• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Humbla

En dikt jag skrev när en vän till mig tog livet av sig.
    Vet inte varför jag sitter här och förmedlar en massa dikter till dig, känns bara som att jag vill det.
    Tänker mig in i hur du ska känna inför imorgon, och hoppas väl på något sätt att du ska känna att jag finns här och försöker att känna med dig. Har en bild framför mig av att du sitter vaken och samlar styrka, och om det är så så vill jag inte att du ska sitta ensam. kram

Håll om mig

För mitt hjärta
    hotar att brista

Linda dina armar runt mig
    och krama så hårt
    att du krossar mina revben

Håll fast mig

Låt mig inte springa iväg
    från sanningen
    och smärtan

Tvinga mig att inse
    att han faktiskt är död.

Håll mig tätt intill dig

skräms inte av mina tårar
    utan låt mig få skrika ut all smärta

jag behöver det
    för att orka leva vidare

Håll om mig

För det svider i mina lungor
    av att andas ny luft

och det gör så ont
    att veta.

• emmy840508
    Humbla skrev 2008-10-13 23:23:40 följande:
    Hittade två dikter på en annan tråd som jag ville förmedla till dig. "Förlorade jag mina barn?Nej,jag fick barn.Mina barn förlorade livetmen de fick min kärlekoch vann mitt hjärta. Men se inte på mig med rädsla!Fråga istället om mina barnprecis som ni nyfiket skulle göraom mina barn ännu levde.""Var inte ledsen lilla mamma jag var tvungen att gå. Den dagen hände det och då orkade inte mitt hjärta slå.Älskade pappa mitt liv blev så kort.Ta hand om varandra när jag flyger bort.Jag vet att ni gråter och det finns ingen tröst.Men lyssna till ert hjärta och ni kan höra min röst.Jag finns inte bland ermen jag finns ändå.Jag hör era böner och älskar er så."
    ååå, vad väldigt fin dikt!!!  det e precis det jag vill säga. Att fråga mig om barnen som om de fanns. De finns ju för mig, innom mig.... Så fråga och fråga, det är skönt att berätta.

Tack
  • nudelbumsan

Emma, när jag kramade min son ikväll kom jag & tänka på dej & började gråta. Min son undrade vad jag grät för & berättade vad som hänt dina barn. Han visste redan lite då det pratas mycket om det. Jag sa att han var d bästa som hänt mej & bara ville krama honom hela tiden. Han frågade om du nu hade någon att krama & jag berättade att dina barn var änglar men att man kunde krama dom i tankarna.. Då sa han att om han skulle träffa dej så skulle han åxå krama dej för du behövde ju verkligen den kramen nu=) så jag skickar min sons kram till dej=)

*kram från Theodor 5 år* =)

• Lingonflickan

Emma: Idag tänder jag tre ljus. Ett för max, ett för Saga och ett för dig så att du ska orka igenom denna dag.

• mrsjonte

Idag finns ni extra mycket i mina tankar!
    Kramar om!

• MrsNash

Idag finns du och din familj extra mycket i mina tankar. Hoppas du orkar med dagen. Stor kram!

• buffyla

Hej Emma!Jag har bevakat tråden den senaste veckan men inte vetat vad jag ska skriva till dig. Det vet jag egentligen inte nu heller men jag önskar dig och din familj en så bra dag som det bara går och att domen blir som vi alla vill! Kommer tillbaka i eftermiddag...
    Kramar Jennie

Svar på tråden Mina två änglar