• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-12-06 15:22:26 följande:
    Linny skrev 2008-12-05 22:59:12 följande: Den ser jättefin ut! Nu är det inte så länge kvar va?
    Tack Nä nu är det 5 veckor kvar. Eller 3 om den kommer samtidigt som sonen...
  • Fluffguf
    Linny skrev 2008-12-06 16:53:57 följande:
    Tack Nä nu är det 5 veckor kvar. Eller 3 om den kommer samtidigt som sonen...
    Oj, är det så kort tid kvar! Jag säger detta till alla gravida: jag tyckte att det var nyss du berättade att du var gravid

Vet ni vad? Jag har en sminkning i galleriet! Jag har gjort samma två gånger innan men inte fotat, så nu var det dags! Det är en sotning med brownie och choco d'or från MUS, den är dock mycket mörkare live men ni ser ju ungefär hur den ser ut
  • Linny
    Fluffguf skrev 2008-12-06 18:11:53 följande:
    Oj, är det så kort tid kvar! Jag säger detta till alla gravida: jag tyckte att det var nyss du berättade att du var gravid Vet ni vad? Jag har en sminkning i galleriet! Jag har gjort samma två gånger innan men inte fotat, så nu var det dags! Det är en sotning med brownie och choco d'or från MUS, den är dock mycket mörkare live men ni ser ju ungefär hur den ser ut
    Kort?! Såg du min mage? Skämt åsido men nu börjar den kännas tung och jag vaknar varje gång jag ska vända mig på natten för det kan jag tydligen inte göra automatisk, eftersom jag är stor som en val om magen

Jag gillar choco d´or skarpt! Det ser ut som om det är en rätt skarp övergång på övre delen av ögonlocket (mot globlinjen). Vet inte om det är så i verkligheten, det blir ju lite konstigt ibland när man tar bilder. Men testa i så fall att sudda lite mer nästa  gång
  • Fluffguf
    Linny skrev 2008-12-06 18:16:32 följande:
    Kort?! Såg du min mage? Skämt åsido men nu börjar den kännas tung och jag vaknar varje gång jag ska vända mig på natten för det kan jag tydligen inte göra automatisk, eftersom jag är stor som en val om magen Jag gillar choco d´or skarpt! Det ser ut som om det är en rätt skarp övergång på övre delen av ögonlocket (mot globlinjen). Vet inte om det är så i verkligheten, det blir ju lite konstigt ibland när man tar bilder. Men testa i så fall att sudda lite mer nästa  gång
    Haha, jo det är klart, men så mycket strörre blir du nog inte
    Det är nog inte lika skarpt i verkligheten, färgerna är helt annorlunda på bilden, jag fattar verkligen inte hur det blev så Det är som den bilden jag tog när jag hade plommonlila, den såg rödbrun ut!
  • Pindus

hämtade ut min Tweezerman pincent som jag beställt på jordgubben, riktigt bra var den, fick bra tag om korta strån med! super :)

• Pokergirl

Pindus: Jag har också en tweezerman, fantastiskt bra!

• Pindus

ja riktigt bra! jag glömde ju min halvdåliga pincett på jobbet o sen var jag hemma o kurerade mig inför operation o nu är jag hemma...så alla ursäkter är bra :)

• Phantera

Har funderat på att testa en sån, men inte hört något om den. Då kanske man skulle göra det? Hatar när man inte får tag om korta strån!

Linny > Jag har samma problem, att vakna när man ska vända sig. Oavsett om jag är gravid eller ej.
    Jag sover så djäkla lätt, vaknar för minsta lilla! Skitdrygt!

Så, nu finns bilder från julfest-sminkningen.
    phantera.blogg.se

Men färgen är som vanligt ljusare! Ser inte så grön ut...måste lära mig kameran bättre så man får en bättre färgåtergivning. Men det mesta hänger väl på "rätt ljus"...vilket jag aldrig hittar...

Nehepp...ska se om jag får vila efter en tuff natt.
    Ha det!

• Phantera

Fluffguf skrev 2008-12-06 18:11:53 följande:

Oj, är det så kort tid kvar! Jag säger detta till alla gravida: jag tyckte att det var nyss du berättade att du var gravid Vet ni vad? Jag har en sminkning i galleriet! Jag har gjort samma två gånger innan men inte fotat, så nu var det dags! Det är en sotning med brownie och choco d'or från MUS, den är dock mycket mörkare live men ni ser ju ungefär hur den ser ut
    "GUD" vilken fina färger!! Dem skulle jag vilja ha!
    Fint!
  • Fridapida

Pindus skrev 2008-12-06 19:34:02 följande:

hämtade ut min Tweezerman pincent som jag beställt på jordgubben, riktigt bra var den, fick bra tag om korta strån med! super :)
    Jag har den jag med. Jag har haft den i ett par år nu och använder bara den. Det är så mycket lättare att plocka brynen när man har den lilla lampan.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!