Inlägg från: JohannaMatt |Visa alla inlägg
  • JohannaMatt

Mina två änglar

Och mamma fanns där och finns där fortfarande för dig Max! och för Saga.

Er starka mamma gör allt för att ni ska få upprättelse och för att göra denna värld lite mer rättvis igen.

Igår var min förtvivlan bara så stor, men nu när jag hört Emmas ord om att Max bara ville kolla att mamma var där, så känns det inte lika tungt. Men jag undrar, om det känns som om jag ska gå sönder av det här, hur känns det då för er???
    Mamsie skrev 2008-12-05 09:31:43 följande:
    Men... Ååååh. Nu har ni någonting konkret efter Max. Hans sista ord... när han ville känna att mamma finns där med honom i det svåra. www.expressen.se/Nyheter/1.1392793/jag-horde-... "Tankarna gick runt, hade han ont? Men när jag tänkte tillbaka på vad jag hört, så visste jag att Max bara sade mamma för att kolla så att jag var där. Det var inget rop på hjälp, det var inget jämrande. Utan bara en undran "mamma är du där?""Emma, du starka vackra kvinna och mamma.*kramar om*
    Alla mina tankar och all min styrka går till er idag. Kram//Johanna
    Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • JohannaMatt
    Jeanette69 skrev 2008-12-05 09:58:31 följande:
    Var tvungen att kolla på Kalla Fakta för att höra samtalet igen och ja, man hör Max säga "mamma"... Så sorgligt! Tårarna rinner och jag sitter på jobbet.Emma; stora kramen till dig idag!
    Lyssnade på det igår...det var väldigt svårt att höra vem det var som sa det, men man hörde ju "mamma". Jag har tidigare trott att det var Emma man hörde. Försöker att hålla i tankarna det som Emma sagt att han ville kolla att mamma var där.
  • JohannaMatt
    Lingonflickan skrev 2008-12-05 11:02:52 följande:
    Jag har inte hört larmsamtalet men om emma hörde det och sambon också så var det där. De känner ju Max röst.Sitter här mest hela tiden för jag kan inte jobba, får inget gjort. Tänker bara på Emma i rätten och på Max och Saga, underbara barn. Gråter emellanåt och skakar inombords. Hur kan man bli så påverkad? Är det bara jag?
    Nej, vännen. Känner precis likadant. Tittar på männsikorna som går förbi här ute o skrattar o som om ingenting hänt. Tänker hur kan de?Själv känner jag mig som en spillra. Alla mina tankar är med Emma, Ida o resten av familjen.
  • JohannaMatt

Jag känner mig dum som pratar om hur dåligt jag mår över detta. Hur ska det då inte vara för dem? Men det här har berört mig så in i det innersta och jag vet inte hur jag ska få ur mig denna...sorg.Det måste vara sorg trots att jag inte kände barnen. Tur att ni finns här, för idag känns det tungt. Undrar hur det är i rättegången idag. Hur det går för  Emma med hennes vittnesmål.  

• JohannaMatt

Att man får göra så..sitta med hörlurar i och inte lyssna. Hon borde bli dömd för domstolstrots, eller så borde de avbryta och låta domen från tingsrätten gälla. Det är ju hon som överklagat o så sitter hon bara där och skrattar, läser och har hörlurar i öronen...Det är helt obegripligt. Men jag antar att det är en fasad som hon försöker ha för att man ska tro att hon är oberörd o stark. Ingen är oberörd av detta. Även om hon saknar all empati så borde hon ju bry sig om att hon kommer få sitta inspärrad på livstid.

• JohannaMatt

Ja, trodde också det från början men efter det nya vittnet trädde fram och berättade att hon hotat just barnen flera månader innan, så börjar man ju undra...

lyckligmamma skrev 2008-12-05 13:39:49 följande:
    ska egentligen inte diskutera rättegången osv, men jag tror ändå att barnen råkade komma emellan, att det inte var just planerad. men jag vet inte, så jag säger inget. låter så sjukt om man planerar att döda 2 barn
  • JohannaMatt

*Stackars Emma. Inte konstigt att hon bröt ihop idag. Jag klarar inte ens av att se "det" på bilder, hur ska det då vara att tvingas sitta i samma rum, bli ifrågasatt av försvarsadvokaten och se "det" sitta där och äta, le, läsa o se oberörd ut? Jag hade brutit ihop mycket tidigare, det kan jag säga. Hon gör det för sina barn, annars hade hon nog inte orkat. Och för att hon vet till 100% vem som gjort det. Kan någon tro att hon skulle utsätta sig för detta om hon inte talade sanning om gärningsmannen? (kvinnan) det känns helt galet, alltihop. Fy f*n för det otäcka monstret. Jag förstår att Emma inte har plats för hatet, och vill koncentrera sig på fina minnen för att kunna gå vidare, men det har jag. Och jag hatar det otäcka monstret.

• JohannaMatt

Det är svårt, för Emma låter ju också i bakgrunden och hon stönar och låter inte som sig själv, sedan kan man urskilja "mamma", men det hörde jag faktiskt bättre igår när jag lyssnade på kalla faktas uppspelning. Hörde inte det idag, men det var lite mer liv omkring mig nu. Skulle hjälpa dig med var men känner inte att jag orkar lyssna på det igen just nu. Har barnen här o de undrar varför mamma gråter...

• JohannaMatt

Håller med om att det var fruktansvärt smärtsamt att höra dig gråta idag. Och så fick man höra hennes hemska röst. Helt osympatisk och kall. Fy f*n, jag fattar det inte. Jag har så många gånger tänkt att bara hon hade lyckats med sina självmordsförsök. Men nu har jag fattat att de var inte allvarligt menade, hon ville bara ha uppmärksamhet precis som med adoptionsbrevet. Sjuka, hemska, fula monster.

Tänker så intensivt på de små änglarna för att slippa se monstrets fula tryne på min näthinna. Jag tror inte Max o Saga är med i rätten. Jag tror att de leker för fullt i himlen idag, och kommer och kramar dig i drömmarna inatt. Kram gumman.

Svar på tråden Mina två änglar