• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • jesset

beklagar verkligen sorgen av dina barn.kramar om

följer gärna denna tråd..

• jesset

fin sida du har gjort till barnen.Vet du om att du är så otroligt strak som person.

stor kram till dig

• Minja

Nu har jag läst hela tråden och inser hur många underbara människor det finns ute i landet, hur många det är som tänker på er Emma med hela eran familj.

Jag följde från dag 1 ALLT, när det sedan inom 2 veckor efter detta med Max och Saga skedde ett mord till i Västmanland där en mor och hennes dotter fick sätta livet till.
    Då undrade man vad det var för galningar som sprang runt i västmanland igentligen
    Det finns alldeles för mycket konstigt folk där ute, vem är redig där uppe och inte kan man ju undra.
    Skall man våga öppna dörren när det ringer, har maken några gamla ex som kan få snesläpp eller har jag några?

Tycker det varit starkt av dig att starta upp denna tråd, du starka kvinna ge oss hjälp att bearbeta, ge oss styrka och uppskatta de små när de trotsar.
    Dina barn finns alltid med dig, du kommer precis som din syster skrev (2 solar) se små tecken på att de skickar hälsningar till dig...
    Jag hoppas att vi här kan ge dig styrka och energi så att vi inte bara tar det från dig..
    Sänder i alla fall en stor kram som jag hoppas innehåller det du behöver idag . kraft, styrka, energi lycka etc, välj vad du vill och behöver just idag...

• Lingonflickan

Känner igen Minjas tankar och rädsla. Förstår att du Emma kommer ha väldigt svårt att lita på någon i framtiden.
    Jag hoppas iaf att hon får livstid och sen livstids utvisning från Sverige för annars är det obehagligt.

• själavårdare

Hej hej älskade Emma, det går aldrig att sätta sig in i eran situation, men jag känner så himla starkt med dig har eget barn plus en massa bonus barn vi är familjehem, min nämsta vän går igenom det du gör just nu, finns inga ord som tröstar, men vi båda har en stark tro på ett liv efter detta vi har gått medium kurser mm och vi båda har haft upplevelser sedan vi var små. Vill bara försöka berätta att jag både tror och vet att vi alla lever vidare och att de vi älskar, finns för alltid kvar men det är svårt när vi inte kan se eller beröra, men lita på dina egna känslor känner du att dina barn är med dig så är dom det både i drömmar och tankar känslor, och jag tror på att det finns en gud, men det är inte den guden som beskrivs som en go gubbe med speciella krafter som man ber till och som kan uppfylla ens drömmar om man är duktig.Utan gud för mig är en källa en kraft av enbart kärlek villkorslös kärlek som vi alla får ta del av en läkande helande kärlek... skickar massor av ljus och kärlek till er vill bara tala om att det är det största av själarna som får svåra prövningar,så för mig är du verkligen en ängel och jag vet att dom finns...massor av kramar

• Tussan66
    emmy840508 skrev 2008-10-12 18:36:17 följande:
    Det som är mest jobbigt, förutom att bilderna är ute för allmän beskädning är att det är en människa som har setat och gjort ett bildespel över deras bilder. El att någon har ritat ett jokeransikte på Max ansikte och skrivit elaka komentarer.
    Finn det verkligen ingen lag som förbjuder sådant?
    Fy vad tragiskt att någon skall göra så.. jag ser det inte som att man skall ha "kul" på andras olycka..
    Jag önskade att detta INTE var en offentlig handling innan domen är ställd, men tyvärr är det ju Sveriges rikeslags bestämmelser och det är svårt att ändra på dom.

Anmäl den sidan som gjort det eftersom detta är en privat person så kan ni säkert få denne fälld för det, OM det är det du vill!?

Ang att du skrev att skicka pm till dig, det har jag gjort och jag förstår mycket väl att du får många pm/mail osv.. ta den tid du behöver att svara, mitt pm var inte kort!

Många kramar til dig & ta väl hand om sambon o övriga familjen!!

Ps. Ljusen brinner varje dag för er..
  • Humbla

Sitter och pluggar, men tänkte kika in en snabbis och läsa vad som skrivits. Hoppas att du har en bra dag idag!

Kom att tänka på en sak.. är du rädd för att minnas, menar att du stänger av om en minnesbild kommer, eller låter du den visa sig helt? Om du vill och orkar minnas så tänkte jag tipsa om hypnos, en vän som varit med om övergrepp som liten, kunde minnas det under hypnos.

Skickar en stor kram till dig och din familj!
    Blir så glad att veta att din familj och vänner finns så nära dig.

• Lingonflickan
    Humbla skrev 2008-10-13 13:18:54 följande:
    Sitter och pluggar, men tänkte kika in en snabbis och läsa vad som skrivits. Hoppas att du har en bra dag idag! Kom att tänka på en sak.. är du rädd för att minnas, menar att du stänger av om en minnesbild kommer, eller låter du den visa sig helt? Om du vill och orkar minnas så tänkte jag tipsa om hypnos, en vän som varit med om övergrepp som liten, kunde minnas det under hypnos. Skickar en stor kram till dig och din familj!Blir så glad att veta att din familj och vänner finns så nära dig.
    [/citat]

La mariquita skrev 2008-10-13 17:46:26 följande:
    [citat]
    Jag undrar föresten en sak Emma. Om du vill svara..Känner du inget behov av att fråga henne varför? Varför skulle hon ge sig på barnen?Det känner jag. Det är givetvis lika fel att hon gav sig på dig men barnen! BARNEN! De hade ju ingenting med det hela att göra! Varför skulle hon skada barnen?! Jag fattar det inte.Åh! Nu blir jag så där arg, ledsen och förtvivlad igen. Jag kan inte tänka på detta utan att bli tokig. Så onödigt. Så fel. Det får inte ha hänt.
    Du skriver precis allt det jag tänker! Jag kan inte vara så stor människa. Som jag ser det är det fullständigt bortom förlåtelse. Och varför dessa oskyldiga vackra underbara små barn. Finns det verkligen inga spärrar?? Så brutalt att det fullständigt svartna för mig. Kan bara ana paniken och ångesten ni måste känt alla tre.
  • Lingonflickan

Och en annan sak.
    Emma: Du skriver att du vill visa på barnen som de var, att du är glad när vi ser dem som de var... Men vet du Emma. Jag blev så oerhört berörd av det när det hände, och bilderna visade på så harmoniska, glada och levande barn. Det var hemskt. Sen hittade jag din tråd och blev glad att få kunna visa dig mitt stöd. Det som hänt sen dess är att jag började sörja dina barn. Tänkte att du kanske tyckte jag var konstig eftersom vi aldrig träffats. men idag slog det mig... det är pga dig. Du har skrivit om dem så att vi har lärt känna dem. Du har gjort dem så levande att jag känner det som om jag kände dem och hurdana de var. Därför är mitt hjärta också fyllt av en sorg jag inte kunnat förstå. Men du har lyckats få mig att se dina barn som om de levde, fått mig att lära känna dem. Jag har svårt att förklara hur jag menar men hoppas att du förstår vad jag försöker säga. Du gör dina barn levande i ditt sätt att berätta om dem.

Mängder med styrkekramar

MiS

Svar på tråden Mina två änglar