• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • katarina118

någon som kan tipsa om en snyggt lack från MUS?

• trolltyg
    LMK skrev 2008-10-17 11:02:31 följande:
    trolltyg skrev 2008-10-17 10:50:26 följande:
    Jag köpte igår Lumenes eye primer, då min Urban Decay inte funkar längre. Slaktade ju den värdelösa förpackningen & smetade över i en burk, men det funkar inte! Den blir torrare & går inte att få ut jämnt på ögonlocket alls. Så igår blev det nyköp! Tuben är verkligen yttepytteliten, 7 ml fr 120:-. Inte så billigt (UD 10 ml för 149 , men det är ju en dryg produkt. Formulan är mer silkig & skuggorna är mycket lättare att tona. Hoppas den håller lika bra oxå. Det är upp till bevis idag!
    Oj hoppsan, hade för mig att de var billigare än så. Men jag hoppas du gillar den.
  • trolltyg
    Knott skrev 2008-10-17 11:57:22 följande:
    Jag har kört Lumenes i ganska många år och för mig räcker en tub i snitt två år (och då använder jag den varje dag!). Nu har jag ju även köpt FACE:s Eye Fix som faktiskt verkar ännu bättre än Lumenes. Skillnaden är möjligtvis att Lumene ger en mer matt yta så att om man vill ha en väldigt mjuk och uttonad makeup är det nog lättare att lägga den med den som bas, FACE:s blir lite mer klistrig vilket å andra sidan gör det lätt att jobba med lösa skuggor plus att färgerna blir betydligt mer intensiva.
    Jag tycker Eye fix är jättebra och den verkar räcka länge länge. Jag har använt den väldigt mycket och ännu så ser det knappt ut som jag tagit något ur den. Jag har torra ögonlock så för mig fungerar den jättebra.
  • Imperialiss

Hejsan,
    jag hoppar in här och frågar en fråga då ni verkar ha koll på det mesta inom sminkväg :)

Jag började använda mineralsmink för ganska längesedan, Id´s och nu är ett kit från EM beställt (mitt tålamod är dock för kort för att stå ut med denna väntan!).

Men iaf, jag har aldrig använt primer men skulle behöva ha en ikväll och imorgon och började rensa lådorna efter något okej substitut tills på måndag då jag kan gå ner o shoppa en.

Jag har Lumene´s chrystal radiance hemma, fungerar den som primer öht? För som jag fattat så är det ingen primer utan mer något man kan lägga på när som helst för att få en lite skimrande yta?
    Antar att det täpper till porerna men det får vara så isf, det handlar bara om två kvällar..

Sen undrar jag om ni vet någon billig primer som inte täpper till porerna? För det känns ju dumt att använda en primer med dåligheter i när jag börjat med mineralfoundation.

• Imperialiss

Förresten, jag ska ha en primer till hela ansiktet, dvs inte bara till ögonmakeupen.

• Shoppingtokig
    Knott skrev 2008-10-16 23:02:14 följande:
    TACK tjejer, vad gulliga ni är! Förortssmåbarnsmamma som jag är har jag redan kommit hem Jo, jag vann alltså, och jag blev faktiskt riktigt riktigt förvånad, jag trodde inte att jag skulle det (och nä, det är inte bara något jag säger, de andra har hållit på så länge så jag var säker på att de skulle få mer röster). Priset då? En påse med makeup från Maybelline, ett halsband designat Efwa Attling, en makeuprådgivning (Maybelline) och smink för 3000:-, även det från Maybelline. Som hon sa, M:s representant som jag pratade med, så får jag ju i princip hela sortimentet för 3000:- så jag lär väl ha en del produkter därifrån att testa sen...
    GRATTIS Knott!!! Presenterna låter ju toppen!
  • Imperialiss

Monsterhummer
    Ja men dom är lite väl dyra för mig just nu och den här månaden har jag handlat sminkprodukter för lååångt över min budget hehe..
    Tänkte mig någon lite billigare :)

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!