• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-10-15 15:32:45 följande:
    hur se skuggan muffin ut????
    Det är en ljus basskugga som kan användas till nästan allt. Ingen partygrej och ingen wowupplevelse. Första gången jag använde den var jag skeptisk och tyckte den var skittråkig. Men jag har ändrat uppfattning. Den passar som skugga på hela ögonlocket, tillsammans med vilken skugga som helst (i globlinjen). Dessutom använder jag den som highlighter under ögonbrynet. Den är lite pärlemorfärgad typ..
  • katarina118

linny

ok det lät snyggt....men man kan inte ha den bara som den är???

Ja skulle vilja ha någon snygg skugga som mna kan ha bara somden är över hela locket...

• Linny
    katarina118 skrev 2008-10-15 15:48:18 följande:
    linnyok det lät snyggt....men man kan inte ha den bara som den är???Ja skulle vilja ha någon snygg skugga som mna kan ha bara somden är över hela locket...
    Jo det kan du såklart. Den är lite satinaktig. Dvs inte helt matt men inte heller glittrig. Bara den ihop med lite eyeliner kan också vara snyggt.
  • katarina118

linny

ha du annars något tips på snygg MUS skugga ja kan ha på hela locket???

• Fluffguf

Jag funderar på muffin faktiskt... Jag har en vaniljfärgad skugga som jag gillar, men den är matt, så det kan vara kul med något skimrigare. Annars gillar jag luminous från PL, men den är lite rosa/aprikos, så den passar ju inte till allt direkt!

• Linny
    katarina118 skrev 2008-10-15 15:51:25 följande:
    linnyha du annars något tips på snygg MUS skugga ja kan ha på hela locket???
    Om man gillar skimrande skuggor så är de ju mer tacksamma om man bara vill ha en skugga. Jag tycker de matta och sidenmatta egentligen är finast i kombination med andra. Men just "dusts" är bra att ha bara för sig självt. Där finns massa, så det beror på vilka färger du gillar.
  • katarina118

linny

ja gilla bruna nyanser sen min absoluta favvo från MUS är ju glam...

• trolltyg
    Fluffguf skrev 2008-10-15 12:46:07 följande:
    Jag fick min första födelsedagspresent idag med posten Jag fyller år på måndag. Presentkort på 500 kr på åhléns, så nu börjar det roliga, att fundera ut vad jag ska köpa! Jag har funderat på MUS-skuggor, någon som har tips på vilka färger (jag har inga sedan tidigare), eller någon helt annan idé?
    Grattis i förskott

Om du har presentkort på Åhléns och bor i Stockholm så skulle jag köpa MAC-grejjer istället. Något dyrare kanske men i mitt tycke mycket mycket bättre än MUS. Jag är faktiskt inte helt förtjust i dem. Jag köpte MAC´s 239 pensel när jag var där tidigare i höstas och den där som är lite mer rundad som också är vit i borsten och bra för suddning och i globlinjen och det är helt klart det bästa köp jag någonsin gjort. Jag har massor av penslar från både FACE, body shop och coastalscents och helt klart så är MAC det allra bästa, jag använder bara dessa penslar nu.

Men smaken är ju som baken-delad och tur är väll det så oavsett vad du shoppar dig lös på så hoppas jag du blir nöjd.
  • KhiraLi
    trolltyg skrev 2008-10-15 16:13:02 följande:
    Grattis i förskott Om du har presentkort på Åhléns och bor i Stockholm så skulle jag köpa MAC-grejjer istället. Något dyrare kanske men i mitt tycke mycket mycket bättre än MUS. Jag är faktiskt inte helt förtjust i dem. Jag köpte MAC´s 239 pensel när jag var där tidigare i höstas och den där som är lite mer rundad som också är vit i borsten och bra för suddning och i globlinjen och det är helt klart det bästa köp jag någonsin gjort. Jag har massor av penslar från både FACE, body shop och coastalscents och helt klart så är MAC det allra bästa, jag använder bara dessa penslar nu.Men smaken är ju som baken-delad och tur är väll det så oavsett vad du shoppar dig lös på så hoppas jag du blir nöjd.
    Vad gav du för den 239'an?
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-10-15 16:11:58 följande:
    linnyja gilla bruna nyanser sen min absoluta favvo från MUS är ju glam...
    Lounge är ju mellanmörk och går att ha på hela locket. Ska man som sagt ha en skugga på hela locket så tycker jag inte den ska vara för mörk (om du inte ska sota förstås..). Då är tex. guldiga skuggor som goldglow, 24 carat och lounge fina. Morning breeze, angel och lady är fina om man vill ha mer rosaaktiga. Next och bamboo är fina också.

Bilderna på makeupstores hemsida är dock missvisande. Färgerna ser oftast mycket mörkare ut och inte rätt nyans..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!