• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera
    MissC24 skrev 2008-10-16 23:51:55 följande:
    Jag tvättar av sminket med vatten och tvål men mitt ansikte bli såå torrt då,finns det nåt man kan tvätta av sminket med som inte torkar ut huden?
    Tvål är rätt så uttorkande ja.
    Jag hittade faktiskt en grej på COOP här i Fagersta (Liten stad i Västmanland) som jag testade.
    L'oréals Demaq expert.
    2 in 1 milk & toner make-up remover.
    För ansikte ögon och läppar.
    Det är en rengöringsmjölk som blir till ansiktsvatten. Man torkar bara av det med bomull/bomullsrondeller.
    Himla smidigt tycker jag!
  • Phantera

Har du några bilder från ikväll då? Klädseln...? Och hur blev sminkningen?

• Phantera
    MissC24 skrev 2008-10-16 22:51:38 följande:
    Vart köper ni ert I.D smink någonstans? finns det ngn bra sida på nätet?
    Jag har köpt det mesta av mitt ID från www.bareminerals.com . Men de skickar inte till Sverige utan jag har köpt via min mans kusin i Kanada som varit vänlig nog att hjälpa mig.
    Men det finns andra sidor som skickar till Sverige. T ex:
    www.strawberrynet.com En amerikansk sida. Fri frakt!
    www.beautybay.com/ En engelsk sida. Dyrare. Har ej beställt därifrån.
    Svenska sidor:
    www.hudoteket.se Bra sida. Köpte mitt första prova-på paket därifrån. Dyrare med ID i Sverige.
    www.yourmake.se/webshop Också en svensk sida.
    www.donnabeauty.se/ Svensk sida också.

Finns säkert fler sidor...men dessa kommer jag på nu.
  • Phantera

Men så finns det ju också en hel del på Tradera, fast jag har inte hittat något direkt prisvärt som jag velat ha. Men ibland kan man ha tur!

• Linny
    MissC24 skrev 2008-10-16 23:51:55 följande:
    Jag tvättar av sminket med vatten och tvål men mitt ansikte bli såå torrt då,finns det nåt man kan tvätta av sminket med som inte torkar ut huden?
    Jag använder foaming mousse cleanser från Clinique till själva ansiktet och deras gentle eyemakeupremover till ögonen.
  • Tina83
    maddie3 skrev 2008-10-16 19:03:58 följande:
    Jag använder Niveas eye makeup remover, den finns i två olika varianter prismässig typ 50-lappen. Nivea finns ju lite överallt typ HM, Åhlens mfl. Jag gillar den removern, den är mild och tar bort smink bra.
    aha, tack!
  • MissC24

Tack så mkt för svaren,då får jag kika där

phantera: Tack för länkarna. Jo tradera är bra,har nyss köpt NYX prdoukter därifrån för 400 kr. Hon tog enbart 11 kr för frakten för allt? hur kan det komma sig?

• Knott

MissC24: oj, ja det är inte många som har en hy som klarar tvål och vatten, det är inte så skonsamt mot din hy. Hudvård är en djungel och det finns hur många märken som helst att välja på. Jag anänder Dr Hauschka som finns på t ex Life eller www.bodystore.se, det har gjort underverk med min hy som är känslig och varit torr. På apoteket finns en serie som heter Vichy som ska vara väldigt snäll mot huden.

Phantera: makeupen ligger (såklart) redan på bloggen, jag gick på Fridapidas linje att köra något jag vet att jag trivs med. Det blev lite MUS tillsammans med lite Pure Luxe Cosmetics. Kläderna missade jag dessvärre att fota, men jag hade en knälång svart klänning med liten holkärm och ett brett knytskärp under bysten; som en korsning av lilla svarta och babydoll. Till det hade jag plommonlila strumpbyxor och guldiga skor i en modell mittemellan ballerina och pumps. Liten svart clutch-väska till det. Håret uppsatt i en sorts hög knut och sedan ett par riktigt rejäla örhängen med swarovskikristaller som jag gjort till festen (jag designar ju egna smycken).

Festen... ja, vad ska jag säga? Jag var ju ganska senior (är 31 år) i sällskapet, det var nog ganska många som var under 18 och därför serverades det heller ingen alkohol på själva galan. Jag menar såklart inte att man inte kan ha kul utan sprit, men ett glas champagne eller vin hade inte suttit fel! Det var dock väldigt kul att gå där och spana på alla gäster, hur de stylat sig och vad de hade på sig. Det var väldigt varierande tolkning av klädkoden "galaparty" vilket var kul.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!