kanarieöarna?
Jag har aldrig varit på kanarieöarna, funderar ev på att åka dit under våren men vill veta hur prisläget är på mat osv? Har fått för mig att man nog betalar som här hemma för båda självhushåll och restaurang. Stämmer det?
Jag har aldrig varit på kanarieöarna, funderar ev på att åka dit under våren men vill veta hur prisläget är på mat osv? Har fått för mig att man nog betalar som här hemma för båda självhushåll och restaurang. Stämmer det?
Hotten: Du kanske kan rekomendera annat skoj på ön då?
Vi åker igen nu om 11 dagar! Ska bli skoj men denna gg till sunvinresort arguineguin jättefina pooler till barnen där..Har ni provat någon utflykt från något bolag? Skai alla fall till anfi beach som ska vara fin. Hoppas på fint väder bara!
:)
Tack på förhand! Ni verkar ju vara hemma där...
he he ni har ju oxå vart där förut så ni vet nog vad som finns
Anfi har en underbar strand! norrmännen kan få ider å bygga en hel annläggning av sten!
i argunegin brukar jag alltid va på marknad, pruta som f.n å köpa saker för minst ½ priset mot affärerna. kläder , mm.. sånna turistgrejer
utflykt med researrangör har jag nog aldrig varit på, men de brukar ha till bergsbyarna å grottfolket, där de besöker fin kyrka i bergen mm, tror det kan va bra, det är finare än man tror där!
poerto mogan skall man absolut besöka, å det går ju glasbåttnade båtar dit från argunegin, ta en båt där de stannar å matar fiskarna! så blir det ju roligare för barnen!
siux city (western byn) var vi till förra gången, har aldrig tidigare varit där utan tyckt det lät sådär, men var överaskad tyckte det var bra, många olika shower helatiden osv..
den gången reste vi med fritidsresor å köpte man entre biljett från dem så fick man det mycket billigare, kanske har ving så oxå?
Djurparken har åter öppnats efter branden, så det KAN ju vara lite nytt nu?
annars kanske crokodilparken kan va kul? de har alltid några ungar som man kan se när de sköter om osv, fast det ligger ju så åt fel håll..
eller en dagstur till teneriffa å deras djurpark som är riktigt stor å fin! (ca 900.- med flyg, antre mm per pers, tror researrangörerna har paket)
he he finlandsbåten armas runt ön?
kanske era barn gilar vattenparken? då finns ju en mindre å billigare å närmare i puerto rico.
tex ta glasbåttnade båten till PR från ARGU, Gå rakt upp, stanna vid lekparken å lek en stund, ät på Mcdonalds
, fortsätt rakt upp förbi shoppingen så är du vid vattenparken.
(brevid lekplatsen har du bussh¨ållplatsen om ni hellre åker buss)
jag vet inte riktigt men du kan ju fråga om du undrar nått...
ha en skön resa
jättebra diskussion om vad som finna att göra, jag bara suger åt mig
Kom hem från Gran Canaria (Bahia Feliz) i onsdags! Bodde på ett hotell som hette Monte Feliz, ett jättefin hotell, väldigt lungt och skönt och barnvänligt! Priserna är väl ungefär som här hemma, vad gäller det mesta. Vi hade lägenhet, så vi lagade faktiskt mat några kvällar för att komma undan lite i pris!
Från Bahia Feliz är det ju relativt nära till många andra fina platser! Vi var bla till Maspalomas, Puerto Mogan och Amadores. En dag hyra vi bil, lite över trehundra spänn för en heldag, ganska billigt tyckte vi, och kan varmt rekomenderas!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Tack Hotten! Mycket att suga in, man tackar och bugar!!
Den där båten från Arg, verkar spännanade!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
MAMMA 2002
som info.. de glasbåttnade båtarna går mellan argunegin-anfi-poerto rico-poerto mogan.. å det fungerar bra att ha barnvagn med sig (om ni har så små).
har man inte varit till las palmas eller om man vill shoppa märkeskläder mm (finns äkta disney butik oxå) så skall man dit, för att se riktiga Spanien (på södra sidan av ön bor det inga canarier bara turister
nått man gärna glömmer).
Annars kan jag inte påstå att det är nått man "behöver" besöka..
är man nu där så kan man med fördel äta på svenska svarta pannan (på strandpromenaden) de har riktigt god mat till bra priser!
kanske har jag skrivit det redan? men första dagarna skall man absokut åja till shopping center Atlantico, det har allt du behöver å billigare! (dricka, blöjor, mat mm) öborna handlar där själv!
å ni som äter mycket ost tex som pålägg om ni lagar egen frukost, Skall verkligen handla i butiker med shark disk å köpa i bit, det är typ minst 50 ggr billigare än färdigskivade som finns i förpackningar!
Dudden: hade monte feliz svt europa? i vanliga rum (om ni bodde i vanliga å inte i superior?)
Vi hade lägenhet och ja, vi hade svt Europa! Kollade in svenska väderrapporten bla!
Dudden, ok tack, flickan vill förmodligen gärna se julkalendern därför undran..
för enl fritidsresor så finns inte svt europa mer än på orqidea, men enl svt europa så finns det på monte feliz.. nån annanstans läste jag att det bara finns i vissa lägenheter..
Vi var i Bahia Feliz i februari i år & vi var jätte nöjda.
Värmen i poolen var helt okej.
Vi bodde på Las Pitas & hade SVT europa, bra med bolibompa & vi tittade på melodifestivalen.
Kanske kan Teneriffa vara ett alternativ?