• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    Wishmaster skrev 2008-10-14 11:31:05 följande:
    Så där ja nu har man fått läsa d man väntat på i 7 månader... har ej pratat med Emma än efter detta men vet att hon är glad för dommen, ja skickade bara ett sms till henne, hon är nog fullt upptagen endå med div reportrar o andra som ringer så jag tar det senare. Ne nu ska jag ta och åka in till stan och besöka Max o Saga´s grav. Och du Emma, du klara det! Nu tar vi en vilomånad så börjar rond 2 och du blir starkare för varje rond det vet du! // Tommy "aka" Broder
    Tack! o tack för ditt mess i förrgår. det värmer så mycket. Även fast jag inte svarar så sänder jag en varm tanke och du vet ju att jag hör av mig så fort jag får tid. Tack för att ni finns där o tack för att ni delade dagen med mig.
  • emmy840508
    08bebis skrev 2008-10-14 11:43:12 följande:
    Fan va skönt att d blev livstid!!!Hur ska du fira detta Emma?Stor kram på dej
    Jag firade med att gå till graven och tala om för barnen att nu satt häxan där hon hör hemma. Jag tände ett ljus och jag tänkte på dom hela dagen. Det var det bästa jag kunnde göra den dagen, fira med barnen.... iaf så nära dom jag kunnde.
  • dreamspell

Hej!
    Såg dig i tv 4 intervjun nyss, vad bra den var och så fin du var!
    Skönt att ni kom iväg och fick lite andrum efter allt, hoppas ni hade det bra. Vad roligt att ni ska iväg till London, vilken upplevelse! Trist att du har problem med hörseln, hoppas du kommer fram till vad som skulle funka bäst för dig av alt. du nu har fått!
    Kram på dig!

• emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-10-14 11:56:35 följande:
    Emma: Jag älskar bilden av Saga och Max på Sagas minnessida. De har alltid varandra och det känns som det är det de försöker säga nu också. Den bilden innehåller så mycket mer än du kunnat ana när den togs. Den säger samma budskap nu, de har alltid varandra.
    Ja, du har så rätt. den togs precsi en vecka innan det hände. Då var det en fin bild. Men nu, nu är den helt gudomlig... den betyder så oerhört mycket för mig. De ser ut precis som de var tillsammans. Jag var så otroigt glad när jag hittade bilden efter att detta hadde hänt.
  • Prillan73

Varma tankar till dig och dina nära Emma......hoppas verkligen ni får underbara dagar i London!!

• ronjis

Sänder en tanke till dig och dina änglabarn.
    Skönt att det blev ett bra dombeslut.
    Såg inslaget från tv4 på webben, du är en otroligt stark människa trots det som hänt.

Många kramar till dig!

• Nekka

Hej Emma!
    Vad skönt det måste kännas att domen kommit nu! Såg intervjun med dig och säger som många andra att gud vad stark du är!
    Det var en sak du sa under intervjun som fick mig att tänka på en text som jag hittade efter att jag förlorade min son, jag skrev den i ett inlägg tidigare i tråden om du vill läsa, nr 1233..

vilka fina sidor du har gjort till Max och Saga
    riktiga sötnosar båda två!

kramar

vissa säger sig ha sett en ängel, jag har hållit en i min famn....
  • Nandez

Skönt att det blev ett bra dombeslut, tänker på er. Hoppas att er resa blir underbar.

Massor av kramar.

• AE77

Hej! Jag liksom alla andra här här tänkt på er sen det hände. Det är fruktansvärt att det kunde hända. Skönt att monstret fick vad hon förtjänade och hoppas att de slänger bort nyckeln för all framtid. Stor Kram!

• emmy840508
    Zocute skrev 2008-10-14 13:27:17 följande:
    YES! Livstid! Det enda rätta!KRAM till Emma, Niklas och era familjer!*¤*¤* Puss o bamsekram till Max & Saga!*¤*¤*Emma, var vill du att hon ska sitta av det? I sverige eller tyskland, spelar det någon roll för dig? Kram gummsan!(Själv känner jag väl kanske att Sverige känns bäst, då det känns som att i Tyskland är hon hemma o "tryggare" och sedan vet man aldrig om de släpper henne tidigare när hon skött sig bra några år :-/Här hatar ju hela Sverige henne...o i fängelset blir garanterat det tufft!)
    Ja, jag håller med. jag känner också som att om hon skulle sitta i tyskland så är hon hemma. o hemma vill jag inte att hon ska känna sig. O som sagt, vem, vet om livstid är livstid i tyskland. Hon har förbud att komma till sverige mer. men det som är viktigast är ju att hon får avtjäna sitt straff, inlåst....
Svar på tråden Mina två änglar