• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    La mariquita skrev 2008-10-13 17:46:26 följande:
    Jag undrar föresten en sak Emma. Om du vill svara..Känner du inget behov av att fråga henne varför? Varför skulle hon ge sig på barnen?Det känner jag. Det är givetvis lika fel att hon gav sig på dig men barnen! BARNEN! De hade ju ingenting med det hela att göra! Varför skulle hon skada barnen?! Jag fattar det inte.Åh! Nu blir jag så där arg, ledsen och förtvivlad igen. Jag kan inte tänka på detta utan att bli tokig. Så onödigt. Så fel. Det får inte ha hänt.
    Jo, jag har velat fråga henne. Jag skulle så gärna vilja veta vad HON hadde för anledning. Men hon erkänner inte ens att hon vart på våran gata. Hon säger att hon e oskyldig.
    Jag vet att hon gjort det... men jag kan inte dra ur henne ett erkännande.
  • Ellan 76

Tänker på er imorgon! Många varma kramar.

• Tussan66

Lycka till i morgon o hoppas allt går bra!! Mina tankar finns hos dig o de dina att ni får en upprättelse med allt..

Många varma kramar

• Wishmaster
    emmy840508 skrev 2008-10-13 22:07:10 följande:
    Jo, jag har velat fråga henne. Jag skulle så gärna vilja veta vad HON hadde för anledning. Men hon erkänner inte ens att hon vart på våran gata. Hon säger att hon e oskyldig. Jag vet att hon gjort det... men jag kan inte dra ur henne ett erkännande.
    Ne tänk om du kunde det, så himla mycket enklare det hade varit då!! och självklart ville vi ha dom leksakerna! Det är en ära att bara bli tillfrågade om vi ville ha något som har varit Max och Sagas. Och imorgon blir en heldag framför radion för att få höra ordet man längtat efter i snart 7 månader! Tänker på er hela dagen!
  • Humbla
    emmy840508 skrev 2008-10-13 21:50:34 följande:
    Hejsan! tack för dina fina ord. De är också svaret på din fråga. Alla, till om med ni som jag inte känner men ändå stöttar mig ger mig styrka. Jag sammlar o sammlar positiva sidor i livet. Det gör att jag orkar.Jag pratar med min familj, de ventilerar jag massor med. Jag skriver i min ensamhet el här med er. jag gråter gärna ensam jag med. Så jag går till graven när jag behöver fälla tårar. På nåt sätt har jag hittat ett sätt som funkar för mig. Som jag mår bra av och somn för mig vidare i sorgen. Jag kan inte berätta för någon annan hur de ska sörja, bara råda dom att gå dit hjärtat följer dom.
    Det känns skönt att veta att du funnit bra sätt som passar dig att ventilera allting, för det behöver man. Måste dessutom säga att gravstenen var helt underbar! (klart att ingen gravsten är underbar egentligen med tanke på att den ens står där, men jag hoppas att du förstår hur jag menar) Såg den på expressen för någon dag sedan, och den kändes verkligen speciell!
  • 20e Mars

Hej Emma! Det som ni varit med om har berört mig väldigt mycket, det gör så ont inombords när jag tänker på vad ni fått genomlida!! Jag vill bara förmedla (som många andra här på FL) att jag tänker på dig och dina barn ofta. Dessutom, jättefina minnessidor du gjort med barnen....fällde många tårar vill jag lova. Jag hoppas du, din sambo & familj kommer kunna återgå till en så normal vardag igen såsmåningom. Det vi alla vet är iallafall att däruppe bland molnen sitter två små änglar som vakar över sin underbara mamma dag o natt! Du verkar vara en genomgo människa, massor av kramar //Gabriella.

• molly76

Ja det finns ju egentligen inga ord för det fruktansvärda som hände dina barn.Det är så grymt så grymt.

Kramar!

• Humbla

Ville också att du ska veta att jag kommer att tänka på er i morgon! Hoppas att ni trots det som väntar imorgon kan sova bra inatt, och ladda krafterna.
    Sänder dig en enorm, varm styrke- och energikram!
    Vi finns här för dig.
    Skickar med en dikt jag skrivit också..

Ni andas in mig med er kärlek
    jag kan känna era vingspetsar mot min rygg
    om jag bara känner efter
    Alltid där, alltid nära
    Varsamt puttar ni in mig på den väg jag måste gå
    era händer hårt fastbundna vid mina
    erat glitter regnar ner över mig
    och jag dansar tillsammans med er över golvet

Ni läser mina tankar
    jag hör era ord i mitt huvud

Om natten
    när tårarna rinner
    kan jag känna era kroppar tätt intill

• Humbla

Hittade två dikter på en annan tråd som jag ville förmedla till dig.

"Förlorade jag mina barn?
    Nej,jag fick barn.
    Mina barn förlorade livet
    men de fick min kärlek
    och vann mitt hjärta.
    Men se inte på mig med rädsla!
    Fråga istället om mina barn
    precis som ni nyfiket skulle göra
    om mina barn ännu levde."

"Var inte ledsen lilla mamma
    jag var tvungen att gå.
    Den dagen hände det och då
    orkade inte mitt hjärta slå.
    Älskade pappa mitt liv blev så kort.
    Ta hand om varandra när jag flyger bort.
    Jag vet att ni gråter och det finns ingen tröst.
    Men lyssna till ert hjärta och
    ni kan höra min röst.
    Jag finns inte bland er
    men jag finns ändå.
    Jag hör era böner och
    älskar er så."

Svar på tråden Mina två änglar