• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • katarina118

linny

tack ja få kila in i butik å kolla vilken skugga ja gilla bäst...

• Fluffguf
    trolltyg skrev 2008-10-15 16:13:02 följande:
    Grattis i förskott Om du har presentkort på Åhléns och bor i Stockholm så skulle jag köpa MAC-grejjer istället. Något dyrare kanske men i mitt tycke mycket mycket bättre än MUS. Jag är faktiskt inte helt förtjust i dem. Jag köpte MAC´s 239 pensel när jag var där tidigare i höstas och den där som är lite mer rundad som också är vit i borsten och bra för suddning och i globlinjen och det är helt klart det bästa köp jag någonsin gjort. Jag har massor av penslar från både FACE, body shop och coastalscents och helt klart så är MAC det allra bästa, jag använder bara dessa penslar nu.Men smaken är ju som baken-delad och tur är väll det så oavsett vad du shoppar dig lös på så hoppas jag du blir nöjd.
    Tack! Jag bor i gbg, så mac finns här också. Penslar behöver jag inte direkt, men de har väl massor av fina suggor också
  • Shoppingtokig

Ot men jag var på rutinultraljud idag och allt såg jättebra ut, så roligt att se den aktiva lilla bebisen...som drack en massa fostervatten, haha

• Knott

Fluffgluff: jag skulle precis säga det jag med; köp hellre MAC än MUS (men jag har ju blivit allergisk mot MUS:s skuggor så jag är kanske extra skeptisk...) MUS har i och för sig riktigt fina och bra eyedusts, men om du ska köpa pressade skuggor skulle jag hellre gå på MAC. De har dessutom betydligt fler nyanser och formulas att välja mellan!

• Fluffguf
    Knott skrev 2008-10-15 17:27:14 följande:
    Fluffgluff: jag skulle precis säga det jag med; köp hellre MAC än MUS (men jag har ju blivit allergisk mot MUS:s skuggor så jag är kanske extra skeptisk...) MUS har i och för sig riktigt fina och bra eyedusts, men om du ska köpa pressade skuggor skulle jag hellre gå på MAC. De har dessutom betydligt fler nyanser och formulas att välja mellan!
    Okej, där ser man, jag som trodde att mus var det som gällde
  • katarina118

shoppingtokig

när ska du få baby???
    Ja ska ha en liten den 18/2..

• Salsoul

Ser att ni diskuterat läppglans och mascaror, jag tipsar om mina favoriter Victoria´s Secret (läppglans, sitter som berget) och Lancôme L´extrème (mascara, wow-effekt med endast en applicering)

• Fridapida
    Linny skrev 2008-10-15 15:46:36 följande:
    Det är en ljus basskugga som kan användas till nästan allt. Ingen partygrej och ingen wowupplevelse. Första gången jag använde den var jag skeptisk och tyckte den var skittråkig. Men jag har ändrat uppfattning. Den passar som skugga på hela ögonlocket, tillsammans med vilken skugga som helst (i globlinjen). Dessutom använder jag den som highlighter under ögonbrynet. Den är lite pärlemorfärgad typ..
    *minns*
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-10-15 17:19:33 följande:
    Tack! Jag bor i gbg, så mac finns här också. Penslar behöver jag inte direkt, men de har väl massor av fina suggor också
    Suggor...
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-15 17:27:05 följande:
    Ot men jag var på rutinultraljud idag och allt såg jättebra ut, så roligt att se den aktiva lilla bebisen...som drack en massa fostervatten, haha
    Myyyys!!! Härligt att allt såg bra ut! Blir extra glad, nu när jag har insett att det inte alls är självklart att man går från rutinUL upprymd och glad med bild på sin bebis. Ja det fattade jag ju förstås innan,men hade inte tänkt så mycket på det. Men en kompis som skulle ha haft två veckor efter mig denna gång, fick hemskt nog inte ett positivt besked

Så stort grattis till er fina bebis!
    Fridapida skrev 2008-10-15 18:41:33 följande:
    *minns*
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!