• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-10-31 00:10:47 följande:
    Har syrran och hennes kille på besök så jag har inte hunnit vara med här i veckan men ikväll sminkade jag syrran och har lagt upp det på min blogg. Använde min nuvarande favoritskugga från MUS Vampyre. Bra namn på skugga nu till helgen. I helgen förvandlas jag till häxa...haha så jag lägger ev upp en bild senare. Syrrans kille har hjälpt mig begripa min kamera så det kan ha varit handhavandefel...hmmm nå ja jag lär mig med tiden.Kram på er!trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jattesnyggt och Vampire är superfin. Det enda jag tänkte på var att om det är en vanlig festkväll så kanske det vart för glittrigt med glitterhighlighter eftersom Vampire är så glittrig? Snyggare då med en matt skugga till highlighter. Om det inte är för halloween, då ska det ju glittras
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-10-30 19:04:12 följande:
    Trolltyg: Fint Tycker du har lyckats bättre med att få "kanterna" mjuka och inga skarpa övergångar
    Tack tack, min bruna sotning som jag först la ut var hopplös att sudda då sharkskin är som ett klister .
  • trolltyg
    Phantera skrev 2008-10-30 18:15:42 följande:
    trolltyg > Din sminkning med färgerna PL Fairy wings och PL seduction gillade jag jättemycket. De klädde dig!Himla valv > Gå bakåt några sidor. Hallonmoped skrev något om ID vs Youngblood och rek. Youngblood. Själv använder jag ID. Men har ej testat Yb...
    Ja de färgerna är superfina och de går inte mot lila så som mina andra rosa gör. Som grund hade jag en krämögonskuggspenna från GOSH som jag köpte på Pashion. Det gjorde att färgen kom fram ännu mera i pigmenten och att de verkligen fastnade bra. GOSH är billigt och förhållandevis bra kvalitet. 
  • Karisma

Åhh hade inte äldsta pojken varit sjuk hade jag gjort iordning båda grabbarna för en tur till storstan (Umeå ). Känner jag vill provsminka mig, men för att få bästa resultat måste jag ju köpa krämskuggan och eyeprimern, helst den runda penseln åxå. Men finns det att handla på ica, nja skulle inte tro det.

Linny: Ja det lät ju inte allt för dyrt för 10 skuggor, finns mga sidor att beställa från ser jag om man bara vågar. Ska börja m EM, tar det i samband m att jag köper mineral foundation.

Nu ska jag ge Oliver lite käk.

/K

• Karisma

Vad är det för pris på det man ska använda före i.d:s mineral foundation. Hette ngt med veil eller ngt sånt.

/K

• Fridapida
    trolltyg skrev 2008-10-31 07:24:52 följande:
    Denna tjej gar gjort en del halloween sminkningar, kanske något kan inspirera
    Vilken tjej?
  • Fridapida
    Karisma skrev 2008-10-31 09:21:17 följande:
    Vad är det för pris på det man ska använda före i.d:s mineral foundation. Hette ngt med veil eller ngt sånt./K
    ligger på samma ungeför som foundation. Mineral veil. Vad den kostar beror på var du köper den. Jag köpte min på ebay nu (väntar på att den ska komma med posten) då kostade den väl typ 180... minns inte. Men i affär kostar de nog 375 kr.
  • Karisma

mineral veil hette det.

Är det som en primer eller är det bara för att täcka mer?

• truelove 4 ever

Mineral veil köpte jag på tradera för 89 kr sen I.D foundation för 90 kr

• Karisma

Jag kommer köpa i butik, gillar inte ebay och tradera. Gissar det beror på att jag aldrig provat beställa därigenom och säkert inte kommer våga heller.

Så med andra ord behöver jag ett presentkort i julklapp proppat med massor av pengar för att ha råd m både foundation och mineral veil. Eller iaf minst 800:- för att kanske få ngt annat roligt åxå från kicks. Borste får bli från EM, måste våga för att tjäna lite pengar.

Vad använder ni för märke på ansiktskräm för att ha under sminket?

Tack för svar. På kicks hemsida fanns inga priser.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!