• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Shoppingtokig

Fridapida skrev 2008-12-03 21:28:08 följande:

Idag har jag provat en vinröd/rosa kombo. Urban Decay-skuggorna är så tacksamma att arbeta med. De sitter som berget hela dagen. Jag är verkligen sugen på att köpa fler. www.svalmarkskan.blogg.se
    Snyggt!
  • Knott

Idag har jag provat en vinröd/rosa kombo. Urban Decay-skuggorna är så tacksamma att arbeta med. De sitter som berget hela dagen. Jag är verkligen sugen på att köpa fler. www.svalmarkskan.blogg.se
    De är superfina ihop!
  • Liiza

Tog en promenad med barnvagnen till affären.
    Köpte tidningen "Damernas Värld" Jag har aldrig läst den..
    Men man fick en Face Eyeliner+pensel på köpet så

• Fridapida

Knott skrev 2008-12-04 09:45:52 följande:

De är superfina ihop!
    Ja, jag tycker att BoS är bra på det sättet. Det finns många skuggor som passar ihop utan att gå i en enda färg.

Vad tycker du om din? Är du nöjd?
  • Fridapida

Liiza skrev 2008-12-04 11:18:36 följande:

Tog en promenad med barnvagnen till affären. Köpte tidningen "Damernas Värld" Jag har aldrig läst den.. Men man fick en Face Eyeliner+pensel på köpet så
    Visst är det bra! Trist är bara att jag prenumererar och då var förpackningen bruten och eyeliner+pensel saknas. Jag e-mejlade dem men har inte fått svar. Jag måste erkänna att jag är liiite irriterad.
  • Jen 82

Tack för tipsen om mascara. Gillar eg max factor men det tar bara nån timme innan det börjar klia i ögonen. Ska testa kanebos tror jag!

• Phantera

Tog en promenad med barnvagnen till affären. Köpte tidningen "Damernas Värld" Jag har aldrig läst den.. Men man fick en Face Eyeliner+pensel på köpet så
    Vad tyckte du om Eye-linern? Jag tyckte den var väldigt bra faktiskt!
    Det enda dåliga var längden på penseln, man vill gärna stå lite närmre spegeln men då slår man i med den. Haha... men det går ju att lösa.
  • Phantera

Ang. reklamen som blev fälld med Penelope. Hennes fransar ser dock mer äkta ut än den med Eva Longoria Parker!!
    Det är lixom som en tät borste från ena ögonvrån till den andra!!
    Dock gillar jag telescopic man får långa fransar med den.

• Fluffguf
    Tack för tipset, då kanske man ska köpa en sån
  • Phantera

Jaha, testade min BOS igår!
    Gillade färgerna. Men jag tyckte Midnight Cowboy glittrade av sig lite under ögat...
    Men jag gjorde bara en snabbsminkning för att testa.
    Idag var jag docks sämre i mina stackars ögon så det var mindre kul så jag har inte vågat sminka mig något.
    GJorde dock en sköljning med ögonvattnet direkt i ögonen (har bara baddat med bomullspads förut) och det gjorde susen, är bättre igen.

Resultatet:
    phantera.blogg.se/index.html

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!