Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink smink smink vi fortsätter!

Fridapida skrev 2008-10-21 15:18:11 följande:
    FluffgufJo, jag bodde i GBG innan jag flyttade till Örebro. Jag flyttade hit för att plugga. Så Jensens har jag nog missat, men det finns här i Örebro också. Fint halsband o mejk.
    Tack! Vad är det du pluggar?
  • Fluffguf

Karisma: Jag tycker att du ska beställa borste till mineralsmink från everyday minerals, deras flattop kabuki och loghandled kabuki är riktigt bra och prisvärda (runt 10 dollar styck)!

• Fluffguf
    LMK skrev 2008-10-21 19:17:47 följande:
    Nu ligger dagens mejk i galleriet; turkost & grönt! Det är mer sting i färgerna irl. Det är sååå svårt att fota nu när det inte finns dagsljus på morgonen!
    Riktigt snyggt! Jag beundrar verkligen dina foton, mina ser aldrig rätt ut i färgerna...
  • Fluffguf
    Linny skrev 2008-10-21 20:17:04 följande:
    Jättefint! Beundrar också att du får till färgerna så bra på fotona! Även om jag har en kamera som ska vara en toppenkamera så tycker jag inte mina blir riktigt bra. Åtminstone inte om jag tar närbilder..
    Samma här! Jag har en bra systemkamera, men jag antar att det är mig det är fel på
  • Fluffguf
    Lejån skrev 2008-10-23 12:55:27 följande:
     Fluffguf; jag fick minsann paket av dig igår ju. Danke! *hihi*
    Ja, det var kul Hoppas att du är nöjd
  • Fluffguf
    Karisma skrev 2008-10-29 08:42:04 följande:
    Skickade för fort, vilket blush? De flesta ser ju lila ut. Nu ska jag ta hand om lillen som vill ha mat. /K
    Jag gillar game show, jag har en bild på den i min blogg (lookingamazing.blogspot.com).
  • Fluffguf
    trolltyg skrev 2008-10-29 15:21:53 följande:
    Ja jag är jättetacksam för tips, har lärt mig jättemycket i denna tråd. Sedan jag började fotografera mina sminkningar så ser jag att jag måste lägga skugga högre upp mpt ögonbrynsbenet för när jag blundar så ser det inte ut som om jag lagt ända upp till globlinjen fast jag gjort det när jag stod framför spegel och sminkade mig. Så det är lärofyllt att se på bild vad man gjort.
    Visst är det så! Ofta ser sminkningar helt annorlunda ut när man tittar på bilder av dem än i spegeln. Iofs gör ju färgåtergivningen en del, men ofta kan jag se att det ser mer ojämnt ut på bilderna, och då är det lätt att hitta var man behöver vara mer noggrann.
  • Fluffguf
    Phantera skrev 2008-10-30 17:04:01 följande:
    Prinsessan Leia skrev 2008-10-29 13:06:03 följande:Framhäver lila gröna ögon?Hm...jag tycker nog att brunt framhäver gröna ögon bäst.Jag gjorde en lila sminkning och det passade inte alls till mina ögon tyckte jag!
    Det sägs att det ska göra det, men jag vet inte om jag håller med helt. Jag har också gröna ögon, och jag tycker att jag inte passar så bra i lila, mer än i ganska mörk plommonlila.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!