• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • lhs73

kanske längre än Sebbes rum iaf då detta ännu inte städats eftersom han blev så in i vassen sur på sin mamma över att hon inte rensat hans rum osså
    men eftersom han är 9 år så anser jag att han faktiskt kan städa själv
    javisst hjälper jag till å röjja där ibland men det ska då vara när han inte är hemma

men han påstår ändå att han alltid vet vart det mesta finns å skulle märka om något försvann
    men jag å maken rensade å körde å tippen i somras när barna inte var hemma å än har då inte Sebbe saknat dessa prylar

• lhs73

anne det gör du fullständigt rätt i
    vad trevligt att få sällskap

• anne h

Var är alla andra? Nån mer måste väl vara hemma.. eller i närheten av en dator iaf..

Har haft problem med datorn, den ville itne som jag, NU verkar den lyda lite bättre, men så blåste jag ur den totalt också till slut..
  • lhs73

dataproblem är varken kul eller nyttigt (men kan ju missa fl )

ja jag trodde så jag med
    men det verkar inte så
    eller osså sitter de ute å njuter i solen

ska strax ut dit å städa lite tänkte jag
    har jag städat inne nu idag så kan jag ju få ta det lite roligare ute efter då

• onka

Nu har jag hittat hit.
    Har varit på 4-klubbs avslutning (serietävling i orientering) med Natta.
    Sedan skulle vi in på Ica Maxi och köpa smör....
    Kom ut med ny skolväska, bokpapper, 2 jumprar, 1 tidning och så smöret.
    Dyrt smör blev det......

• Moja

onka - vet hur det är...

Upptäckte att vi behövde mjölk till frukosten imorgon så jag tog mig i kragen, ut på promenad! När jag kom fram till ica maxi träffade jag makens träningskompis (tränar till lidingöloppet) som kommer ut från ica med en stor chokladkaka i högsta hugg. Han var avslöjad! Han frågade om jag ville smaka men jag tackade nej... *lite duktig*

Gissa vad jag hade med mig hem mer än mjölk... en chokladkaka! Så duktig var jag...

• FiaLisa75

Hej hej tjejer

Jag har en kompis, som brukar hänga här lite. Hon skulle ha varit på L&B-partyt, men fick förhinder (visst var det bara vi då?, hon var med en gång nämligen, kommer inte ihåg vilken gång). Jaja, nog svammlat. Hennes "nick" är jesli
    Hon både köper och säljer mycket på Tradera. Hela familjen var på mallorna i slutet på augusti, och det sista jag hörde från henne inna hon åkte var att hon vunnit en auktion på en Reima-overall åt minsta pojken, hon var så glad över det.
    Idag får jag ett ledset mail från henne, innehållande bla en fl-tråd. Det är säljaren till overallen som skrivit om henne:
    www.familjeliv.se/Forum-5-98/m4376904.html
    Tänkte bara höra vad ni tycker om det hela. Det är en ganska lång tråd....

• critan

Hon (ts) har säkert gjort slut på pengarna redan, därför hon inte kan betala tillbaks! Nejdå, men det är bedrövligt. Synd att alla jämt tar parti för den som först kommer med en historia. Sen har den andra parten knappt en chans att få sin verision hörd.

• FiaLisa75

Ni skulle så hur overallen ser ut! Den är smutsig och sliten, ok sliten blir den på en gång, men då ska det inte stå att den är i nyskick, använd i 5 minuter, hängd i garberoben med plastpåse mm. Sen är den inte ren! Den är full med fläckar, dreggel??, vid halsen och lerig både vid ärmarna och fötterna....

• Moja

fialisa - Svårt att bedöma när man inte känner personerna men det verkar ju som om din kompis är den som har rätt (har inte läst hela tråden). Hur som helst har säljaren gjort fel som lämnat ut uppgifter om din kompis.

Det är ju ett bra exempel på att det är bra att höra båda sidor innan bildar sig en uppfattning...

Svar på tråden Borlängetråden del 3