• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • luspudel
    LMK skrev 2008-10-16 16:37:48 följande:
    luspudel skrev 2008-10-16 16:29:29 följande:
    Oj till helgen? Det kan du nog glömma, tyvärr. De flesta jag har beställt från är ju i USA & det tar runt 1 vecka - 10 dagar ungefär. MakeupCosmetics (i sverige) tog inte ens 1 vecka. Beställde förra fredagen & fick levererat igår. De vinner!
    Tänkte nästan det ! Ajdå, usch vad jag ogillar Sverige ibland alltså... allt kul finns ju i USA i sminkväg! ;)
    Nåväl, får väl nöja mig till nästa helg helt enkelt :) Tack för tipsen iaf! =)
  • Shoppingtokig
    LMK skrev 2008-10-16 10:34:21 följande:
    Tjohoo, igår fick jag mina prover från MakeupCosmetics, framöver kallat MUC Ni som beställt från The BodyNeeds vet hur väl emballerade burkarna är- styckvis med bubbelplast. Här kom alla i en plastpåse enbart! Blev ganska paff En liten recension kan jag bjuda på:Proverna kom i ganska platta plastburkar med snäpplock, som akvarellfärgssinglar ungefär. Lite svåra att hantera då jag är van att jobba in färgen i penseln i locket, det sitter ju fast här. Mängden var väldigt varierad, inte så friskostigt som PL utan mer runt 1 kryddmått. Jag beställde deras provkit på 10 skuggor men fick 12! Sånt gillar jag däremot! Nyanserna är jättefina & har ett härligt djupt skimmer. Kvalitén kan jag inte säga så mycket om ännu men som PL efter första testen. Helt ok alltså. De kräver en lite klistrig bas för att fästa bra & få fram skimmret bäst. Går utmärkt att blöta för eyeliner tex. Dagen mejk fick pigmentet Steel Silver & Skimmer ihop med lite Muffin fr. MUS. Steel Silver är en kromsilvrig skugga med dragning år det blå. Skimmer är bara vitt glittrigt skimmer. Så det blev en lite vinterfrostig mejk. Hoppas det syns på bilderna bara.
    Så supersnyggt du sminkar!!! Du verkar ha ett väldigt tacksamt öga eller så är du helt enkelt proffs, inga ögonfransar som lägger sig nedåt eller så?!!
  • katarina118

tina83

min absoluta favvo för att ta bort ögon smink med även vattenfast är en från body shop...

en vit tub...för vattenfast smink....den är kanon..

• Tina83
    LMK skrev 2008-10-16 16:45:54 följande:
    Tina83 skrev 2008-10-16 16:00:42 följande:
    Jag använder inget speciellt för ögonen. Har vattenlöslig mascara som jag först löser upp med vatten & tvättar sedan hela ansiktet med en rengöringslotion & avslutar med ansiktsvatten.
    min rengöring ska man inte gnugga så mycket i ögonen
  • Tina83
    katarina118 skrev 2008-10-16 18:25:45 följande:
    tina83min absoluta favvo för att ta bort ögon smink med även vattenfast är en från body shop...en vit tub...för vattenfast smink....den är kanon..
    ok

tänkte mig nå mer vanligt märke, som man hittar på typ HM, lindex mm. har inget body shop här tyvärr. men tack för tipset!
  • maddie3
    Tina83 skrev 2008-10-16 16:00:42 följande:
    hej! jag tänkte höra mer er vilken ögon make-up remover som är bra?kanske såna där lappar man ta bort mascaran med. jag är helt värdelös på sånt TACK!
    Jag använder Niveas eye makeup remover, den finns i två olika varianter prismässig typ 50-lappen. Nivea finns ju lite överallt typ HM, Åhlens mfl.

Jag gillar den removern, den är mild och tar bort smink bra.
  • Shoppingtokig
    Charlita skrev 2008-10-16 19:14:09 följande:
    www.snigelbebis.blogg.se Köpt en ny parfym idag :D Loook
    Jag är inte heller så förtjust i Paris Hiltons parfymer, men Heiress har jag och doftar så gott!
  • Charlita

shoppingtokig: Ja visst är den! :) Tycker även om Gucci envy me , den rosa

• MAGU

Jag är inte sminktokig men skulle gärna vilja bli tipsad om en bra mascara!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!