• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    mojsegojs skrev 2008-10-14 09:17:30 följande:
    glömde!!EMMA vill berätta för dig vad Neo sa sist vi var nere vid graven!han frågade om max verkligen låg där och jag svarade att hans armar och ben gjorde det men hans ande flyger runt och leker i himlen.. efter en stund sa han: mamma mamma jag tror max vinkade ner och skratta för solen började lysa!då började jag och gråta men det stämmer ju var allt jag kunde säga!kommer du ihåg på kalaset hos moa när saga red på hästen? det minnet kommer jag aldrig att glömma hur glad hon var då!kram på dig ville bara dela med mig!tänker på din och nicklas familjer idag!kram jannice

ååå, vad fin Neo är. berätta att jag också brukar se Max vinka.

Jag minns kalaset jätteväl. Vi hadde det jättemysigt. Jag minns Saga när hon red på hästen och när hon och jag dansade när vi hadde dansleken. Det var så otroligt mysigt.

Ta hand om er o hela familjen.

• Tuttie

Hej emma!

Förstår verkligen att det känns som att ni äntligen kan försöka gå vidare. Och jag tror verkligen London Resan kommer göra er så gott. Bara ni 2. Eran chans att verkligen ta hand om varandra.

Hälsa Sambon Grattis

Sköt om dej och ta hand om de dina...

/S

(¯`°?.¸ ♥ Världens finaste Cornelia ♥ ¸.?°´¯)
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-16 17:28:03 följande:
    Hej allihoppa, jag har inte hunnit läsa igenom tråden än. jag har inte setat vad en dator på flera dagar. Men jag kännde att jag måste skriva lite innan jag sätter mig o går igenom allt fint ni skrivit här. Domen kom i tisdags, det var enormt skönt. Livstids fängelse och utvisning. Max och Saga fick upprättelse... Vi var på tingsrätten, jag klarade inte av tanken att sitta hemma och vänta på att någon skulle ringa. Jag mina föräldrar och min ena syster åkte iväg. Det var ett enormt mediauppdåd, men det gjorde mig inget, för då fick jag prata om det igen o igen. När allt var klart gick vi upp till mitt målsägande biträde och pratade lite. Sen rörde vi oss hemmåt. På vägen hem ringde de från tv4 och ville ha med mig i morrgon soffan på onsdagen. Min sambo fyllde år igår, så vi kännde inte att det var någon bra ide. Då frågade de om jag kunnde komma samma kväll istället. Så skulle de banda det. Jag tackade ja och så åkte vi iväg till stockholm. Vi stannade på hotell över natten och gjorde lite utflykter på onsdagen när sambon fyllde år. Igår kom vi hem och hadde gäster på middag på fördelsedagen. Idag har jag vart till v-ås på hörselkontroll igen. Jag fick två altenativ, antingen hörapparat el operation. Jag har ännu inte valt. Benet i örat e förmodligen trasigt efter smällarna.På eftermiddagen har jag bakat bullar igen. Vi ska ha gäster både fredag o lördag.Sambon fick förresten en londonresa för att se på mamma mia i present. Ska bli jättespännande. och en upplevelse att vara i London och tänka på något annat nu när vi får chans att vila några veckor.
    Oj, du har verkligen haft fullt upp.
    Hoppas att det ordnar sig med hörseln.
    Åhh, Mamma mia i London, det är ni verkligen värda!!!
  • mojsegojs

ja det kommer jag med ihåg och när max inte ville vara med men jag fick igång han lite :D ååå det det så roligt.. det bästa kalaset som vart!

max var så fin i sin spindelmannen dräkt :D

du vet vart jag finns.. och du den där efterlängtade fikan kanske är dags snart ;) ***KRAM***

• annki72

åh Emma, du är en fantastisk människa!
    Tänker ofta på dej och din familj och undrar hur ni har det.

Ta vara på varann och jag önskar er det bästa!!

Kramar!!!

