• tr3z

kanarieöarna?

Jag har aldrig varit på kanarieöarna, funderar ev på att åka dit under våren men vill veta hur prisläget är på mat osv? Har fått för mig att man nog betalar som här hemma för båda självhushåll och restaurang. Stämmer det?

• Svar på tråden kanarieöarna?
  • tr3z

Vi har varit två månader i thailand och jag kan tyvärr inte övertala min man att åka dit igen inte för att han inte gillar det, och som du säger - DÄR kan man stanna dubbelt så länge för samma pris som nånannanstans.. Men han tycker att vi redan har varit där så han vill göra nåt annat.
    Eg är det Florida som är planen just nu, och det blir säkert dit vi åker, jag bara kolla runt lite för å se vad man har för val

• IaOnDaFluff

Ah då förstår jag.. ja florida är ju intressant. Har själv funderat på att åka dit!

• tr3z

ja, där finns ju en hel del att göra iaf, om man skulle tröttna på kritvita stränder

• IaOnDaFluff
    tr3z skrev 2008-09-09 09:40:26 följande:
    ja, där finns ju en hel del att göra iaf, om man skulle tröttna på kritvita stränder
    Om man skulle ja
  • hotten

Trinidad och Tobago i västindien, billigt med mat, dricka osv
    ca 10,- kyckling mm.. (hotell restauranger dock ca 70-100,-)
    Min pärla i världen men boende å resa blir ju dyrare så klart..

under jul å nyår tar vi en budget resa till just gran canaria (för allt är ju så dyrt under julen) 3 veckor för 2 vuxna + 9 åring, 28 000,- för 4 stjärnigt å då är det direkt från luleå. man kunde välja all inclusive till om man ville kostade ca 10 000,- men så mycket äter å dricker vi inte på 3 veckor fast vi äter de mesta ute när man bara är borta 3-4 veckor. (har dock lägenhetshotell)

• Dudden

Vi åker till Gran Canaria i morgon bitti! Har hört att priserna ska vara ungefär som här hemma. Vi har inte någon mat på hotellet utan har en lägenhet där vi faktiskt tänker laga mat om kvällarna. Lite basvaror har vi med oss, men det sksa tydligen finnas jättefina matvaruaffärer i närheten. då blir det ju iallafall kanske lite billigare än om vi skulle gått ut och ätit varje kväll!

• hotten

Dudden: första-andra dagen åker vi alltid till atlantico, ett stort shoppingcenter med stora mataffären currefuer (går inte att missa he he), där hittar man allt man behöver å mycket billigare, dricka, mat, blöjor å allt man kan tänkas behöva. Öborna själva handlar där.

• tr3z

hmm... ska prata lite mer om det här hemma.. florida lockar mer i sig, men då måste man även hyra bil å så... fortsätt gärna skriva bra saker här dock så kan jag visa maken tråden sen när vi ska bestämma oss (om sådär en månad)

• tr3z

Väntar fortfarande på att det ska komma ut en bebis så att vi ev kan boka en resa.. Och ja, det blir nog Kanarieöarna. Dessutom har vi bestämt oss för Gran Canaria, men nu är frågan: Vart då?

Någon med erfarenheter av olika ställen som vill dela med sig, jag tar tacksamt emot!

Svar på tråden kanarieöarna?