• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508

Nu har jag haft grannens dotter här inne en stund. Vi tittade på bolibompa och pratade lite. Hon var en av Max bästa kompisar. Vi pratade lite om Max o Saga, tittade på lite bilder o sen pratade om hennes liv, hon går i skolan o har TRE killar. Jag önskar så att jag hunnit få ha sådana samtal med mina barn....

• Fru Brastad

Det kan ju inte kännas bra när det rycks upp gång efter gång men vilken härlig tjej max kompis verkar vara. Du ser säkert mycket minnen i henne med?!*kramar om*

emmy840508 skrev 2008-10-16 19:33:32 följande:
    Nu har jag haft grannens dotter här inne en stund. Vi tittade på bolibompa och pratade lite. Hon var en av Max bästa kompisar. Vi pratade lite om Max o Saga, tittade på lite bilder o sen pratade om hennes liv, hon går i skolan o har TRE killar. Jag önskar så att jag hunnit få ha sådana samtal med mina barn....
  • SandraS
    Åhh, Emma måste vara oehört jobbigt att veta att det är så mycket du inte hunnit med att uppleva med dina barn! Men det känns ändå som att du tog till vara på den tiden ni hade och att du hann uplleva så mycket ändå med dina barn, mer än vad många andra föräldrar hinner för att de är så upptagna med "sitt"

Tycker det är starkt av dig att orka ta dig till andra barn, fast det kanske är något som du behöver, något som starker dig?
    Känns som att du är en sådan person sm får mycket styrka av barn som finns runt om kring dig.
    Är det aldrig jobbigt att träffa barn som är jämngamla med Max och Saga?
  • emmy840508
    Miss Jay skrev 2008-10-14 13:31:58 följande:
    Skönt att domen har kommit nu och att hon åker ut ifrån landet på livstid sen. Hoppas verkligen att hennes planer på att hovrätten ska ge henne mildare straff går käpprätt åt helvete.(Ursäkta språket)En annan fråga mitt i allt kring domen. När tog dina barn sina första steg? Övade du dom mycket för det eller kom det bara av sig självt?

Du behöver absolut inte ursäkta ditt språk. så tänker vi tog alla.

Max tog sina första steg när han var 1 år och en vecka precis. Han gick mycket i gåstol först, alla hadde varnat för det, men han var så otroligt nöd med det, så jag brydde mig inte så mycket om vad andra sa, utan lyssnade på Max. Sen började han resa sig efter möbler och gå, han tog även tag i mina byxor o reste sig. o rätt som det var så släppte han i gick. Det var lite tulltande först. Men han lärde sig snabbt. Jag var inte med och "lärde" honom på nåt sätt. Utan han fick ta allt i sin takt och han älskade att prova själv.

Jag minns när han var liten och man frågade vad vovven sa. Då sträckte han ut tungan och flåsade som hundar gör. Istället för att säga voff voff....

Saga gick när hon var 1år och ca en månad. Henne tränade vi inte heller med, men hon gillade inte gåstolen lika mycket, så vi fick gå omkring och hålla i henne i händerna och då gick hon mer än gärna. Jag satte mig en dag framför henne, släppte hennes händer och sträkte ut mina armar mot henne, då log hon med hela ansikten och tultade fram till mig. Sen fick det med en rasande fart.

• Skogsmor
    Jag blir så full i skratt, min son Timmie är ju i den åldern då man faktiskt kan ha två eller flera tjejer och de är så stolta för det. För att nästa dag komma och säga att de inte är ihop längre. Min man frågade Timmie om det verkligen var rätt att ha två tjejer, vad tror du mamma hade sagt om pappa hade en mamma till. Timmie tänkte en stund och sa bestämt nej det får du inte för då blir mamma ledsen, det är bara barn som kan ha många sa han. De tänker så stort och mycket ibland och låter så kloka och lillgamla när de berättar hur det ska va. Det är så roligt att höra. Så jag förstår din sorg i att inte få ha dem med Max och Saga. Usch! sånt svir ju så i hjärtat.
    Jag delar gärna med mej av mina barns berättelser ibland om du orkar läsa, vi är ju många som skriver så du får ju fullt upp.
    Många varma tankar.
  • emmy840508
    Sessa82 skrev 2008-10-14 20:24:55 följande:
    Emma - Jag beundrar din styrka... Skrev om de i min blogg, men eftersom jag bloggar på ett ställe dit jag ej får länka pågrund av man kan tjäna pengar där... Men skulle du vilja läsa så är de bara maila så får du länken... kram
    Jag vill jättegärna läsa. skicka adressen till min inbox om du har lust. Tack för att du vill dela med dig.
  • emmy840508
    MrsArvid skrev 2008-10-14 22:02:42 följande:
    Hejsan vännen Nu är datorn lagad så nu kunde jag kolla upp din tråd =) Hittade den tillomed ganska fort, duktigt va Precis som jag sa till dig, så berättar du så oerhört målande om de små. Det känns nästan som att man var där med er när minnena utspelade sig! Jag önskar så att våra små hade fått lära känna varandra bättre, och inte bara träffats så få gånger. Som du sa så tror jag verkligen att Jack och Saga hade haft så underbart roligt tillsammans, lika busiga båda två! Folk verkar verkligen ha uppfattat dig som den oerhört unika människa du är också, du är en sån som man vill ha nära sig. Du är varm, generös, snäll, rolig, stark och fantastisk. Att du kan fortsätta vara detta även efter att barnen togs ifrån dig visar ännu mer på vilken underbar människa du är. Tack för att jag får finnas med i ditt liv, det är en ynnest att känna dig!Och du ÄR vacker i kort hår, jag skulle se ut som en boll i kort hår men du är vacker som en sommardag! Hoppas ni ätit en massa tårta idag för att fira barnens upprättelsedag och att ni lyckats ta igen er lite och inte bara fixar och donar inför T's födelsedag =) Kraaaam och
    ååå, hej prinsessan. Du e verkligen vacker som en prinsessa, både på insidan och på utsida. Tack för alla dina fina ord.
    Jag önskar så att Max o Saga fått lära känna dina små också. Tänk dig alla fyra springandes runt på eran otroligt fina gård. Bada i en liten barnpool på sommaren och Max hadde lärt wilma att gå så småningom.
    Tack vännen för att jag får dela erat liv. Tack för att du finns vid min sida genom allt. och ta hand om din familj från mig också.
  • emmy840508
    Full av förhoppning skrev 2008-10-15 09:18:59 följande:
    Emma... tittade du på Himlen när Tyskan fick sin dom??? Månen och solen var ute samtidigt.... och det var till och med Fullmåne.... Max och Saga var med dig.Kram!!!
    ååå, nej, jag tittade inte ut då. jag hadde fullt upp med att tänka vackra tankar om barnen. Tack för att du lagt märke till det. tack för att du berättade för mig att Max o Saga var där. Jag kännde det. men nu vet jag....ååå, vad fin tanke..
  • emmy840508
    kristallen skrev 2008-10-15 09:28:10 följande:
    Såg dig nu på tv4, och shit vad stark du är!KRam på dig
    Tack för de fina orden.
  • Ellan 76

Emma, vill skriva igen att jag tänker på dig och barnen väldigt ofta! Skrev nån fråga innan här i tråden men det fick jag inte göra enligt moderatorn som tog bort mitt inlägg. Hoppas att du inte blev sårad av min fråga om du hann läsa inlägget.
    Många varma kramar från mig!

Svar på tråden Mina två änglar