• emmy840508
    Jalica skrev 2008-10-14 10:25:27 följande:
    Hej Emma.Först önskar jag att du får en bra dag.Dessa frågor kanske redan har ställts i denna tråden men det har blivit sååå många inlägg så jag kan ha missat det isåfall.jag undrar....har du något jobb att gå tillbaka till?Eftersom jag vet att du varit hemma och vårdat Saga i hemmet.Undrar även lite om Saga och hennes "handikapp" med tarmen....upptäcktes det redan när hon låg i din mage eller efter att hon fötts? Eller föddes hon för tidigt pga det? Låg Ni inne länge på sjukhuset?Min yngsta dotter som idag är 1år föddes i vecka 33 pga svår imunisering. Det upptäcktes redan i vecka 16 så därför tänkte jag att det kanske upptäcktes redan när du va gravid.*Varma kramar*

Hejsan! Jag för såtr att vissa frågor måste ställas om :0) tråden börjar blir nåt enormt lång. Men jag e så tacksam.

Jobb ja, jag jobbade visstidsanställd på en förskola när jag väntade Max. Jag blev sjukskriven och sen gick tiden ut. max kom o sen var jag mammaledig. Jag använde dagarna sparsamt så när jag blev gravid o sjukskriven mad Saga så hadde jag inte börjat jobba ordentligt än. Jag jobbade lite på Konsum men bara som vikarie.
    När jag vill börja jobba igen är jag välkommen både till konsum och dagis. Jag har inte bestämmt mig än hur jag ska göra. Måste känna efter hur det känns med mina rädslor och så.

Sagas handikapp syntes inte när hon låg i magen. Det syntes först när hon kom ut tyvärr. Efter någon timma gjordes det klart att hennes mage inte var som den skulle och vi blev skickade i ambulans till uppsala. Hon föddes i vecka 34, men de kan inte säga om det var pga hennes handikapp el inte.
    Vi låg inne på sjukhuset fån 5 maj- slutet av juli ungefär. Det känndes jättelänge då pga att man hadde Max också. Men det gick fort med tanke på att hon var så liten bara 2100 gram när hon föddes, sen gick hon ner till 1700 under tiden hon vårdades. Och att hon genomgick en v'ldigt stor operation. men hon föddes som oxe och hon levde som en oxe. envis som bara den.

• emmy840508
    SandraS skrev 2008-10-14 11:28:48 följande:
    Läste precis om domen, vad skönt att det blev livstid!!!Hur mår du i dag Emma, har det varit mycket känslor?Jag antar att du både känner dig lättad och utmattad, måste varit mycket känslor inför den här dagen?Kunde du sova något i natt?Många kramar till dig!!!!
    Ja, dagen innan domen var det svårt att sova. Men jag låg och tänkte på Max och Saga oc jag somnade med ett leende på läpparna. För sent givetvis. Men ganska bra ändå.
  • jakthustru

Att du är sås tark trots allt det som hänt er, hur orkar du vara så positiv -det är så beundransvärt!

• Jalica

Vad roligt att ni ska se Mamma Mia. Jag och min man såg den förra året och den e superbra!

• Humbla

Hej Emma!

Hur mår du nu efter domslutet?
    Vad skönt med en tripp till london, hoppas att ni får det jättekul där när ni åker, inte helt fel att åka och se mamma mia :)
    Hoppas att du kommer fram till ett bra beslut för dig ang hörseln, och att du har bra stöd av läkarna!
    Jag läste ikapp litegrann nu i tidningarna, då jag haft en del plugg att göra, och tyckte att du verkligen lyckades förmedla dina känslor och tankar på ett bra sätt, det om att ge sina barn en extra kram varje dag, det fick mig att le, du är helt fantastisk och unik, hoppas att du vet det!

Vill också säga hur mycket jag tycker om att läsa om dina minnen av barnen, att få ta del av dina underbara barns personligheter! Max som verkar varit en helt underbar storebror, blir så glad när jag läser om hur han alltid fanns där för sin lillasyster! Och lilla saga, som fått kämpa sig fram, men gjort det med sådan livsglöd och glädje, otroligt kavat och stark tjej, tror att barnen brås en hel del på sin mor :O)

Många kramar till dig!!

Svar på tråden Mina två änglar