• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Marika

Stora kramar till er, och framförallt till morgondagen, när domen faller! Hoppas att djuret får livstid och ALDRIG släpps ut mer och att nyckeln slängs i havet!

Annas mamma Marika
  • MammaLillfis
    emmy840508 skrev 2008-10-13 20:58:00 följande:
    Idag har jag verkligen inte hunnit läsa något alls här. Jag ska sätta mig o läsa igen allt imorgon. Det e en stor dag imorgon. Dommen kommer. Läskigt, men ni ger mig styrka och jag känner stöttningen från er.... känns som jag har er alla bak i ryggen. Jag ska åka till v-ås imorgon och finnas där när domen kommer. Jag skriver när jag kommer hem. Tack för att ni finns, så jag orkar mer.
    Mina tankar är hos dig & dina barn både idag och imorgon. Du har oss alla här, även om vi inte fysiskt är hos dig så finns vi här och då tror jag att jag talar för de flesta. Glöm aldrig hur fantastisk du är och hur stark du är, det är onekligen beundransvärt. Stor kram till dig
  • idaja
    mojsegojs skrev 2008-10-13 09:18:08 följande:
    idaja skrev 2008-10-13 08:05:28 följande:
    ida.. ni är underbara människor som finns där för emma och hennes sambo hela tiden.. du ska veta att vi som håller oss lite här ska veta att vi tänker så mycket på dig din sambo och din syster och mamma och pappa!!! ni är GULD värda! ni är världens bästa familj!!!!lova att ta hand om dig själv med och din sambo!!!
    Självklart tar vi hand om varandra också. Vill kunna ställa upp så mycket som möjligt för Emma, men i viisa stunder måste man vara egoist och tänka på sig själv också. Jag har massor att jobba med efter det hemska som hänt, så nog har det blivit många gånger som man fått prioritera sig själv och min sambo. Men det tror jag Emma har full förståelse för också. Hon vet att jag finns här och att hon kan ringa och komma hit när hon vill!
  • kärålajn
    Idag har jag verkligen inte hunnit läsa något alls här. Jag ska sätta mig o läsa igen allt imorgon. Det e en stor dag imorgon. Dommen kommer. Läskigt, men ni ger mig styrka och jag känner stöttningen från er.... känns som jag har er alla bak i ryggen. Jag ska åka till v-ås imorgon och finnas där när domen kommer. Jag skriver när jag kommer hem. Tack för att ni finns, så jag orkar mer.
    Vi står alla bakom dig.
    ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • emmy840508
    Wishmaster skrev 2008-10-11 16:06:28 följande:
    Hej gumman, ville bara berätta att leksakerna från max o saga blev populära, det leks en hel del med dom, den mjuka boken var kano fin måste jag säga, Leah hade den som huvudkude och vägra släppa den när jag ville titta i den. Åter igen tack för sakerna, dom används.// Tommy
    ååå, vad skönt att de kom till användning. Vad skönt det känns att andra barn kan uppskatta samma saker. Tack för att ni ville ha dom.
  • tov
    lycka till håller på er!
    kram
  • emmy840508
    Skogsmor skrev 2008-10-12 20:30:32 följande:
    Ojojoj vilken längd du fått på din tråd, blir nästan rekord.Det har tagit större delen av dagen att spana egenom den.Spontant känner jag mej helt mos av sorg och nästan skyldig när man läser. Jag ska förklara varför. I början av året gick jag som man så modernt kallar det i väggen. Jag blev sjukskriven för utmattning. Jag har heltids jobb,hus som renoveras, man och två barn pojke 7,5 och flick 3,5 år gamla. Plötsligt blev allting som när man snabb spolar en film. Barnen lärde sig ganska snabbt att det blev väldigt lätt att köra över mamma. Jag gjorde allt för dem och trodde att det var det bästa. Men det jag gjorde var att köra mej i botten. Jag har pratat ganska mycket med min psykolog om just barnen, för det har varit så att jag vid konflikter med barnen känner ångest. Min psykolog har lärt mej att ta tag mer i situvationen och att det är bättre att jag lär dem vad som är rätt och fel än att samhället lär dem den svåra vägen. Det är ju sant. Även att om jag som mamma inte visar dem mina gränser kommer inte de heller kunna göra det jämte mot andra sedan och det vill jag ju. Jag vill ju inte att de ska behandlas illa för att jag inte har lärt dem att visa och tala om vad de känner.Därför när jag läser i din tråd så känner jag mej som lyckligt lottad att ha mina friska och pigga barn. Men de är båda i en fas då de testar gränserna och jag måste hålla hårt i tyglarna för att inte hamna på fel köl igen. Och som sagt jag känner mej skyldig men jag vet att jag måste, jag älskar dem ju inte mindre för det.Mina barn är som Max och Saga fast ett par år äldre, ibland är de oskildaktiga, sida mot sida och ibland vill de inte se varann.Men det är ju så syskonkärleken är.Min moster miste sin son när han var 1,5 år, själv var jag 10år då men jag minns hur hemskt det var. Men först när jag hade fött min son gick det upp för mej HUR hemsk det var.Jag tror att man måste ha barn för att först förstå men att man sen måste vara med om det innan man på riktigt vet.Jag har inte mist ett eget barn så jag kan inte veta hur du känner men jag har barn så jag kan föreställa mej en liten gnutta.Känner med dej och hoppas att du finner en fungerade framtid.Tack att du delar med dej och att vi kan få stötta dej i den mån det går. Kram.

Tack, tack för att du delar med dig av din historia. O jag beklagar allt jobbigt som hänt i ditt liv.
    Se till att ta hand om dig själv i allt. För om du ska orka bära dina barn fram i livet måste du orka stå upprätt.

Tack för att du vill dela detta med mig.

Svar på tråden Mina två änglar