Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink smink smink vi fortsätter!

Vad vet ni om hudoteket? Jag snubblade in på deras sida och såg att de hade en del ID bland annat.

• Fluffguf
    Dagg i gräset skrev 2008-10-14 20:57:13 följande:
    Jättebra erfarenhet av dom. Jag har köpt i.d smink där bla.
    Vad bra! Jag känner inte till dem sedan innan, så jag blev nyfiken
  • Fluffguf
    trollsanna skrev 2008-10-14 21:49:05 följande:
    Har någon testat dom här läppglansen som ska sitta i flera timmar? minns inte märket men dom gör reklam på tv om dom. Avskyr också när håret blåser på läpparna...den som gör ett läppglans som inte kletar kommer tjäna massor med pengar. Hoppas det blir jag mohaha.
    Om du menar l'oréal 6 hours så har jag testat det. Det sitter bra, lite klibbigt men det är väl det som gör att det sitter längre antar jag! Man behöver ha något återfuktande under, iaf om man har lite torra läppar som jag, för det torkar rätt mycket. Jag kör med lypsyls läppglans eller det där från apoliva under, och då blir det snyggt!
  • Fluffguf
    Linny skrev 2008-10-15 06:40:37 följande:
    Är rätt skeptisk till l´oreals, isadoras och andra mineralmakeuper. De har fått så dåligt i test, borstarna är under all kritik och de flesta är inte äkta mineraler (utan innehåller även annat). Däremot har jag inte provat l´oreal själv så jag kan ju inte uttala mig så. Men den har fått kritik för att inte sitta så länge som de bättre märkena. Men du tycker att den sitter bra? Jag kan inte tänka mig att byta nu när jag har hittat Laura Mercier. Nu är jag helt fast
    Jag har testat l'oréals, och den var helt okej men inte lika bra som everyday minerals (som dessutom är billigare!).
  • Fluffguf

Jag fick min första födelsedagspresent idag med posten Jag fyller år på måndag.
    Presentkort på 500 kr på åhléns, så nu börjar det roliga, att fundera ut vad jag ska köpa! Jag har funderat på MUS-skuggor, någon som har tips på vilka färger (jag har inga sedan tidigare), eller någon helt annan idé?

• Fluffguf
    LMK skrev 2008-10-15 13:32:31 följande:
    Fluffguf skrev 2008-10-15 12:46:07 följande:Åh grattis i förskott!! Kul med lite Åhléns shopping! MUS skuggor finns MASSOR med snygga men de jag har & som jag gillar xtra mycket är: Muffin, Her Majesty, Brownie, Zone samt dusten Carat & Demon. Deras kajalpennor är oxå super! Men som sagt, Åhléns har ju allt i sminkväg från budget till lyx, ja nästan iallafall...
    Tack!
    MUS har massor av fint ja, så mycket att det är svårt att välja bara några, så det är perfekt med lite tips!
  • Fluffguf
    Linny skrev 2008-10-15 15:04:31 följande:
    Så kul! Grattis i förskott förresten Hmm.. vad har du annars då? Har du basskuggor i brunt/grått/svart osv? Vill du komplettera i mer glittrande, skimrande eller kanske matta? Lättare att ge tips då Mina favoriter är annars: Glam Choc, Lounge, Goldglow, 24 carat, Celebration, Choco d´or, Muffin, Flamenco och Bamboo.
    Det jag har är väl mest basskuggor, plus en massa från PL. Jag vet inte exakt vad jag är ute efter faktiskt, men jag vill väl bygga upp en samling så småningom så jag vill veta vila skuggor som är favoriter
  • Fluffguf

Jag funderar på muffin faktiskt... Jag har en vaniljfärgad skugga som jag gillar, men den är matt, så det kan vara kul med något skimrigare. Annars gillar jag luminous från PL, men den är lite rosa/aprikos, så den passar ju inte till allt direkt!

• Fluffguf
    trolltyg skrev 2008-10-15 16:13:02 följande:
    Grattis i förskott Om du har presentkort på Åhléns och bor i Stockholm så skulle jag köpa MAC-grejjer istället. Något dyrare kanske men i mitt tycke mycket mycket bättre än MUS. Jag är faktiskt inte helt förtjust i dem. Jag köpte MAC´s 239 pensel när jag var där tidigare i höstas och den där som är lite mer rundad som också är vit i borsten och bra för suddning och i globlinjen och det är helt klart det bästa köp jag någonsin gjort. Jag har massor av penslar från både FACE, body shop och coastalscents och helt klart så är MAC det allra bästa, jag använder bara dessa penslar nu.Men smaken är ju som baken-delad och tur är väll det så oavsett vad du shoppar dig lös på så hoppas jag du blir nöjd.
    Tack! Jag bor i gbg, så mac finns här också. Penslar behöver jag inte direkt, men de har väl massor av fina suggor också
  • Fluffguf
    Knott skrev 2008-10-15 17:27:14 följande:
    Fluffgluff: jag skulle precis säga det jag med; köp hellre MAC än MUS (men jag har ju blivit allergisk mot MUS:s skuggor så jag är kanske extra skeptisk...) MUS har i och för sig riktigt fina och bra eyedusts, men om du ska köpa pressade skuggor skulle jag hellre gå på MAC. De har dessutom betydligt fler nyanser och formulas att välja mellan!
    Okej, där ser man, jag som trodde att mus var det som gällde
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!