• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • Mammatillfem

Ihs73

Vi ska dit och titta,lille sonen vill se det,vi med.
    Sitter här nu,men lite senare,före ett halv två i af...

Stort musik och fyrverkeri i kväll vid Gammelgården,ska antagligen dit,såg det förut,oj oj oj vad det smällde,fint och det högsta jag hört.

Ska till min farmor med,som bor i Domnarvet,lite högre upp.
    Nästa v fyller hon år,dagen före min son,och snart blir jag mormor för andra gången!

• onka

Godförmiddag!

Vilket underbart väder idag!!!
    Vi hade planerat att åka till mina föräldrar i skogen, sambon skulle fixa med bilen och jag hade tänkt kolla om det fortfarande fanns några bär kvar.
    Men nu verkar det inte som det blir något, suck suck suck.
    Sambon är såååååå sjuk igen (är väl bara att ta en panodil!) så han orkar inte skruva.
    Få se om jag far dit själv eller hur det blir.

Något vill jag hitta på i solen, får börja med att gå och stoppa en tvätt i maskinen. Sedan har jag min lilla kryddträdgård som skall tas reda på före vintern.

Så vad gör jag här då?
    Hittar inte nyckeln till de osynliga kedjorna som låser fast mig här.....

• Moja

Idag ska vi åka till min mamma. Maken ska hjälpa henne med datorn. Förhoppningsvis får vi väl lite fika också.

Ikväll ska maken o Ellen på festival salute. Ellen älskar fyrverkerier så hon kommer nog att vara i extas då.

• FiaLisa75

Eric sov hos mormor & morfar inatt, så vi skulle kunna sova ut i morse, något som verkligen behövs just nu. Han blir kvar hela dagen, så jag kan vila och ta det lugnt. Sen ska vi dit i kväll, och äta kräftor. Mormor & morfar har en sån där vedeldad trä-badtunna som är varm i kväll, så det blir att bada lite också, inte nog med det - pappa är dessutom utbildad massör, så jag har beställt lite massage ska bli så skönt!

• FiaLisa75

critan - hur funkar den här tävligen? Vill ju vara med och rösta ju!!

• critan

Vi får ett uppdrag per dag, frågesport idag. Sen när alla lämnat in svar, så kommer en tråd med dom tre sämsta (inte jag då!) så får ni rösta på vem av dom som ska ut!!!

• FiaLisa75

ok, håller tummarna för att slippa se dig i den tråden

• FiaLisa75

Men hallå! Vart är ni allihopa!
    Även om ni skulle till brandstationen, så har den stängt nu.
    Nu ska iallafall jag och packa inför mys-kvällen, ska bli så himla skönt!

Ha en trevlig lördagkväll allihopa!

Svar på tråden Borlängetråden del 3