• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • TigerLinn

det blev blått.. tog en annan tunkia :) men älskar lila och brunt me :)

trolltyg skrev 2008-10-30 17:15:52 följande:
    Lila lila lila älskar lila, eller lila och brunt ihop
  • Fluffguf
    Phantera skrev 2008-10-30 17:04:01 följande:
    Prinsessan Leia skrev 2008-10-29 13:06:03 följande:Framhäver lila gröna ögon?Hm...jag tycker nog att brunt framhäver gröna ögon bäst.Jag gjorde en lila sminkning och det passade inte alls till mina ögon tyckte jag!
    Det sägs att det ska göra det, men jag vet inte om jag håller med helt. Jag har också gröna ögon, och jag tycker att jag inte passar så bra i lila, mer än i ganska mörk plommonlila.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-10-30 20:38:28 följande:
    Himla valv skrev 2008-10-30 15:42:12 följande:Problemet med synliga porer är lätt åtgärdad genom att man tar ett lager Mineral Veil innan och efter foundationen.
    Jag har också börjat med det efter att ha fått tipset här, och vilken skillnad det gör! Jag trodde inte att det skulle göra så stor skillnad eftersom EM håller så bra på mig ändå, men det blir ännu bättre
  • Phantera

Linny > Hm...jao.
    Asså. Jag är ju själv medveten om vissa grejjer som kanske inte blir så bra. Så jag skulle isf inte lägga upp dem för att visa att jag var duktig...utan mer få lite feedback.
    Men jag har ju så dåligt självförtroende så det känns lite jobbigt...hm...
    Kanske kan lägga upp några små...hm...

Men inte nu. Ska sova.

Natti!

• Linny
    Phantera skrev 2008-10-30 22:14:47 följande:
    Linny > Hm...jao.Asså. Jag är ju själv medveten om vissa grejjer som kanske inte blir så bra. Så jag skulle isf inte lägga upp dem för att visa att jag var duktig...utan mer få lite feedback.Men jag har ju så dåligt självförtroende så det känns lite jobbigt...hm...Kanske kan lägga upp några små...hm...Men inte nu. Ska sova. Natti!
    Vet inte om så många lägger upp för att visa att de är duktiga. Jag lägger bara upp för att få tips på hur jag ska förbättra mig. Annars är det ingen större mening för mig i alla fall. Jag vill hela tiden bli bättre. Fastnar ibland på  nåt och ibland får jag bara inte till det. Toppen då när någon ser det och kommer med tips typ "lägg skuggan lite högre, dra ut eyelinern mer, mindre/mer eyeliner där osv osv)

Mitt självförtroende angående just utseende är ju inget vidare heller. Har bagage som gör att jag verkligen har haft svårt att acceptera mig själv som jag är och har långsamt fått bättre självförtroende. När det inte kommer till utseende så har jag dock bättre självförtroende. Har fått det genom mitt yrke tror jag
  • Linny
    Linny skrev 2008-10-30 22:20:23 följande:
    Vet inte om så många lägger upp för att visa att de är duktiga. Jag lägger bara upp för att få tips på hur jag ska förbättra mig. Annars är det ingen större mening för mig i alla fall. Jag vill hela tiden bli bättre. Fastnar ibland på  nåt och ibland får jag bara inte till det. Toppen då när någon ser det och kommer med tips typ "lägg skuggan lite högre, dra ut eyelinern mer, mindre/mer eyeliner där osv osv) Mitt självförtroende angående just utseende är ju inget vidare heller. Har bagage som gör att jag verkligen har haft svårt att acceptera mig själv som jag är och har långsamt fått bättre självförtroende. När det inte kommer till utseende så har jag dock bättre självförtroende. Har fått det genom mitt yrke tror jag
    Med detta menade jag alltså; var inte rädd för att lägga ut här! Alla är vi sminkintresserade och tipsen vi ger är i all välmening för att hjälpa och för att vi tycker det är kul!
  • trollsanna

Har syrran och hennes kille på besök så jag har inte hunnit vara med här i veckan men ikväll sminkade jag syrran och har lagt upp det på min blogg. Använde min nuvarande favoritskugga från MUS Vampyre. Bra namn på skugga nu till helgen.

I helgen förvandlas jag till häxa...haha så jag lägger ev upp en bild senare. Syrrans kille har hjälpt mig begripa min kamera så det kan ha varit handhavandefel...hmmm nå ja jag lär mig med tiden.

Kram på er!

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• Fridapida

Trollsanna

Det var fint. Visst är det skönt att få lägga in ngn annans bild ibland? Jag blir trött på att se mig själv hela tiden. haha!

Ett liiiitet tips... ta av stora kläder innan man fotar. Jag vet inte varför men det blir mer "ansiktsbild" om man ser hals och inte så mkt kläder.

Tycker du att det är roligt att blogga? Ibland tycker jag att det är svårt att hitta inspiration.

MEN nu har jag lite panik... jag ska på halloweenfest på lördag. Inte så konstigt. Men jag vet inte vad jag ska vara! Panik! Jag tror det blir ngt enkelt som häxa eller så men jag kan inte ens hitta inspiration till det... Är det ngn som har ett bra förslag?

• trolltyg
    Fridapida skrev 2008-10-31 00:18:15 följande:
    TrollsannaDet var fint. Visst är det skönt att få lägga in ngn annans bild ibland? Jag blir trött på att se mig själv hela tiden. haha!Ett liiiitet tips... ta av stora kläder innan man fotar. Jag vet inte varför men det blir mer "ansiktsbild" om man ser hals och inte så mkt kläder. Tycker du att det är roligt att blogga? Ibland tycker jag att det är svårt att hitta inspiration.MEN nu har jag lite panik... jag ska på halloweenfest på lördag. Inte så konstigt. Men jag vet inte vad jag ska vara! Panik! Jag tror det blir ngt enkelt som häxa eller så men jag kan inte ens hitta inspiration till det... Är det ngn som har ett bra förslag?
    Denna tjej gar gjort en del halloween sminkningar, kanske något kan inspirera
    Melvin 051219 och Ian 071127
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!