• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • Moja

Jag blir nästan ensam hemma ikväll. Joel ligger o sover (förhoppningsvis) o Ellen o Johan ska på festival salute. Det blir ju ganska mysigt...

Risken finns att Joel blir orolig för han har flyttat in i sitt rum ikväll. Än så länge sover han i alla fall. Han blev lite ledsen när jag lämnade hans rum först.

• Mammatillfem

Vi var där från 12.30 till 14.00,kul för de små,imponerande för oss att se.
    Min dotter och dotterson var med dit med oss,sen åkte vi till mormor/gammelmormor
    i Hönsarvet och dit kom också min 21 årige son,och vi fikade där tillsammans.

Vet inte om vi orkar till Festival Salute,får se,men vill gärna,mina älsta söner ska dit efter en pizza och öl,och mina föräldrar med,men min lille son har börjat lägga sig i tid nu,så han ska nog sova då.

Ska till Blge i morgon med..

• Moja

mammatillfem - Jag är uppvuxen i Hönsarvet... Vi bodde på Hönsarvsgatan.

• Mammatillfem

Moja

Kul!
    MIna föräldrar bor på Myrstigen,vi flyttade dit 1970 när det var helt nytt,jag bodde där i elva år,innan jag flyttade och fick egen familj.

Vi bodde i Medväga 1982-1986, på Uppfartsvägen,bodde du där i villa el. lägenhet?
    Vad heter dina föräldrar(om jag kanske bodde granne med dem)?

Jag är ju "lite" äldre än dig,är du i trettioårsåldern?

• Moja

mammatillfem - Jag har skickat ett meddelande till dig.

• Moja

Nu har de stuckit iväg. Ellen var så upphetsad så hon inte kunde stå still. Fyrverkerier är ju så vackert!

Nu ska jag lägga mig på soffan en stund. Kommer nog tillbaka om en stund.

• onka

Nu har jag också skickat iväg barn....
    Natta skulle cykla till Älvhagen med sin bästis och dennes mamma sedan ska hon sova över där.
    Är så glad att jag slapp åka iväg, börjar känna mig ganska förkyld nu!
    Sedan så har jag ont i benen och i ryggen....

Hör ni vad jag tycker synd om mig själv i dag?

• anne h

Så, här igen.

Flickorna är inne i stan, mormor och moster är på Festival Salute med dem, de stannar där tills i morgon när jag hämtar hem dem. Tänk så tyst huset är när tonåringarna är borta och stora grabben varit ute med kompisar

Jag hann sova en liten stund till och med (är liiiite trött, om vi säger så..).
    Nu väntar en film i DVD-spelaren, sen ska jag sova på riktigt.

ha det gott, alla!

• onka

Nu ska jag ägna mig åt tvn och lyssna utåt gatan så jag kanske hör när tjejerna kommer hem....

Kommer säkert tillbaks senare i kväll, om jag inte somnat på soffan.....

• lhs73

fialisa: vi får då hoppas att brandstationen inte är stängd
    speciellt med tanke på salut

men nu är jag här igen iaf
    Sebbe borta över natten hos kompis
    Linus utbytt mot Lisa
    Fanny stooora problem med att sova (Lisa är ju här)
    Lisa är ett stycke taxameter (mina föräldrars) som stannade hos oss istället för att trängas på salut, anledningen till att hon hamnade här var för att min morbror å hans fru lämnade "kryddan" (en skotträdd hund) hos mina föräldrar å dessa två hundar går inte att lämna ensamma i varandras sällskap (båda lika lekfulla) så asså skulle dessa två riva mina föräldrars hus under leken
    å eftersom mina föräldrar tog Linus med till salut så kunde Lisa följa med å stanna här ju

å av vilken anledning sitter jag å förklarar allt detta för er, vilket intresse skulle ni ha av att läsa detta
    ja oavsett så hade jag nu en anledning att sitta kvar vid datorn å lämna Fanny å Lisa problemena åt maken

Svar på tråden Borlängetråden del 3