• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • jl81

Hej Emma!

Hoppas att du och din sambo mår bra idag och att ni kan sova i natt, vilken tid i morgon får ni domen?
    Hur har din helg varit?
    Min har varit ok, mina barn är sjuka igen suck! har varit så hela hösten

• Miss Jay

Hej Emma. Hoppas att dagen har vart okej. Hur känner du inför imorgon? Jag hoppas att sraffet blir långt och hårt.

• Vitulina
    Svar på #999
    nonayti skrev 2008-10-13 18:15:40 följande:
    Hej emma och alla andra. hittade denna sida för Max och Saga. namninsamling för att ta bort bilderna från piratebay.. Ni kanske visste om den redan men...www.namninsamling.se/index.php skrev min namn där nu..Kram
    Har också skrivit på.

Imorgon faller domen. TÄnker på dig och tänder ljus för er!

En kram full av styrka och värme
  • jennyfh77

Hej Emma!! Ville bara säga att jag kommer sända er all värme i morgon.. Kramar om

• Pricken1979

Kikade in i Max och Sagas pappas presentation. Vilka fina bilder han hade på barnen där. De ser så busiga, fulla av liv och stolta. Den bliden på Max där han han röd tröja var underbar och bilden på pappan och saga så hon var liten, så söt!

• Lingonflickan

Emma: All styrka jag har vill jag förmedla till dig inför morgondagen.

Hoppas du inte tog det jag skrev tidigare på fel sätt.

• JohannaMatt
    Lingonflickan skrev 2008-10-13 18:58:26 följande:
    Och en annan sak.Emma: Du skriver att du vill visa på barnen som de var, att du är glad när vi ser dem som de var... Men vet du Emma. Jag blev så oerhört berörd av det när det hände, och bilderna visade på så harmoniska, glada och levande barn. Det var hemskt. Sen hittade jag din tråd och blev glad att få kunna visa dig mitt stöd. Det som hänt sen dess är att jag började sörja dina barn. Tänkte att du kanske tyckte jag var konstig eftersom vi aldrig träffats. men idag slog det mig... det är pga dig. Du har skrivit om dem så att vi har lärt känna dem. Du har gjort dem så levande att jag känner det som om jag kände dem och hurdana de var. Därför är mitt hjärta också fyllt av en sorg jag inte kunnat förstå. Men du har lyckats få mig att se dina barn som om de levde, fått mig att lära känna dem. Jag har svårt att förklara hur jag menar men hoppas att du förstår vad jag försöker säga. Du gör dina barn levande i ditt sätt att berätta om dem.Mängder med styrkekramarMiS
    Håller helt med dig. Det känns som om Max och Saga har blivit en del av även mitt liv. De hålls levande i så många människors hjärtan! Ska skriva på listan nu och hålla tummarna för det längsta av alla straff imorgon.
  • emmy840508

Idag har jag verkligen inte hunnit läsa något alls här. Jag ska sätta mig o läsa igen allt imorgon. Det e en stor dag imorgon. Dommen kommer. Läskigt, men ni ger mig styrka och jag känner stöttningen från er.... känns som jag har er alla bak i ryggen. Jag ska åka till v-ås imorgon och finnas där när domen kommer. Jag skriver när jag kommer hem. Tack för att ni finns, så jag orkar mer.

• JohannaMatt
    Pricken1979 skrev 2008-10-13 20:53:04 följande:
    Kikade in i Max och Sagas pappas presentation. Vilka fina bilder han hade på barnen där. De ser så busiga, fulla av liv och stolta. Den bliden på Max där han han röd tröja var underbar och bilden på pappan och saga så hon var liten, så söt!
    Har han en presentation här på FL?
Svar på tråden Mina två änglar