• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Shoppingtokig

Linny skrev 2008-12-05 22:59:12 följande:

Vill ni se en tjockis? Seee på mig! *sjunger* My god, nu är kulan stor www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php%20graviditeten Och för att det inte ska bli så OT så har jag sminkat mig med Brun (mac) Mauvement (mac) och lite Elysium (PL) på ögonen. Men det var på morgonen kl. sex.. Dessa är tagna ikväll kl. 22. Så det ser ju liksom inte lika fräscht ut längre..
    Du har ju en jättefin mage!
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-12-05 23:02:01 följande:
    Linny skrev 2008-12-05 22:59:12 följande: Du har ju en jättefin mage!
    Jo kanske det men det ser ju för festligt ut med en halv badboll på magen
  • Phantera

Fridapida skrev 2008-12-05 20:31:30 följande:

lyckligmamma skrev 2008-12-05 18:49:10 följande:
    Ingen aning tyvärr... Men jag har för mig att det är brist av något slag.
    Ja, det tycker jag nog. FUnderar på att beställa därifrån när mitt i.d. är slut. Men jag ska först göra slut på proverna och jämföra lite till. Men det är absolut inte sämre än id eller EM!
    Maila dem och säg att du är intresserad av tester och vad du har för hudtyp/färgton så skickar hon några små påsar.
  • Phantera

Vill ni se en tjockis? Seee på mig! *sjunger* My god, nu är kulan stor.
    Jättefin bebismage!!
    Inte långt kvar nu, så spännande!

Fin sminkning också, as usual!

Nu är det frulledags här.
  • trolltyg

Ni som lagt ut sina bilder: Jättefina allihopa. Jag orkar inte kommentera var och en försig då jag fått hålla mig vaken hela natten för nu kurar vi lilleman för att sova hela natten.

Tack för era tips, jag ska se va jag kan göra till nästa gång

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Fridapida

LillaMiss Piggy skrev 2008-12-05 21:04:53 följande:

Glömde berätta att jag försökte göra "kattögon" men det gick ingen bra. Det lär ni se på bildernaLänken är här  www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38994921.html
    Jag tror att "felet" är att du har haft stängda ögon när du gjort formen på eyelinern. När du öppnar ögat blir svängen böjd istället. Prova att ha ögat öppet när du skapar formen på vingen. Och öva och öva... det är det bästa sättet att hitta en form som man gillar.
    Jag tyckte att det så väldigt fint ut annars.
  • Fridapida

Vill ni se en tjockis? Seee på mig! *sjunger* My god, nu är kulan stor www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php%20graviditetenOch för att det inte ska bli så OT så har jag sminkat mig med Brun (mac) Mauvement (mac) och lite Elysium (PL) på ögonen. Men det var på morgonen kl. sex.. Dessa är tagna ikväll kl. 22. Så det ser ju liksom inte lika fräscht ut längre..
    Den ser jättefin ut! Nu är det inte så länge kvar va?
  • Fridapida

Phantera skrev 2008-12-06 07:38:44 följande:

Fridapida skrev 2008-12-05 20:31:30 följande:
    Ja, det tycker jag nog. FUnderar på att beställa därifrån när mitt i.d. är slut. Men jag ska först göra slut på proverna och jämföra lite till. Men det är absolut inte sämre än id eller EM! Maila dem och säg att du är intresserad av tester och vad du har för hudtyp/färgton så skickar hon några små påsar.
    All done! Jag fick mejl idag om att de skickar proverna till mig. Det ska bli kul att prova. Jag gillar ID men alltid nyfiken på nya produkter. Så vill jag gärna stödja svenska företagare.
    Jag gillar att ID har en fin lyster som jag saknat på madminerals och EM. Nu får jag se hur den här ser ut.
    Tack för tipset.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!