• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    faster skrev 2008-10-16 16:53:10 följande:
    Emma!!Har nu hittat klippet o tittat o jisses sååååååå duktig o fin du är!!Så enormt stark!Mina tårar rinner ner för kinderna speciellt när jag ser glädjen i dina ögon då du berättar om Max o Saga.Beundrar dej verkligen!Stor varm Kram.
    Detc e många som sagt att det glittrade i mina ögon när jag talade om Max o Saga. O ja, jag är så glad när jag pratar om dom. Jag älskar dom så obeskrivligt mycket... fortfarande...
  • N E N N Y

Hej Emma !
    Vet inte vad jag ska skriva riktigt...Jag har följt tidnignar/tv allt tror jag om er. Jag blir så arg/ledsen hur fan man nu kan göra något sådant.
    Jag beklagar sorgen av hela mitt hjärta. Och jag vet att dina bebisar har det bra och ger dej styrka att klara av allt. Jag tänker på dej o barnens pappa.

• emmy840508
    SandraS skrev 2008-10-16 19:39:21 följande:
    Åhh, Emma måste vara oehört jobbigt att veta att det är så mycket du inte hunnit med att uppleva med dina barn! Men det känns ändå som att du tog till vara på den tiden ni hade och att du hann uplleva så mycket ändå med dina barn, mer än vad många andra föräldrar hinner för att de är så upptagna med "sitt"Tycker det är starkt av dig att orka ta dig till andra barn, fast det kanske är något som du behöver, något som starker dig?Känns som att du är en sådan person sm får mycket styrka av barn som finns runt om kring dig.Är det aldrig jobbigt att träffa barn som är jämngamla med Max och Saga?
    Nej, andras barn är inga problem alls. Jag ler för mig själv så fort jag ser ett barn, oavsett om han/hon är i samma ålder som mina barn var. Jag resonerar så att jag saknar MINA barn. Ingen annans. Jag funderar till o med på att fortsätta på förskola efter detta. För jag har alltid älskat barn o kommer alltid göra. Max o saga kommer fattas mig. Men andras barn kan inte ersätta dom, men hittar en egen plats hos mig.
  • 060810

Vill bara skicka dig en STOR KRAM!

Jag tänker på dig och dina söta änglar varje dag. Kan inte föreställa mig vad du gått/går igenom.

Du är en stark människa och jag beundrar dig verkligen för vad du gör för dina änglar.

Jag kommer då aldrig glömma dem! Eller dig!

• emmy840508
    Ellan 76 skrev 2008-10-16 20:47:36 följande:
    Emma, vill skriva igen att jag tänker på dig och barnen väldigt ofta! Skrev nån fråga innan här i tråden men det fick jag inte göra enligt moderatorn som tog bort mitt inlägg. Hoppas att du inte blev sårad av min fråga om du hann läsa inlägget.Många varma kramar från mig!
    Du får gärna skriva till min inbox så svarar jag gärna. Tråkigt att det blev borttaget
  • emmy840508
    Gackning skrev 2008-10-16 21:00:12 följande:
    Hej Emma, vart kan man se intervjun med tv4 som du var med i?Kramar / A
    Jag tror att det går att se på tv4 anytime... lycka till säg till om du inte hittar så länkar jag om man kan.
  • frökenE

Många tårar har trillat ner för mina kinder ikväll, när jag läst ikapp litegranna.
    Men när du berättade att Max brukade flämta istället för att säga vov vov om en hund, så kunde jag inte låta bli att le. För precis så gör min son. Tungan åker ut åsså flämtar han och ler

• Mamsie
    emmy840508 skrev 2008-10-16 21:16:29 följande:
    Hejsan! tack för dina otroligt fina ord. Det hjälper mig vidare.Nej, jag har inte vart i kontakt med Englas mamma. Allt med dom hände när jag låg på sjukhus och var isolerad. Så jag läste ifatt när jag kom hem. Så fruktansvärt det måste vara för henne familj med. Jag skulle gärna komma i kontakt med hennes mamma. Men, jag tror vi känner på samma sätt. Vill inte störa. och vill inte röra upp några känslor. Så det kanske blir en fråga lite längre fram.
    Kolla din inbox!

*kram*
    //
  • emmy840508
    Rastafairy skrev 2008-10-16 21:23:47 följande:
    emma vart kan man läsa ditt brev till barnen som nån hade läst på aftonbladets hemsida? Hittar det inte där.Hoppas dagen vart under förhållandena bra. Solen kan få skina lite till på oss tycker jag.Varm kram/H
    jag hittar det inte heller. jag vet bara att det fintn i vanliga tidningen. jag kan försöka lägga in det här under blogg el nåt. ska kolla möjligheterna sen meddelar när jag lyckats.
Svar på tråden Mina två änglar