skrev 2008-09-09 09:25:19 följande:
    InOnDaFluff - Vi funderar på en långsemester, runt 4 veckor, och det är överkomligt med flyg/boende, men när matkostnaderna är lite större kanske det lönar sig att åka någonannanstans istället, särskilt som jag aldrig eg haft nån dragning till kanarieöarna Jag vill bara vara hemifrån länge *S*
    Hmm.. ja på kanarieöarna så blir det ju självhushåll i sådana fall.. när är det på våren ni ska åka?!

annars är ju thailand guld, kanske lite dyrt att åka dit. Men ni kan hitta superbilligt boende och maten är hur billig som helst.. 15kr för lunchen ungefär!
Svar på tråden kanarieöarna?