• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida

Det var ju skönt att det inte missförstogs.

Ha en bra dag tjejer och håll tummarna för mig. Nu ska jag iväg och skriva en 6 timmars tenta. :-S

• TigerLinn

lycka till

Fridapida skrev 2008-10-30 12:16:20 följande:
    Det var ju skönt att det inte missförstogs. Ha en bra dag tjejer och håll tummarna för mig. Nu ska jag iväg och skriva en 6 timmars tenta. :-S
  • TigerLinn

du har mail :)

Karisma skrev 2008-10-30 12:31:34 följande:
    Det kommer gå jättebra ska du se.
  • katarina118

tigerlinn

bo ca 10 mil från umeå...

• TigerLinn

åt vilket hålll??

katarina118 skrev 2008-10-30 13:13:29 följande:
    tigerlinnbo ca 10 mil från umeå...
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-30 11:59:29 följande:
    Fridapida: underbart att läsa. Håller med dig i allt, Vet en tjej som sedan jag gick gymnasiet (26år idag) och säkert före det har kolsvarta ögonbryn (färgade, ej naturliga) som hon dessutom målar utanför de ordinarie. Ser inte klokt ut, hon har ljusbrunt hår.Men aldrig jag skulle säga åt henne, hon måste ju tycka det är snyggt då hon alltid har dem målade så.Men hoppas jag får kritik/tips då jag börjar lägga ut bilder, tänkte fixa det till helgen.Linny: Är macpigment (gissar på ögonskugga) billiga eller är du helt enkelt snorrik. Och vill du bli av med lite/mkt ur din sminksamling så kan jag i nga knapptryckningar ge dig min adress. Inga problem. /K
    Macpigmenten köper jag i samplestorlek på http://www.thebodyneeds.com/. Blev ca 200 spänn för mina ca tiotalet pigment och frakt..
    Emeraldy skrev 2008-10-30 12:01:06 följande:
    Fridapida:Nej, nu missuppfattade du mig Jag tycker verkligen det är jättebra med tips på vad ni tycker är galet inom sminkning! Jag ser det inte alls som översitteri, bara tips! Att jag inte vågar sminka mig så mycket som jag kanske skulle vilja har bara med min egen taskiga självkänsla att göra!TigerLinn:Jag bor i Umeå Nu när jag ändå är i farten... Jag har inte speciellt många ögonskuggor och de jag har går alla i lila, brunt eller grönt. Jag själv har gröna ögon. Vilken annan färg tror ni jag skulle våga mig på?
    Guld, grått, koppar
    Salsoul skrev 2008-10-30 12:04:14 följande:
    Är det någon i tråden som testat TV-shops motsvarighet till mineralsmink; Sheer Cover? Trodde inte mina ögon då jag såg att det fanns en variant även där! (är alltid lite skeptisk mot TV-shop, Tvins och allt vad det heter )
    Mycket skeptisk till allt som säljs där..
    Fridapida skrev 2008-10-30 12:16:20 följande:
    Det var ju skönt att det inte missförstogs. Ha en bra dag tjejer och håll tummarna för mig. Nu ska jag iväg och skriva en 6 timmars tenta. :-S
    Lycka till!!
  • Salsoul
    Linny skrev 2008-10-30 14:09:53 följande:
    Mycket skeptisk till allt som säljs där..
    Haha, jag med som sagt. Nu är jag ju nöjd med min id foundation, var mest nyfiken på om någon testat
  • Linny

Nepp. Den är ju rätt dyr, med tanke på att man inte ens får prova ut den.. Så när det inte ens är ett erkänt och bra märke, kostar rätt mycket och man får hem nåt man inte provat ut så.. Everydayminerals skickar ju istället hem gratis prover. Det är bra!

• Salsoul

Ja mer gratis åt folket! (helt OT men ska på barnmässa imorgon och ser redan fram emot alla prover jag ska kånka med mig hem )
    Skulle aldrig köpa smink utan att prova först, och speciellt foundation! Även om jag inte heller skulle påpeka det utan att någon frågat tycker jag det ser så tacky när färgen är ca fem nyanser fel.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!