• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Krisselina

Hej hej! Hoppar in i tråden jag med.

Är det någon som vet vart man kan köpa en snygg sminkbox?

Lita alltid på din intuition
  • MissC24

När ni köper smink online,vart köper ni det då? Vill så gärna ha tips på länkar Vad är mineralsmink för nåt? min tröga skalle förstår inte det

• LMK

MissC24 skrev 2008-10-15 09:36:28 följande:

När ni köper smink online,vart köper ni det då? Vill så gärna ha tips på länkar Vad är mineralsmink för nåt? min tröga skalle förstår inte det
    Oj, det är på många ställen!
    Ögonskuggor från bla. pureluxecosmetics.com/home.php www.fyrinnae.com/ www.thebodyneeds.com/pigments.html
    Underlag dvs. Mineralfoundation, blush etc. från www.everydayminerals.com/ Sen har ju www.strawberrynet.com/country.aspx massor av smink, hudvård, parfymer etc.

Mineralsmink är smink gjort enbart på naturliga mineraler som låter huden andas & inte täpper till porerna. Skall inte innehålla talk, parfym, konserveringsmedel etc. utan endast bla. Mica, Titanium Dioxide, Zinc Oxide & Iron Oxides. Några märken som ID Bare Essentuals innehåller även Bismuth som en del kan reagera på med klåda. Det speciella med mineraler är att de är i puderform men som "smälter" in i huden & ger ett naturligt resultat. Man använder en speciell borste som man cirklar in pudret med.
    Oj vad svårt att förklara! Men detta är vad jag uppfattat, rätta mig om jag har fel...
  • LMK

Krisselina skrev 2008-10-15 09:18:50 följande:

Hej hej! Hoppar in i tråden jag med. Är det någon som vet vart man kan köpa en snygg sminkbox?
    Welcome!
    Vet att Jula har snygga boxar, typ verktygslådor men även Clas Ohlson. Priset brukar vara bra. Jag har små plastaskar från Clas Ohlson för alla mina eyedust prover, se bild i galleriet. Jätte smidigt!
  • MissC24

Tack det var bra länkar men sidor på svenska skulle nog uppskattas lite mer,min engelska är inte bra hehe

LMK skrev 2008-10-15 10:25:19 följande:
    MissC24 skrev 2008-10-15 09:36:28 följande:
    Oj, det är på många ställen! Ögonskuggor från bla. pureluxecosmetics.com/home.php www.fyrinnae.com/ www.thebodyneeds.com/pigments.htmlUnderlag dvs. Mineralfoundation, blush etc. från www.everydayminerals.com/ Sen har ju www.strawberrynet.com/country.aspx massor av smink, hudvård, parfymer etc. Mineralsmink är smink gjort enbart på naturliga mineraler som låter huden andas & inte täpper till porerna. Skall inte innehålla talk, parfym, konserveringsmedel etc. utan endast bla. Mica, Titanium Dioxide, Zinc Oxide & Iron Oxides. Några märken som ID Bare Essentuals innehåller även Bismuth som en del kan reagera på med klåda. Det speciella med mineraler är att de är i puderform men som "smälter" in i huden & ger ett naturligt resultat. Man använder en speciell borste som man cirklar in pudret med.Oj vad svårt att förklara! Men detta är vad jag uppfattat, rätta mig om jag har fel...
  • LMK

MissC24 skrev 2008-10-15 10:36:46 följande:

Tack det var bra länkar men sidor på svenska skulle nog uppskattas lite mer,min engelska är inte bra hehe
    Tuff luck! Det är i USA man shoppas billigt!
    Det var någon igår som gav en länk på mineralsmink i sverige... kolla i tråden. Sen har jag även beställt från www.makeupcosmetics.se/ men har inte fått skuggorna ännu, så jag kan inte uttala mig om det är bra
  • Fluffguf
    Linny skrev 2008-10-15 06:40:37 följande:
    Är rätt skeptisk till l´oreals, isadoras och andra mineralmakeuper. De har fått så dåligt i test, borstarna är under all kritik och de flesta är inte äkta mineraler (utan innehåller även annat). Däremot har jag inte provat l´oreal själv så jag kan ju inte uttala mig så. Men den har fått kritik för att inte sitta så länge som de bättre märkena. Men du tycker att den sitter bra? Jag kan inte tänka mig att byta nu när jag har hittat Laura Mercier. Nu är jag helt fast
    Jag har testat l'oréals, och den var helt okej men inte lika bra som everyday minerals (som dessutom är billigare!).
  • MissC24

Den länken vill jag handla ifrån men det duma är att man inte kan ta postförskott så får vänta tills måndag och köpa då

LMK skrev 2008-10-15 10:41:05 följande:
    MissC24 skrev 2008-10-15 10:36:46 följande:
    Tuff luck! Det är i USA man shoppas billigt! Det var någon igår som gav en länk på mineralsmink i sverige... kolla i tråden. Sen har jag även beställt från www.makeupcosmetics.se/ men har inte fått skuggorna ännu, så jag kan inte uttala mig om det är bra
  • KhiraLi

Jag har en liten fråga som jag funderat över och det är om man kan köpa MAC pigment samples i deras butiker? Vet ju att man kan få tag från the body needs eller via ebay/tradera (fejk kanske?) men finns det alltså några som mac själva producerar, och vad kostar de isf?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!