• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    Phantera skrev 2008-10-31 09:34:36 följande:
    Åh...jag menade inte att ni la upp bilder för att visa att att ni var duktiga. Men ni ÄR jätteduktiga och det ser så enkelt ut när ni gör det. *avis*Vad ska man göra idag då? Lilltjejen är sjuk. Kom plötsligt igårkväll. Vi som köpt häxkläder för att ringa på hemma hos gammelmormor, farmor och farfar och säga "Bus eller godis". Som storasyster (4 år) längtat efter det!!Hm...hoppas hon piggar på sig lite till i EM...kanske går ändå. Får se...vill ju inte att hon ska bli sämre. Hm...aja.Nu ska vi gå och vila efter en jobbig natt!Happy Halloween!
    Nej men jag tog det inte så heller Ville bara förtydliga att om du lägger in bilder så antar vi att det är som för oss andra; att du lägger in för att du vill ha tips och bli bättre För så gör nog alla här Menade inte att jag trodde att du menade ....

Hoppas lilltjejen kryar på sig!

Lmk: Kul med ny hårfärg!

Karisma: Bra jobbat!!!

Körde lila och rosa ihop idag. Tog några bilder och lägger in sedan om de blev ok. Har inte kollat dock.. Körde en snabb slarvsminkning dock så det kanske inte är idé att lägga in. Vi får se
  • Karisma

Nu har jag sminkat mig, ska bara fixa håret, sen fota. Behövs ju iof inte för ögonen, men tänkte att ni kanske har synpunkter på hela makeupen.

Det blev lila idag, ska inte säga vad jag inte är nöjd med, bättre ni säger först.

Återkommer ikväll m bilder.

Nu ska lillen äta igen.

/K

• Phantera

Linny > Jo! LÄgg gärna in den. Jag har också en sminkning i rosa och lila. (Fast jag trodde det lila skulle vara mer vinröd! Hette Burgundi...från MAC).

• Fridapida
    Karisma skrev 2008-10-31 09:34:12 följande:
    Jag kommer köpa i butik, gillar inte ebay och tradera. Gissar det beror på att jag aldrig provat beställa därigenom och säkert inte kommer våga heller.Så med andra ord behöver jag ett presentkort i julklapp proppat med massor av pengar för att ha råd m både foundation och mineral veil. Eller iaf minst 800:- för att kanske få ngt annat roligt åxå från kicks. Borste får bli från EM, måste våga för att tjäna lite pengar.Vad använder ni för märke på ansiktskräm för att ha under sminket?Tack för svar. På kicks hemsida fanns inga priser.
    MV har man innan som en primer och efter för att fixera. Det är ett transparent löspuder.

Jag använder dermalogica till min hudvård.
  • truelove 4 ever

Dagens mejk blev väldigt enkel. Har bild i mitt galleri nu

• LMK

Nyfikna, nu finns en bild på min nya hårfärg! Var tidigare lite mörkt guldblond. Har färgat ögonbrynen oxå så det ser mer naturligt ut. Trivs verkligen i denna färg! Rekommenderar fler att våga ta steget från blond-träsket, iallafall som jag- under hösten/vintern.

• LMK

truelove 4 ever skrev 2008-10-31 15:43:02 följande:

Dagens mejk blev väldigt enkel. Har bild i mitt galleri nu
    Fint! Det tog fram dina gröna ögon riktigt bra!
  • truelove 4 ever

Tack

Din hårfärg och brynen blev väldigt bra med.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!