• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera

Fridapida skrev 2008-12-09 21:05:36 följande:

Phantera skrev 2008-12-09 20:42:07 följande:
    Nej... inte än. Jag väntar verkligen! Har du lagt ut bilder?
    Nej, jag gjorde inte det den här gången...
  • Phantera

Går tråden ut idag eller?

Är det därför ingen skriver här? Eller är alla bara väldigt busybusy?

• Linny

bizzybizzy Har jobbat på för fullt och ikväll rusade sonens temp i höjden och han fick på nolltid 39,1 i feber och den steg fortfarande när vi la honom. Stackars plutt.

Så jag har inte tänkt på smink idag

• Phantera

Linny skrev 2008-12-10 19:41:30 följande:

bizzybizzy Har jobbat på för fullt och ikväll rusade sonens temp i höjden och han fick på nolltid 39,1 i feber och den steg fortfarande när vi la honom. Stackars plutt.Så jag har inte tänkt på smink idag
    OTOTOT...
    Linny > Usch då! Stackars liten!
    Här är barnen också sjuka.
    Denise insjuknade med feber och hosta i lördagskväll/natt hos barnvakten. När jag kom vid 9 på morgonen hade hon strax över 39!
    I natt blev Daniela också sjuk. Hade runt 39 och kräktes. Antagligen pga febern.
    Dock har de varit rätt så pigga idag.

-------------------------------------------

Fridapida > Fått (och testat?) proverna från caroflena.se än? Nyfiken om vad du tyckte isf!
  • Phantera

Huvva huvva.
    Ska ner till EKsjö imorgon, för begravningen är på fredag kl 11.
    Blir nog inte så mkt smink då.
    Men de andra dagarna. Hm...för det första behöver jag en bra sminkväska.
    För det andra, räcker det med BOSen...? Hm... Så slipper man dra med alla små skuggburkar...
    Har ju inte så många som ni andra...men ändå. Hm. Chansar nog på bosen och sen en highlight-skugga eller två. Japp så får det bli.

Vi ses väl i nya tråden imorgon då? (Om jag hinner). Om nu någon (Fridapida?) startar en ny...?
    Godnatt!

• Längtandsfull

Jag får aldrig någon riktig ordning på mascaran...
    Tycker mina ögonfransar står åt alla håll och det blir jätte knas när jag lägger på mascaran..

Finns det något knep på hur man får det till att se ut som om ögonframsarna är mycket tätare,rakare och längre?

Hur gör ni?

• Phantera

Längtandsfull skrev 2008-12-10 22:39:27 följande:

Jag får aldrig någon riktig ordning på mascaran... Tycker mina ögonfransar står åt alla håll och det blir jätte knas när jag lägger på mascaran..Finns det något knep på hur man får det till att se ut som om ögonframsarna är mycket tätare,rakare och längre?Hur gör ni?
    Ja du, det är trixit det där tycker jag med.
    En ögonfranskam kan vara bra att separera fransarna med innan du applicerar mascaran.
    Sen är ju en bra mascara viktig också, och där går ju smaken isär.
    Det gäller att man gillar borsten, samt konsistensen på mascaran.
    Hittar man en sån mascara så går det lättare.

Många gillar ju Max Factors Masterpiece Max (heter den så?) jag har inte testat än, men jag ska göra det sen tror jag minsann.
    Min favorit är L'Oréals Telescopic mascara som jag tycker har en bra liten gummiborste med korta "borst" som separerar. Eftersom det är korta borst tycker jag det inte kladdar så mycket över och under ögat som med en "normalstor" borste. (Iaf de jag provat förut..)

Raka fransar? Vill man inte att de ska vara lite böjda? För att öppna upp blicken?
  • Linny
    Längtandsfull skrev 2008-12-10 22:39:27 följande:
    Jag får aldrig någon riktig ordning på mascaran... Tycker mina ögonfransar står åt alla håll och det blir jätte knas när jag lägger på mascaran..Finns det något knep på hur man får det till att se ut som om ögonframsarna är mycket tätare,rakare och längre?Hur gör ni?
    använder du fransböjare? Den kan ju få lite styr på fransarna
    Längre får du dem att se ut med rätt mascara.

Masterpiece och Masterpiece Max är bra. Just nu provar jag förresten falsh lash nånting från Max Factor. Inte för att jag märkt att jag får extremt långa fransar men annars är den helt ok...
  • Fridapida

Nu har vi en ny tråd! Jag hade ingen aning om att det var dags. Tur att Phantera är uppmärksam.

Phantera
    Tack! Och jag har fått prover som jag ska testa så fort jag kan.

Nu ska jag sova efter att ha jobbat natt!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!