• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trollsanna

jag har en gelliner från FACE dock köpt jag den för någon vecka sedan och den är jättebra, mjuk och fin och sitter hela dagen. Trodde den skulle kladda men inte då. Har nog någon sminkning i bloggen när jag har den.

• trollsanna

Fridapida
    Snyggt!  (Har en liten önskan, skulle vara kul om man fick se närbild på ögonmaken så man vet hur det ser ut på ögonlocket)

trolltyg
    Snyggt! Älskar färgerna.

LMK
    Tänka sig att jag börjat gilla det gröna, blev grönt idag med...thihi skulle nog aldrig ha sminkat mig i grönt om det inte vore för dig och några andra här i tråden som tipsat mig om grönt.

Nu har jag lagt upp dagens sminkning på bloggen. Ingen märkvärdig. Gick i lite grönt och med eylinervinge. Faktiskt gel eylinern från FACE, tror det är samma man får med i tidningen DV
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• Liiza

Japp, det är Gel Eyelinern från Face man får med tidningen DV.
    Var tvungen att testa lite nu fast jag är på väg att lägga mig strax ..
    Jag gillar den!

Blev ju dessutom "prisvärt" 49,50

• NenniePennie

HEJ!
    Har en fråga och det skulle vara såå rart om ni ville hjälpa mig:

vilka färger (ögonskugga, läppstift) skulle jag passa i? Har en bild i galleriet.

Sen undrar jag om jag ska ha mascara på både övre och undre fransraden samt om jag ska ha eyeliner runt hela ögat, på övre, på undre eller ingen alls?

tacksam för svar!!

• Fluffguf
    NenniePennie skrev 2008-12-05 00:43:57 följande:
    HEJ! Har en fråga och det skulle vara såå rart om ni ville hjälpa mig: vilka färger (ögonskugga, läppstift) skulle jag passa i? Har en bild i galleriet. Sen undrar jag om jag ska ha mascara på både övre och undre fransraden samt om jag ska ha eyeliner runt hela ögat, på övre, på undre eller ingen alls? tacksam för svar!!
    Du har väldigt fin ögonform, det skulle nog vara fint med eyeliner bara över ögat med en liten vinge i yttre ögonvrån.

Du verkar ha lite liknande färger som mig. Jag tror att du skulle passa i tex brun ögonskugga som drar åt det röda hållet. Kanske inte så himla spännande, men en bra lagom diskret look att böra med om man vill vänja sig vid mer smink! Men jag är ingen expert på att se vad andra passar i, så ta det med en nypa salt
  • LMK

Fredag, tjohoo!

Fridapida: Snygg mejk! Gillar verkligen BoS, de ger ett så fint skimmer & har bra färger i kombination. Varför köpte jag ingen själv?? Kanske för att jag redan har en skvadriljon skuggor? Nej det kan inte varit därför...

Phantera: Kul att du oxå köpt BoS. Då kan jag dreggla på dina bilder oxå.

Trolltyg: Snyggt med vintriga toner. Grått & lila är riktigt bra ihop.

Trollsanna: Fräscht! Kul att du börjar känns dig bekväm med grönt, det är en väldigt tacksam färg som finns i oändliga variationer. Jag tar åt mig en liten del av äran att du numera gillar grönt Det är ju det som är så bra med den här tråden! Man får tips & uppmuntringar att gå lite över sina egna gränser & testa nytt. Jag har oftast kört med mer diskreta jordiga färger men nu är spektrumet bra mycket bredare! Bara att titta i mitt galleri så ser ni...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!