Inlägg från: JohannaMatt |Visa alla inlägg
  • JohannaMatt

Mina två änglar

emmy840508 skrev 2008-12-06 12:57:51 följande:
    ja. min sambo ringde sos samtalet och var hela tiden vid oss, gick från oss alla tre för att se om han kunde göra något. Max o Saga låg med ögonen öppna, de var säkert medvetslösa, det e nästa så att jag hoppas de var det, så behövde de inte känna rädsla el smärta.... Men på SOS samtalet hadde då förstärkt ljudet en aning denna gång. Så jag o sambon tyckte oss höra Max i bakgrunden säga "Mamma". straxt efter att han sagt det så stönade jag till.... som att jag svarade honom.
    Emma, det var inte meningen att låta som att jag ifrågasatte vad ni hörde. Jag bara ville tro av hela mitt hjärta att barnen blev medvetslösa så snabbt att de inte hann känna vare sig rädsla eller smärta. Nu hoppas jag ju att de ändå inte gjorde det (många har ju skrivit om adrenalin och chock) men första tanken när jag hörde detta om sos samtalet så tänkte jag bara nej, nej, nej. Det får inte bli värre nu. Men när jag hörde hur du resonerade kring det, att han lät lugn o ville kolla så att mamma var med honom, så känns det ju lite som en tröst. Följde er o grät hela dagen igår. Önskar jag kunnat vara på plats. Kramar
    Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • JohannaMatt

Att du tar dig tid för att hålla oss uppdaterade, när du har allt detta att tänka på, det är helt otroligt att du orkar. Jag håller med om vad som sas häruppe i tråden, att barnen var så nära varann den kvällen, höll varann i hand, som om de förbereddes på den färd de skulle göra tillsammans...är ett tecken på att de är tillsammans nu, att de kommit till ett mycket bättre ställe. Där inga monster finns, och där de är väl omhändertagna av sin gammelmormor och leker med andra änglabarn dagarna i ända.

Konstigt det här med pärlplattan också, kanske var Max o lekte med sin favoritleksak under natten och råkade tappa pärlplattan i köket.....

All min styrka till er. Och det som stod i tidningen "Emma knäcktes av tyskan", det stämmer inte, det kommer aldrig att stämma. Hon må ha tagit ifrån dig mycket rent fysiskt, men den kärlek som finns mellan dig o barnen och den styrka ni har i er familj, den kan hon aldrig ta ifrån dig. Hon kan heller aldrig ändra på att hela befolkningen sitter och lider med dig, medan hon och enbart hon, känner för henne.

Många kramar//Johanna

• JohannaMatt

Denna tråd har varit så fin, gett sånt stöd och varit fri från negativa vibbar. Jag undrar vad som hänt i den ikväll? Det känns som det är jättetråkig stämning nu och det är inte riktigt rätt. Inte riktigt det den är till för.

Emma, va fin du va på programmet. Tänker på er, kram

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • JohannaMatt

Jag hoppas att detta var en engångsföreteelse...för detta har varit en tråd där människor har skrivit rakt från hjärtat, man har frågat om Emma tar illa upp, och hon har svarat att om det är nåt hon inte kan svara på eller så, svarar hon helt enkelt inte. Jag tycker det är synd om människorna här inne som är så engagerade och vill stötta inte ska våga göra det p g a att folk ifrågasätter hur de reagerar eller vad de skriver. Jag tycker att det liknar påhopp när man citerar ett inlägg rakt av och sedan säger att personen inte ska bry sig så mycket...att man gråter när man läser om detta tragiska, det tycker inte jag är konstigt eller att man överdriver..vore mer konstigt om man inte grät. Vare sig man är på jobbet eller  hemma...Hörde även vad Emma sa på kalla fakta. Efter det tycker jag man borde inse vad denna tråd har betytt för henne, och försöka hålla den fina stämning det har varit!

