Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink smink smink vi fortsätter!

Bluelight skrev 2008-10-01 15:57:20 följande:
    Wow, vad mycket fint du köpte! Jag äger faktiskt inte en enda ögoskugga från MUS konstigt nog, men jag har ögonen på flera
  • Fluffguf
    LMK skrev 2008-10-01 16:36:51 följande:
    Fluffguf skrev 2008-10-01 16:27:17 följande:Vem har inte det? Men jag köper nästan hellre 10 samples än 1 st MUS skugga numer. Farligt det där med småburkar... Min man tycker att det knappast kan finnas fler färger/nyanser att välja bland, då jag redan har alla??!! Oj oj oj, om han bara visste!!
    Samma här, jag har drygt 100 olika ögonskuggor (alla från budgetmärken, jag är för snål ), men det finns massor av fler jag vill ha
  • Fluffguf
    majlinsa skrev 2008-10-01 19:06:26 följande:
    Någon som är lite sugen på att tipsa mig vad en basic sminkväska bör innehålla?Idag sminkar jag inget, så jag har precis ingenting hemma men tänkte ge det en chans. Så ge mig tips och förslag.. =)
    Skulle jag sätta ihop en sminkväska skulle jag nog lägga i:
    - Mascara
    - Kajalpenna
    - 2-3 ögonskuggor som passar ihop
    - Rouge
    - Foundation (jag använder mineralfoundation från www.everydayminerals.com) + puder som passar till
    - Ett vårdande läppglans

Jag har säkert glömt något, men det är väl ungefär vad jag använder när jag inte känner för att göra något avancerat.
  • Fluffguf
    Liiza skrev 2008-10-01 23:14:28 följande:
    Halloo, jag fick svar av beautybag idag:------------"Hejsan! Vi siktar på mitten av maj. Vi har haft bekymmer med att få fram emballage till kommande Beautybag men väntar in dessa i veckan. Vi siktar på att få ut kommande Beautybag i mitten av oktober. Hälsningar Marie på Beautybag" -------------Jag tror att det betyder att beräknad leverans är i mitten av Oktober
    Mitten av maj, så länge vill jag inte vänta
  • Fluffguf
    Tesssi skrev 2008-10-02 12:52:41 följande:
    Sådär ja. Nu har jag äntligen lyckats beställa mitt sample-kit + borste från EM. Ska bli intressant att se om färgerna passar. Hur lång brukar frakttiden vara?Och hur är det med MACs pigment? Är ni nöjda? Funderar nämligen på att lägga in en beställning där också.
    Spännande! Hoppas att du blir nöjd! Det brukar ta 1-2 veckor ungefär att få sin beställning.
  • Fluffguf

Idag är jag imponerad! Jag föll för sukis lemongrass scrub som fanns i första beautybagen, men sedan den tog slut har jag inte hittat den. Varje gång jag har haft pengar har den varit slut hos accesora. Men igår hittade jag den hos softskin.se och idag fick jag hem den! Leverans dagen efter är inte dåligt!

• Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-10-02 16:03:01 följande:
    Jag gillade också den. Den doftar underbart! Imponerande kort leverans! Då blir man glad.
    Ja, visst blir man! Man vill ju helst inte vänta ens ett dygn på sina varor
  • Fluffguf
    Knott skrev 2008-10-03 13:51:11 följande:
    Vad kul!! Till en röd klänning skulle köra ett av följande två alternativ: antingen en klassisk sotning i gråskalor, till exempel två grå nyanser eller en mörkgrå och en svart. Till det en sammetslen hy, förmodligen utan rouge, och på läpparna ett nude-stift. Ett annat alternativ är en nätt och ljus ögonmake med enbart en champagnefärgad ögonskugga men ett eyelinerstreck med vinge, ganska rejält med mascara och sedan riktigt riktigt röda läppar.
    Vad kul, precis de två alternativen skulle jag föreslå

Jag trodde själv aldrig att jag skulle ha läppstift, men så fick jag ett infall och var bara tvungen att köpa ett riktigt rött Jag gick till FACE och fick hjälp att välja färg, de hade minst 50 röda nyanser och jag har inte sån koll själv, men jag blev sjukt nöjd! Okej, jag använder läppstiftet sällan, men det är en sån grej som man känner att man bör äga
  • Fluffguf
    Perry the Platypus skrev 2008-10-03 18:50:36 följande:
    Jag har en fråga: Jag beställde från Everyday Minerals i våras och åkte på en postavgift + moms på sammanlagt 135 spänn. Har det nånsin hänt någon av er som beställt smink från USA, eller hade jag extrem otur??
    Jag har råkat ut för det några gånger, det är surt men vad ska man göra
  • Fluffguf
    roxana85 skrev 2008-10-03 19:16:52 följande:
    vilken mascara använder ni???jag har ganska tunna ögonfransar och vill ha fylligare... jag ahr provat loreal och tycker att den är okey...men isadora tycker ja inte alls om och maxfactor torkas ut jätte snabbt...
    Min favorit är diorshow, den ger verkligen fylliga fransar!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!