• tr3z

kanarieöarna?

Jag har aldrig varit på kanarieöarna, funderar ev på att åka dit under våren men vill veta hur prisläget är på mat osv? Har fått för mig att man nog betalar som här hemma för båda självhushåll och restaurang. Stämmer det?

• Svar på tråden kanarieöarna?
  • hotten

Det finns ett stort vattenland på vägen mot palmitos park (djurparken), dit går det direktbussar (stannar vid vattenlandet å djurparken) från hållplatser som är märkta med en skylt palmitos park.

Puerto rico är inte så litet men det är väldigt "kompakt" allt finns på ett led med början stranden man går rakt fram genom parken (förbi lekparken, busshålplatsen, posten, restauranger, golf, allmänt poolområde mm, mm..å kommer då till shoppingcentret dit de mesta är koncentrerat.
    man fotrsätter bara rakt fram genom shoppingen (eller på trotoaren/vägen på sidan om) å sedan en liten bit till typ gissningsvis 100-200 m så har du vattenlandet på vänster sida.

Hela puerto rico ligger som i en dalgång, med berg på båda sidorna, å de flesta hotellen är byggda på bergsidorna därför blir det så mycket trappor för många så fort man skall ner till hela sträckan där allt finns..

den nya poerto rico dalen är sedan på andra sidan berget så därifrån blir det långt till allt..
    andra sidan däremot har ett mindre shoppingcenter högst upp " europa" å där har man utsikt över amadores stranden oxå.

alltså man skall bo längst ner i gamla dalen för att slippa trappor eller taxi överallt..

• Moja

Vi ska till Arguineguin i oktober. Var ligger köpcentret Atlantico där man kan handla billigt? Är det i närheten?

• hotten

atlantico ligger mellan flygplatsen å las palmas typ.
    Men det är ändå värt att åka dit (det är alltså ett shoppingcenter å där inne finns en jätte stor affär franska currefuar), buss från amadores/puerto rico/argunegin kostar typ 50,- vuxen å går några ggr i timmen.

• mamma2002

MOJA:

Blir lite nyfiken när i oktober åker ni?

själva åker vi till Arguineguin med,förmodligen samma bolag- Ving nu på onsdag:)
    Vi stannar till den 15:e ska bli skoj!

• tr3z

Om man ska vara borta länge, lönar det sig att boka boende och flyg var för sig eller ska man typ resa med ving och ta paketpris?

• hotten

jag vet inte om nån årkar med mig mer, men andra får ju oxå skriva he he..

ts, det beror på vart man skall åka, men man skall alltid jämföra det kan vara så olika.

generellt blir det billigare att boka för sig om man reser till tex thailand.
    till västindien, canaris (vilket i sig inte är längre bort men ändå) tex kan det ofta vara billigare med charter paket, men det skiljer sig som sagt, reguljärflygen har ofta olika erbjudanden som man måste jämföra med.

• tr3z

hotten - jag är iaf inte trött på dig, det är perfekt med någon som känner till öarna lite och jag tackar för alla svar, även på frågorna som jag inte ställer själv

Ska kolla runt lite nu. Bebis är ute och jag är grymt sugen på att boka biljetterna.... man han kanske ska bli en vecka gammal först, och det hinner han väl bli om jag ska jämföra priser med tanke på hur sällan jag får sitta vid datorn ostört nu

• Moja

mamma2002: Vi åker 22-29 oktober. Tyvärr är vi inte där samtidigt...

Jag såg förresten att Idol-gänget varit på "vårt" hotell. Måste kolla Idol imorgon!

• mamma2002

ja , det är spännande, Tyvärr missar jag det jag har föräldramöte på jobbet :(

Svar på tråden kanarieöarna?