• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • mojsan

Hörde precis om domen,skönt!!!
    Ha D gott & sköt om er,
    många kramar.....

• Neelah

Helt rätt dom. Jag önskar bara att man i Sverige hade kunnat få en dom för varje brott. Hoppas hon får samma dom i nästa instans. Hon kommer inte att få det lätt i fängelse, för inte ens den grövsta brottsing accepterar någon som gör barn illa.

Ha det så bra ni bara kan nu Emma, så att ni orkar nästa rättegångsomgång. Jag tänker på er och önskar er all den styrka ni behöver för att gå vidare.

Jag såg ett program om ett barn som förlorat sin mamma (tror jag det var) och detta barn sa vid ett tillfälle:
    -Det är konstigt att jag kan vara så glad fast jag är så ledsen. Jag önskar att ni också kan vara glada trots att ni är ledsna. Max och Saga är ju uppenbarligen fortfarande där och busar med er och leker med sina leksaker. :)

• SandraS

Läste precis om domen, vad skönt att det blev livstid!!!

Hur mår du i dag Emma, har det varit mycket känslor?
    Jag antar att du både känner dig lättad och utmattad, måste varit mycket känslor inför den här dagen?
    Kunde du sova något i natt?

Många kramar till dig!!!!

• Rastafairy

vill bara säga att jag inte på nått sätt vill uppröra någon borde lugna ner mig och glädjas åt att hon fick livstid men jag kan inte riktigt...mitt hjärta blöder för de två oskyldiga fick sätta livet till.

• Wishmaster

Så där ja nu har man fått läsa d man väntat på i 7 månader... har ej pratat med Emma än efter detta men vet att hon är glad för dommen, ja skickade bara ett sms till henne, hon är nog fullt upptagen endå med div reportrar o andra som ringer så jag tar det senare.
    Ne nu ska jag ta och åka in till stan och besöka Max o Saga´s grav.
    Och du Emma, du klara det! Nu tar vi en vilomånad så börjar rond 2 och du blir starkare för varje rond det vet du!

// Tommy "aka" Broder

• 08bebis

Fan va skönt att d blev livstid!!!
    Hur ska du fira detta Emma?
    Stor kram på dej

• dreamspell

Rättvisa och upprättelse iaf för nu, denna dagen är Max & Sagas framförallt annat. Jag tycker inte vi tänker och tycker mer om "henne" idag!
    Iaf kommer inte jag göra det!

Karm på er Max & Saga, älskade små

• Rastafairy

Till fina max o saga

Gråt ej vid vår grav
    Vi finns i solen spegelglans på havet.
    vi finns i vindens lek över sädesfälten
    vi finns i vintergatans stjärnehär
    och när du i tidig morgon väcks av fågelkvitter
    är det våra röster du hör
    Så gråt ej vid vår grav

Vi skall ses igen.