Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink smink smink vi fortsätter!

luspudel skrev 2008-09-27 15:56:52 följande:
    Fluffguf, jag tror också de finns större men alla salonger kanske inte tar in dom. Provburkarna är ju mycket större så det borde ju gå att köpa den storleken också :) Ja drygt som tusan är det ! =)
    Nej jag vet inte riktigt, jag använder inte id annars Men det spelar ju inte så stor roll om det finns större, det är ju ingen pytteburk iaf
  • Fluffguf
    mjuik skrev 2008-09-27 20:54:48 följande:
    Blir inte alls avundsjuk på dig Linny.Inte ett dugg! =)Jag ger snart upp det här med eyeliner.Har försökt och försökt men det blir bara fult.Spetsen är ganska tjock, kan det vara därför?Får köpa en ny och testa, vad ska jag köpa för något?Vägrar tro att det är mitt fel att det blir fult =)
    Jag har aldrig lyckats med eyeliner förut, men jag använder en riktigt smal pensel, och då är det mycket lättare! Ibland använder jag en rakt avklippt smal pensel som jag lägger längs fransraden och drar. Jag har Shadow Applicator Duet och Precision Eyeliner Brush från pureluxecosmetics.com/page11.html
  • Fluffguf
    Fluffguf skrev 2008-09-27 21:00:23 följande:
    Jag har aldrig lyckats med eyeliner förut, men jag använder en riktigt smal pensel, och då är det mycket lättare! Ibland använder jag en rakt avklippt smal pensel som jag lägger längs fransraden och drar. Jag har Shadow Applicator Duet och Precision Eyeliner Brush från pureluxecosmetics.com/page11.html
    Oj, vad skumt det blev där på slutet
  • Fluffguf
    mjuik skrev 2008-09-27 21:07:21 följande:
    Fluffguf: vad har du som du målar med då? Alltså inte penseln.Om man kollar på hur precision eyeliner brushen ser ut så borde det funka med en målarpensel.Kanske inte helt ultimat men själva utseendet.Tycker det är läskigt med djurhår i penslar.
    Jag använder ögonskugga och vatten, funkar utmärkt
    Ja, konstnärspenslar ska fungera lika bra, jag vet att en del köper i specialaffärer för sånt, men jag har inte testat själv.
  • Fluffguf
    mjuik skrev 2008-09-27 23:44:57 följande:
    Ögonskugga och vatten fick det bli.Dök ner i mitt förråd med sminkgrejer och hittade en oanvänd borste i ett fodral. Det är antagligen dålig för det var de andra som kom i samma fodral.Offrade den. Klippte den kort och sned och testade att måla.Det blev bra!För första gången i mitt liv har jag målat eyeliner på mig själv och inte tvättat bort det efter att ha suckat åt mig själv i spegeln.Strålande!Imorgon tänker jag åka och köpa en tunn konstnärspensel att måla med.
    Grattis! Jag hade samma upplevelse för typ ett år sedan, en liten sminktriumf
  • Fluffguf

Ni som har koll på dermalogica, vilka produkter rekommenderar ni till mig? Jag har fet/blandhy, ganska känslig.
    Har jag fattat rätt att man kan beställa från jearsey beauty company fraktfritt och utan tull?

• Fluffguf
    LMK skrev 2008-09-30 14:49:32 följande:
    Trollsanna: Det lät jättefint med den rosa sminkningen! Kul med AW! Ja, jag hoppas att Diorshow är bra nu! Kör oxå just nu med Clinique- High Impact. Fick ett litet prov i en tidning tidigare. Den är faktiskt bra, men det är såå svårt att applicera då det är en stor borste & miniliten förpackning med typ 1 cm att hålla i
    Jag har också det provet Jag gillar mascaran, men den lilla förpackningen är opraktisk och svår att öppna...
  • Fluffguf
    luspudel skrev 2008-09-30 17:18:54 följande:
    Hehe, ny sminkerfarenhet: jag har gjort en ögonfransförlängning! Har sååå långa, kolsvarta täta fransar nu. Underbart! =)
    Häftigt! Var gjorde du det? Vad kostade det och hur länge håller det?
  • Fluffguf
    luspudel skrev 2008-09-30 18:04:31 följande:
    Ligger en bild i galleriet... Var dock tvungen att bara klippa ut ögonen, haha, man ser ju inte klok ut på så nära håll annars!
    Wow vilka fransar! Det verkar häftigt, även om jag inte tycker att det känns så nödvändigt för mig som har långa fransar ändå
  • Fluffguf

Någon som har beställt från jersey beauty company som kan tala om hur lång tid det tar att få sina grejer? Mitt paket var skickat idag

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!