• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • annis41

Du ska vet att jag har tänkt på dig, Niklas o alla era nära o kära hela morgonen/förmiddagen och det kan inte bli nåt annat än livstid.
    Kram Annis

• Jalica

Hej Emma.
    Först önskar jag att du får en bra dag.
    Dessa frågor kanske redan har ställts i denna tråden men det har blivit sååå många inlägg så jag kan ha missat det isåfall.
    jag undrar....har du något jobb att gå tillbaka till?
    Eftersom jag vet att du varit hemma och vårdat Saga i hemmet.
    Undrar även lite om Saga och hennes "handikapp" med tarmen....upptäcktes det redan när hon låg i din mage eller efter att hon fötts? Eller föddes hon för tidigt pga det? Låg Ni inne länge på sjukhuset?
    Min yngsta dotter som idag är 1år föddes i vecka 33 pga svår imunisering. Det upptäcktes redan i vecka 16 så därför tänkte jag att det kanske upptäcktes redan när du va gravid.
    *Varma kramar*

• missmiafia

Hej hej..
    Jag har läst igenom denna tråd nu vilket har tagit någon dag och jag tror inte jag har gråtit så mycket i hela mitt liv!
    Emma, du verkar vara en enormt stark människa trots den enorma tragedi som hänt dig!! Du har gjort ett sådant starkt intryck på mig. Ditt hjärta strålar värme trots allt som hänt och händer just nu!
    Jag har en dikt som min farmor alltid läste för mig och den kan misstolkas men den är inte menad så i detta läge. Jag lever efter den och har gjort sedan första dagen jag fick höra den! Jag läser den ibland för mig son och den ger mig ett speciellt leende på läpparna!! Den är inte tillägnad någon utan bara en sak man kan tänka på... Jag hoppas verkligen den inte upprör folk härn nu!!

GLÖM EJ
    ATT LEVA MIN VÄN
    DAGEN SOM GICK
    KOMMER INTE IGEN....

Många Kramar Maria

• Tussan66
    Wishmaster skrev 2008-10-13 22:18:49 följande:
    Ne tänk om du kunde det, så himla mycket enklare det hade varit då!! och självklart ville vi ha dom leksakerna! Det är en ära att bara bli tillfrågade om vi ville ha något som har varit Max och Sagas. Och imorgon blir en heldag framför radion för att få höra ordet man längtat efter i snart 7 månader! Tänker på er hela dagen!
    En fråga, vilken kanal är det på radion? (Västmanlands radio?)
    Eller är det någon annan?

Tacksam för svar..
Svar på tråden Mina två änglar