• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trollsanna
    MichaelaRehn skrev 2008-12-03 15:53:18 följande:
    Trollsanna: Guud, vilka vackra ögon du har! Jättefint med den rosa sminkningen. Du som är mörk kan verkligen ha en massa olika färger utan att det ser dumt ut. Jag själv, som är ljus, skulle se LIKBLEK ut i rosa ögonskugga  hehe..
    Tack! GeneradGlad
  • Fridapida

Fluffguf skrev 2008-12-03 16:05:39 följande:

Det är så trist att alla ska överdriva i sina reklamer, för om man då gör reklam för mascara utan lösögonfransar ser det ju ut som att den är sämre än de andra...
    Precis. OM den är såååå bra behövs väl inte lösögonfransarna?
  • LMK

Ser att ni diskuterar mascara reklam! Klart som korvspad att ALLA har lösfrallor på sig! Vilken normal människa har en hel päls på ögonen?? För det är ju så tex. Eva Longoria ser ut. Det är inte snyggt någonstans!
    Jag har reklamerat säkert 3 mascaror som inte uppfyllt reklamen & då har jag ändå tagit den med en stor nypa salt.

• LMK

trollsanna skrev 2008-12-03 15:33:30 följande:

Phanter Trolltyg LinnyTusen tack! Lite svårt att vänja mig med grönt men jag gillar det mer och mer.Idag blev det åter igen rosalila sminkning. Finns på bloggen som vanligt. Efter att ha varit ledig i nästan två veckor så ska jag åter igen börja jobba så jag kommer inte ha tid att vara här och inte heller uppdatera min blogg lika ofta men jag meddelar som vanligt när jag gör en uppdatering. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jättesnyggt! Kul även att du börjar gilla grönt. Du klär verkligen i det!
  • LMK

Shoppingtokig skrev 2008-12-03 15:37:50 följande:

JA! Idag kom min lilla beställning från EM, ett gratiskit (förstås) och Long handled kabukin
    Åh, vad roligt! Du får berätta vad du tyckte sen när du hunnit provat allt. Kabukin är underbar...
  • Shoppingtokig

LMK skrev 2008-12-03 16:57:02 följande:

Shoppingtokig skrev 2008-12-03 15:37:50 följande:
    Åh, vad roligt! Du får berätta vad du tyckte sen när du hunnit provat allt. Kabukin är underbar...
    Ja Jag har rougeborsten fr EM men jag föredrar fortfarande min andra från H&M
  • Knott

Shoppingtokig skrev 2008-12-03 19:26:02 följande:

LMK skrev 2008-12-03 16:57:02 följande:
    Ja Jag har rougeborsten fr EM men jag föredrar fortfarande min andra från H&M
    Men EM:s rougeborste är ju faktiskt ingen hit, eller hur? Visst, den är mjuk och så, men det är nåt med den som gör att den inte är så bra! Jag har den plus en från Åhléns och en från Kicks (professional-serien) och jag föredrar den sistnämnda.
  • Linny

Ja hörrni, reklamer tar jag med typ sju deciliter salt Ibland kan man inte annat än att skratta; speciellt när de lovar nåt man VET är helt omöjligt och dessutom gör det till ljuv musik och gärna lite mansgrisighet/ojämställdhet iblandat

Igår fick jag hem den underbara Skin smoothing creme. Sååå skön nu på vintern. Har ju haft min Active moist och den är toppen på sommarhalvåret. Men nu krävs mer.

Börjar känna mig trött nu, så jag sminkar inte så mycket nya kombinationer, utan mest gamla favoriter som går snabbt och är väl beprövade. Så det blir inte några nya bilder nu.. Kanske någon framöver, men men vi får se!

• Linny
    Fridapida skrev 2008-12-03 21:28:08 följande:
    Idag har jag provat en vinröd/rosa kombo. Urban Decay-skuggorna är så tacksamma att arbeta med. De sitter som berget hela dagen. Jag är verkligen sugen på att köpa fler. www.svalmarkskan.blogg.se
    jättesnyggt!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!