• JohannaMatt
    Måne och Sol skrev 2008-12-07 20:56:15 följande:
    Sänds Kalla Fakta i repris?
    Du kan gå in o se det på anytime på en gångGlad
  • JohannaMatt
    Rastafairy skrev 2008-12-07 21:45:20 följande:
    Tror mångas väldiga engagemang grundar sig i att vi alla älskar våra barn så som Emma älskar sina. Vi engagerar oss så djupt eftersom vi känner kärleken till våra egna. Att vi fått ta del av Emmas liv litegrann via datorn är ju jättefint!! Vi har fått höra det som många andra kankse gått och grubblat på annars. En sånhär händelse skulle kankse bara ligga och gnaga människor i många år framöver. Det kännde jag när jag fick höra den fruktansvärda nyheten. Man ville veta mera och nu har vi fått kontakt med denna otroligt starka varma människa Emma verkar vara via forumet familjeliv vilket är fantastiskt och ger oss värme och förmåga att ta tillvara på våra egna liv så mycket mera.Tycker inte det finns någon överdrift i att känna känslor alla känner vad som känns rätt för dem och hag tror inte det kan finnas nog med medkännande här i värden!Sen är det såklart upp till Emma om hon orkar läsa alls här iblnad så jag tycker de är bra om människor får skriva av sig vad de känner för en sånhär sak BERÖR verkligen. Det gör det. Och alla visa det på olika vis.Mamma Emma ska ha en varm kram för att hon finns kvar på denna jord och sprider vidare max o sagas minne som är så ljust och levande. ler när jag hör dej berätta om de små busarna
    Precis! Tänk om fler hade brytt sig. Då hade världen varit ett bättre ställe.
  • JohannaMatt

Nej. Det är bortklippt.

malinagirl skrev 2008-12-07 22:38:32 följande:
    Är det verkligen barnen man hör???
  • JohannaMatt
    Tibertius skrev 2008-12-07 22:26:55 följande:
    Hej,Missade tyvärr programmet, försökte gå in på tv4 anytime, men det är tekniskt fel just nu. Får försöka senare.Lycka till Emma i fortsatta hovrättsförhandlingar på tisdag!
    Ja, försökte också där med det gick inte. Kanske e många som försöker just nu?
    Kram på dig, T.
  • JohannaMatt
    Corpset skrev 2008-12-08 08:29:24 följande:
    Nu måste jag bara kommentera:Vi med Asperger har visst empati och sympati. Jag och min make (som båda har Aspergers syndrom) tycker det här är jättehemskt. Blanda inte in AS i det här.
    Håller med dig. Har i många år arbetat med barn med autism och Asberger och det var absolut inte något mer elakt i dem än i andra barn. Tvärtom. Det har nog blivit nåt missförstånd här vari dessa syndrom består i.
  • JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-12-08 10:55:11 följande:
    Jaaa, nu har jag läst några inlägg om vad som är okej att skriva här o inte. Jag anser att ALLT är okej att skriva. Skriv av er så mycket ni kan, el dela med er av erat liv. Ge mig råd el fråga mig om råd. Jag är öppen för ALLT! denna tråd ger mig stöd så det räcker en evighet. så vi använder den lite som vill behöver just för stunden.
    Skönt att du inte tar illa upp, det blev lite konstig stämning här inne igår som du kanske märkte...vet inte riktigt varför men vi som varit med länge är ju vana vid att kunna skriva precis ALLT också utan att det egentligen blir ifrågasatt. Skönt att höra det från dig.

Fin du var på TV igår! Skönt att ni trivs i er lägenhet och jätteskönt att höra att barnen "hittat dit" (busandet med pärlplattan). Men visst, de är ju säkert med dig hela tiden. När de inte är hos Ida o Christer o busar...Eller hos sin pappa.

Fortsätter det imorgon, då? Hoppas ni laddar upp riktigt ordentligt nu, och all min styrka till er under morgondagen( och alla dar). Tänker på er o era änglar!//Johanna
Svar på tråden Mina två änglar