• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • Missboss

Fia: Iofs så hade jag ju redan övervikt sedan innan men viktmässigt ligger jag fortfarande på -2 kg på ursprungsvikten. Men jag har ökat 10 cm runt midjan *jajks*

Tyvärr för våran del så finns det bara ett ställe där vi kommer att kunna bo. I Täfteå, det finns inga andra alternativ. Vännäs hade inte varit så dumt för mig eftersom jag jobbar där. Men jag vill oxå till Täfteå

Nä, nu ska jag på Mekka och ha häxmöte med tjejkompisarna.

• FiaÅkotten

jobbar du i vännäs? coolt =)

Vad är det som är så underbart med täfteå? om man får fråga...

hoppas du får trevligt!!!

• ana1979

Missboss: Du får tänka på att din kompis säkert bara var avundsjuk. Det finns ju inge finare än bebismage och hon skulle säkert ha velat ha en snabbare.

Fia: Vi söker hus i Innertavle vilket ligger nära Täfteå och det som är bra med dessa byar är att de ligger så nära stan. Sedan vill man nog ofta flytta nära släkten, så är det iaf i vårat fall. Nackdelen är just det dyra hus priserna. Känns rätt hopplöst ibland...

Men det måste ju vara underbart att ha ett hus som är billigt, då kan man ju renovera som man vill. Utan att behöva tänka så mycket på kostnaderna.

• FiaÅkotten

ana visst vill man kanske bo på en speciell plats... vi funderade på att köpa radhus här men de kostar ca 1 miljon och då har man ändå en hyra på 6000 spänn + amorteringar så vi skippade. Jag är bara inte så platsbunden så jag tänker så långt alltid. Mitt problem är hur ska jag kunna bo så nära mamma??? Har jag inte gjort på 10år nästan =)

och visst är det billigt men vi är inte de mest välbärgade så det blir renoverat så bra som möjligt för så liten peng som möjligt =) köket vi skall ha kostar 13000 utan vitvaror då men tja ungefär... och göra så mkt som möjligt själv.

Hoppas ni alla hittar hus nu! kan vi prata renovering sen när det är dags för det =) lskar sånt =)

• jummie

FiaÅkotten: jag är lite sen av mig...hehe men har du köpt hus? Vart då?

• ana1979

Men är ändå avundsjuk på den hyra ni lär få. Kan vara lite kämpigt att bo nära mamma. Speciellt efter man fått bebisen. Tänk alla "goda" råd man kommer att får...

• FiaÅkotten

jummie haha ja det är därför vi flyttar upp bor i tokholm nu juh. har huset på bild i mitt kryp in! det ligger i ga tväråbäck , vännäs typ =)

ana njäe inte så mkt det att hon kommer med råd hon är ingen sån mamma, hon är liksom inte alls stereotypen för snart mormor... däremot är hon om möjligt mer babblig än mig och tar allt från början haha frågar man vad hon gör så börjar hon med att hon steg upp och sen åt hon frukost osv osv men älkar mamma det gör jag =)

"hyran" dvs amortering och driftkostnad för själva huset snöröjning oså går på strax under 4000. inkl el. det blir nästan 2000 mindre än hyran på vår lägenhet...

• jummie

FiaÅkotten: men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå va fint!!!!

*ser mig själv sitta där i köket o fika gofika*

• FiaÅkotten

jummie haha mmm ska bli najs, bara vi får dit köket =) det befintliga är under all kritik om man så säger men som jag skrev så har vi hittat ett för en relativt billig peng så det ska nog vara "fort" gjort vill ju kunna fira jul ordentligt!

• Missboss

Fia: Sambon är född och uppvuxen i Täfteå. Han har varit ungdomsledare inom innebandy där i över 10 år. Han har tagit ett uppehåll sedan han träffade mig och han är nog halvsugen på att börja igen. Sen har vi hans föräldrar och hans 3 syskon med respektive och barn där. Hela hans släkt bor där förresten, kusiner och dyl. Jag har fallit för byn oxå så det blir där. Kommer vi att bygga hus så får vi en tomt av hans föräldrar, vi behöver bara betala för avstyckningen och sånt.

Du får höra utav dig om du vill jobba något inom handikappomsorgen i Vännäs *flin* Iofs så kan vi ju alltid äta lunch någon dag när ni har flyttat upp.

ana1979: Eller så är hon bara ärlig *skrattar* Tanken har faktiskt slagit mig tidigare och å hon är inte den första som säger det. Iofs så försökte ju henne karl att släta över det hela.. Nu kan jag garva åt det hela. Jag har den mage jag har, that´s it!!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?