• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera

Trollsanna > Läcker halloween sminkning!! Jätte!
    Lillsyrran hade fått en snygg make också!

Albin > Ja, du ser ut att passa i sotat!

Jag sotade igår för första gången också...men jag vet inte hur resultatet blev.
    Jag tycker alla mina sminkningar ser så..."klyddiga" ut. Typ kladdiga...inga rena "linjer" eller hur man ska säga.

Ska spana lite på mina bilder. Har börjat ta det efter att ha sett era snygga sminkningar, för att "träna och utvärdera mig själv".

Hur ska man sminka sig idag tro?
    Ska på barnkalas! En kompis dotter fyller 4, precis som min äldsta. Så båda mina små är bjudna dit. Jag också förstås!
    Hms...
    Har ju inte testat alla mina ögonskuggor än...
    Väntar fortfarande på ett paket från thebodyneeds med några skuggor och ett eller om det var två lipbalm.
    Förra gången gick det fort, denna gången verkar det ta tid!
    Har i alla fall fått tillbaka tullavgiften från strawberrynet.com. De har bett om ursäkt för "all the inconvenience we may have caused you" 2 gånger...haha. Så farligt tyckte jag inte det var.
    Visst, tråkigt att betala tull, men det var något jag hade räknat med att stå för själv om man hade åkt på den oturen.

Nehepp...snart frulle...

• trolltyg
    Phantera skrev 2008-11-01 06:57:50 följande:
    Trollsanna > Läcker halloween sminkning!! Jätte!Lillsyrran hade fått en snygg make också! Albin > Ja, du ser ut att passa i sotat!Jag sotade igår för första gången också...men jag vet inte hur resultatet blev.Jag tycker alla mina sminkningar ser så..."klyddiga" ut. Typ kladdiga...inga rena "linjer" eller hur man ska säga.Ska spana lite på mina bilder. Har börjat ta det efter att ha sett era snygga sminkningar, för att "träna och utvärdera mig själv". Hur ska man sminka sig idag tro?Ska på barnkalas! En kompis dotter fyller 4, precis som min äldsta. Så båda mina små är bjudna dit. Jag också förstås! Hms...Har ju inte testat alla mina ögonskuggor än...Väntar fortfarande på ett paket från thebodyneeds med några skuggor och ett eller om det var två lipbalm.Förra gången gick det fort, denna gången verkar det ta tid! Har i alla fall fått tillbaka tullavgiften från strawberrynet.com. De har bett om ursäkt för "all the inconvenience we may have caused you" 2 gånger...haha. Så farligt tyckte jag inte det var.Visst, tråkigt att betala tull, men det var något jag hade räknat med att stå för själv om man hade åkt på den oturen. Nehepp...snart frulle...
    Jag ska också på barnkalas idag och har heller inte bestämt mig för hur jag ska sminka mig. Tror det blir med min nya Aubergine från FACE, den är matt och lite vinrödlila och sedan med en väldigt skimmrande ljus skugga som heter Kitten från STILA.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-10-31 22:42:28 följande:
    Hallowen sminkning upplagd på bloggen.Har varit på ''spökfika'' hos brorsdottern så man fick klä ut sig till häxa. Kul när barn hittar på lite spökbus. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Skitläckert verkligen. Passade dig perfekt.
  • trolltyg
    Albin 080509 skrev 2008-10-31 16:37:43 följande:
    ar lagt in 2 bilder i mappen make up på mina just nu sotade ögon...syns inte så bra då bilderna är tagna med mobilen..men passar ja i sotade ögon?
    Svårt att se vad det är för nyans på själva skuggan men i en sotning ser du ut att passa jättebra ut. Du fick en fin form på ögonen.
  • Linny
    Erica med c skrev 2008-10-31 23:07:47 följande:
    Har en liten fråga här..Jag ska på Gala imorgon och har köpt lösögonfransar för att lyxa till det lite..Alltså, ska man måla dom med mascara som "vanligt"???
    Nu använder jag det aldrig, men en del gör det. Man gör klart hela sminkningen,inkl. eyeliner och böjer fransarna och sedan sätter man på fejkfransarna och sedan målar man med mascara.Kommer väl mest på egna.. Så har tjejerna på MUS sagt till mig, men jag använder som sagt inte lösfransar så du får nog bättre svar från andra
    Muchi83 skrev 2008-10-31 23:12:00 följande:
    Underlagskräm är det jag behöver. Inte för halsen utan för ansiktet. MEN eftersom min hals är så ljus så blir det oftast en jätte stor skillnad mellan hals och ansikte vilket inte är så snyggt.
    OK, foundation alltså. Menar du att ditt ansikte är mycket ljusare, naturligt, än halsen alltså? För din foundation ska inte ha en mörkare färg än du har i dig självt. Har du naturligt två väldigt skilda nyanser i ansiktet och på halsen så är det förstås knivigare. Jag använder mineralfoundation men jag borstar alltid på lite ner på halsen också..
  • truelove 4 ever

Tack för era positiva kommentarer om min sminkning igår. Jag ska testa eye liner med ngn dag men det är jätte svårt att lägga tycker jag,för jag skakar en del på handen.

Någon som har nåt tip,s,bild eller nåt på en snygg fest make up till ikväll?

• trolltyg
    Erica med c skrev 2008-10-31 23:07:47 följande:
    Har en liten fråga här..Jag ska på Gala imorgon och har köpt lösögonfransar för att lyxa till det lite..Alltså, ska man måla dom med mascara som "vanligt"???
    Ja du gör så som Linny beskrev, fixa hela makeupen först och måla på eyeliner och om du har raka fransr så böj dem innan. Sätt fast lösögonfransarna (lite pilligt så du kan öva lite innan) och efter att de torkat fast ett bra tag så målar du fransarna. DIna och lösögonfransarna "klumpar" då ihop sig på ett naturligt sätt.

Om lösögonfransarna är för långa så mät dem mot ditt öga och klipp bort fransar från den yttre ögonvrån innan du lägger på lim och fäster dem.

Kul med gala, hoppas du får roligt
  • Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-01 08:09:27 följande:
    Tack för era positiva kommentarer om min sminkning igår. Jag ska testa eye liner med ngn dag men det är jätte svårt att lägga tycker jag,för jag skakar en del på handen.Någon som har nåt tip,s,bild eller nåt på en snygg fest make up till ikväll?
    När du har lagt eyelinern så ta en tops och dra försiktigt utmed ytterkanten av eyelinern. Då blir linjen lite mindre skarp och också mycket jämnare. Så gör jag jämt
  • truelove 4 ever

Ok tack för tipset då får jag testa det

• trollsanna

Tack allihop för alla komplimanger.

Phantera och Trolltyg
    För barnkalas tycker jag det kan vara lite kul med ''godisfärger'' lite rosa, babyblå och mintgrönt. Fast neutrala (jordnära färger) sminkningar med lite mer färg på läpparna passar också.

Trolltyg
    Har också Aubergin och det är faktiskt också en av mina favoritskuggor. Brukar ha den i globlinjen och tona den uppåt mot brynet. Den har rätt mycket pigment i sig. Tror det finns någon bild i mitt gallaeri här på FL där jag har just Aubergin.

http://www.familjeliv.se/hem/trollsanna/galleri.php?page=2&cur_album=Sminkningar

och : http://www.familjeliv.se/hem/trollsanna/galleri.php?page=7&cur_album=Sminkningar

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!