kanarieöarna?
Jag har aldrig varit på kanarieöarna, funderar ev på att åka dit under våren men vill veta hur prisläget är på mat osv? Har fått för mig att man nog betalar som här hemma för båda självhushåll och restaurang. Stämmer det?
Jag har aldrig varit på kanarieöarna, funderar ev på att åka dit under våren men vill veta hur prisläget är på mat osv? Har fått för mig att man nog betalar som här hemma för båda självhushåll och restaurang. Stämmer det?
Vägarna är slingriga och går igenom bergen.. så skulle det stå.
Vi ska också till Kanarieöarna, fast 1 november. Till Arguineguin. Jag är egentligen ingen sola och sola lite till människa (bada är dock kul, men det kan man inte göra hela tiden!) Så jag undrar om ni har några idéer vad man mer kan hitta på där?! Jag reser med min sambo och två kompisar (de tre blir nog kvar på poolområdet och solar...!) och min halvåriga dotter. Så det blir hon och jag som kommer hitta på lite andra saker. Några tips?!
mamma är bäst: då är ni där samtidigt som vi, vi är där 17/12-7/1
läste just aftonbladets NYA bilaga om Gran canaria, tyckte den var rätt bra för den som inte besökt ön innan. ville bara tipsa om den.
å tillägga till den att palmitos park är öppen igen (stod att den fortfarande är stägd efter branden)
man måste vara plussmedlem, eller bli det iallafall för en månad kostar väll 19,- mån å då kan du läsa, ladda hem å skriva ut hur många guider till olika ställen du vill, å läsa allt möjligt annat oxå. Eller så lånar du koden av någon som är plussmedlem å skriver ut de du vill ha..
gå in på aftonbladet.se resor så ser du
såååå, då har vi bokat en resa! vi åker 6 mars och kommer hem 3 april
Vi valde ett hotell ganska långt från stranden (2 km) mitt mellan amadores och puerto rico, men stor pool och lekplats på området samt billigt pris var avgörande, och det känns riktigt spännande! nu ska det beställas lite reseguider för det roligaste med att resa är ju att planera!
tr3z: det är uppe på berget då? där brukar de ha rätt bra priser för det är så långt överallt å inga bussar går där utan alltid taxi som gäller. Men det är fint å så är det även lite billigare att handla på shopping europa. vilket hotell blev det?
har själv tidigare oxå tittat på hotell där flera har så fina stora soliga balkonger, men det har stupat i att dessa hotell inte haft uppvärmd pool...
vi valde till sist hotell eden, de har fått allt från ettor till femmor när resenärer recenserat, så det känns lite som en chansning. Tydligen mycket britter, vilket också känns som en chansning, men jag tror det blir bra. eller jag hoppas det
och det är europa som ligger på gångavstånd, så jag hoppas att det väger upp lite att man är en bit från allt annat. Det känns inte så viktigt att vi inte kommer vara vid stranden varje dag, för när vi var på kreta två veckor förra året ville min dotter inte ens doppa tårna i havet utan ville bara bada i poolen, och sonen är ju för liten för att ha en egen vilja så
och just att han är liten, då är det bra med de stora soliga balkongerna som du nämnde, det ska tydligen få plats solstolar där så man kanske kan bränna sig lite när han sover en lur
Nå, vi får väl se, men det känns iaf väldigt kul att ha något att se fram emot
tr3z: för oss är poolen oxå viktigast, är sällan på stranden när vi är på canaris (de är för kallt & för blåsigt)..
De hotellet känner jag inte till dess mer, (konstigt för att vara jag) men jag minns att det i närheten fanns liknande sluta hotell anläggningar för danskar bland annat.. sen ligger det väll åt bergsidan så det lär vara riktigt lugt läge (men bara att gena lite mellan hotellen så kommer man direkt till andra vägen å europa
som sagt iallafall ungeför för jag har genat där men kan inte riktigt minnas vilket hotell eden är bara läget.
Det fiins även ett apotekt i närheten av europa (kanske skönt för er att veta som reser med småbarn, då alla barnsaker finns där (mat, blöjor mm)
perfekt ju! så slipper man släpa med allt möjligt och omöjligt (fast vi kommer nog släpa en del ändå
)
en fråga som säkert låter knäpp
hur är det med myggor? jag är allergisk mot myggen vid medelhavet och hoppas så klart att GC ska vara en myggfri zon, men sån tur har jag inte va?
har inte sett enda mygga någonsin på canaris, dock reser jag alltid dit under vintern (nov-mars).
Det blåser ju oftast på öarna så de håller dem säkert borta.
Men jaa de i medelhavet är ju hemska, snabbare å bleka stora är de oxå he he..
å, vad skönt att höra! jag hatar myggor, även de svenska har fattat tycke för mig
vattenpussen: var i A förra veckan. Glöm inte att besöka marknaden. Gillar du inte att sola så kan du gå nya strandpromenaden bort till Anfi eller ta bussen till Puerto Rico eller Mogan. Mogan är superfint, kallas lilla Venedig. Rekommenderar om din dotter äter burkmat att du tar med från Sverige, maten där är både dyrare än här o riktit osmaklig. Trevlig resa!