• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida

Fluffguff
    Kul att få se en bild! Det var jättefint, speciellt med kajalen.

Phantera
    Men inte ska du hålla tillbaka för att andra inte sminkar sig! Äsch... så ska du itne tänka. Du hade en jättefin sminkning iaf. Du ska se om du vågar exprementera med färger så kommer fler följa efter.

• maddie3

Hej

Vet att någon skrev nån gång nåt de använde för att laga ögonskugga....min favvo Muffin åkte i golvet i helgen och gick i flera bitar, snyft. Den går ju att använda men den smular. Finns det nåt lim liknande man kan laga den med??

Gud va flummigt inlägget blev....hoppas ni kan hjälpa mig.

• Linny
    Phantera skrev 2008-12-08 08:18:44 följande:
    Har funderat på att testa en sån, men inte hört något om den. Då kanske man skulle göra det? Hatar när man inte får tag om korta strån!Linny > Jag har samma problem, att vakna när man ska vända sig. Oavsett om jag är gravid eller ej. Jag sover så djäkla lätt, vaknar för minsta lilla! Skitdrygt!Så, nu finns bilder från julfest-sminkningen.phantera.blogg.seMen färgen är som vanligt ljusare! Ser inte så grön ut...måste lära mig kameran bättre så man får en bättre färgåtergivning. Men det mesta hänger väl på "rätt ljus"...vilket jag aldrig hittar...Nehepp...ska se om jag får vila efter en tuff natt.Ha det!
    Fint med grönt
    maddie3 skrev 2008-12-08 10:33:51 följande:
    HejVet att någon skrev nån gång nåt de använde för att laga ögonskugga....min favvo Muffin åkte i golvet i helgen och gick i flera bitar, snyft. Den går ju att använda men den smular. Finns det nåt lim liknande man kan laga den med?? Gud va flummigt inlägget blev....hoppas ni kan hjälpa mig.
    Åh jag kommer inte ihåg... men det var nåt från apoteket, någon sorts alkohol tror jag..
  • Fluffguf
    Phantera skrev 2008-12-08 08:20:26 följande:
    Fluffguf skrev 2008-12-06 18:11:53 följande: "GUD" vilken fina färger!! Dem skulle jag vilja ha! Fint!
    Fridapida skrev 2008-12-08 10:20:28 följande:
    Fluffguff Kul att få se en bild! Det var jättefint, speciellt med kajalen. Phantera Men inte ska du hålla tillbaka för att andra inte sminkar sig! Äsch... så ska du itne tänka. Du hade en jättefin sminkning iaf. Du ska se om du vågar exprementera med färger så kommer fler följa efter.
    Tack
  • Shoppingtokig

trollsanna skrev 2008-12-08 19:22:26 följande:

Fina sminkningar tjejer! Har uppdaterat min blogg så nu finns söndagens och dagens ''make'' där, samt mina nyköpta parfymer. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Snyggt!
  • trolltyg
    Fina sminkningar tjejer!Har uppdaterat min blogg så nu finns söndagens och dagens ''make'' där, samt mina nyköpta parfymer. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Oh det var precis sådär jag tänkte mig när du frågade om alternativa sminkningar med de färgerna och du vart verkligen skitsnygg. Vill ha den skuggan ännu mera nu.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Linny
    Fina sminkningar tjejer!Har uppdaterat min blogg så nu finns söndagens och dagens ''make'' där, samt mina nyköpta parfymer. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint Ovanligt att ha ljusare skuggan överst i globlinjen.
  • Phantera

Ja, fina färger! Skulle vilja ha dagens make lite högre upp i globlinjen!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!