• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • onka

Läste den där tråden för nån dag sedan....
    Och jag är som alla andra dömer den som inte ka försvara sig. Vag händer nu?
    Kommer säljaren att polisanmäla som det stod någonstans i tråden (om jag minns rätt)?
    Tråkigt när det ska bli så där.

Jag sålde våran gasolgrill, höll på och skurade den i flera dagar för att det inte skulle finnas minsta fläck på den....Fick nästan ångest för att den inte såg ny ut istället....

• anne h

Läste hela tråden i natt, tänkte kolla den nu igen, men får inte upp den. Finns den inte kvar? Eller är det bara jag som inte får det att fungera?

Det stod nåt om bilder i nåt av TS inlägg, men jag hittade inga såna i natt, fanns där några alls?

• anne h

>Onka

ingen kan begära att en begagnad grej ska se ut som ny -om man inte säger den ÄR som ny, förstås, då är det en annan sak.

• Moja

anne - Jag hittade inte heller några bilder. De är nog borta nu. Jag läste tråden igår kväll men den kanske är borttagen den också.

• FiaLisa75

anne h - tråden är stängd, äntligen! Det finns bilder. Dels finns det den bilden som låg ute ihop med auktionen, den bilden hade ts tagit. Sen finns dom bilder som "jesli" tagit för att visa säljaren att overallen inte var i nyskick, utan väldigt smutsig. Jag har sett alla bilderna, och på den som ligger ute på auktionen så ser overallen jättefin ut. Men det kortet är taget inomhus, ganska mörkt, samt på långt avstånd. Dom korten som "jesli" tagit är tagna i dagsljus (utomhus) och verkligen närbilder på alla defekter, men dom bilderna har aldrig legat ute offentligt på tråden.

• FiaLisa75

I rubriken på auktionen stod det att den var i nyskick. Det stod även i beskrivningen av overallen att den var i nyskick, och att om man inte tyckte det så skulle säljaren ta tillbaka den och man skulle få pengarna tillbaks.
    Det är där problemen börjar. För säljaren vägrar ta tillbaks den. Hon menar att hon skrivit att den var i nyskick, och då är den det....

Vet inte hur mycket till man ska röra idet här, iallafall på en offentlig sida som den här. Dom har ju trots allt stängt tråden.

• Moja

Jag har dessutom för mig att man inte får diskutera andra trådar...

• lhs73

morrn morrn
    hur ska jag göra för å bli pigg

ja fast å andra sidan brukar jag kvickna till efter ett tag
    fast jag kan ju inte säga att sängvärmen lockar, men det är väl bara å bita ihop å vänta på att bli pensionär, eftersom då har iaf inte jag några barn som ska till skolan å asså kan få sova på mornarna

nu har jag svamlat nog på morgonkvisten
    nu ska här väckas barn

• Moja

Mmmm... va det är gott med kaffe på morgon!

Joel ligger o surar i sängen för mamma tycker att han ska sova. Det brukar bli bra om han gör det... Igår var johan hemma o då åkte de till soptippen på fm istället för att sova o det blev en riktig grin och gnälldag.

Jag får väl gå o klappa om honom lite...

• Mammatillfem

Hej Dalatjejer!

Jag bor 1½ mil från Borlänge,men vi är dit flera ggr i veckan,ibland varje dag,jag är därifrån och handlar där,har släkt där,är till Öppna f skolan ibland.

Svar på tråden Borlängetråden del 3