• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Lingonflickan

emma: Jo, de fick ordentliga kramar och jag fick gosiga pussar. Sen kände jag att det var OK och jag pratade i telefon med dem sen också.
    Jag hoppas du inte tog illa upp av mitt inlägg, jag vill absolut inte inkräkta på din smärta.

• JohannaMatt

Barnen vet alldeles säkert att mamma ska flyga imorgon och passar nog på o göra nåt bus för er då. :) Ni kan ju tända ljus för dem i London...vi tänder ljus här i Göteborg också, för Max och Saga..finaste barnen i himlen.

• Zaffran
    Svar på #1929
    Ja det måste ju kännas både hemskt o konstigt att man får reda på att ens barn är borta för alltid, aldrig får träffa dem igen, utam att få veta vad det är som har hänt dem... Man kan väl knappast gå vidare innan man fått veta?? Även om du nånstans inom dig kanske örstod vad som hänt dem, inte EXAKT vad, men tt det hörde ihop med det lilla du mindes...?? Kram
  • JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-10-30 21:41:42 följande:
    Jag vet inte varfrö jag sitter här :0) jag e sååå trött igentligen. Vi går upp före 8 imorgon och åker till flyplatsen. Ska bli jätteskönt att komma iväg o se nåt nytt. En upplevelse att vara i London av alla städer på jorden. Idag var jag till graven och satte dit lite allhelgona saker. Jag kommer ju inte vara hemma då. Så jag firade de idag. Det var ett keramikhjärta med mossa, granris rosor torkade frukter o massa fint. Jag hittade även två gravljus som brinner i 100 timmar. Jag satte dit dem o hoppas de brinner när platen lyfter imorgon. (ibland slocknar de för att det blåser) det känns konstigt att vara borta på den dagen av alla dagar. Men, jag hadde vart hemma om något sagt till mig att denna dag kommer barnen vara närmare mig än någonsin. men de kan inte vara närmare mig än vad de JÄMT e.... det vill säga, de bor i mitt hjärta.
    Men, gå du o lägg dig då gumman! Vi tar inte illa upp. Snällt att du tog dig tid för oss ikväll trots att ni ska iväg o allt. Alltid lika skönt att veta att du finns med oss. Det betyder mycket för många människor. Ha en riktigt bra resa, nu.
  • frökenE
    emmy840508 skrev 2008-10-30 21:46:39 följande:
    Men, när jag fick veta att de var borta så var de redan borta. det fanns inget jag kunnde göra. Utan jag bara lade mig ner. Jag sjönk ihop, all kraft rann ur mig och jag frågade mig själv vad sjuttonm som hänt. Jag fick inget svar från någon alls....
    Ja, usch vilken hemsk tid det måste ha varit där på sjukhuset när allt började sjunka in om vad som hänt...Hjärtslitande att bara tänka på det.
    Helt otroligt att du reste dig upp och kom ikapp för att dela med dig till svenska folket om kärleken till (och mellan) Max och Saga och deras allt för korta liv.

När jag såg programmet i tv4 så förstod jag frasen "för att hon är Emma". Inte många hade kunnat vara så öppen och positiv och samtidigt prata om det hemska som hänt. En stor eloge till dig!

Lycka till på resan, hoppas ni får en vistelse i London. Det är bara att kolla upp på himmlen, det är ju samma måne och samma sol som vi har här
  • SandraS

Det kommer att brinna många ljus för Max och Saga i Sverige under helgen.
    Vi ska till svärfars grav i helgen och jag tänker ta med två ljus för Max och Saga och sätta i minneslunden. Kan man väll göra även om de man tänder för är begravda någon annanstans, eller känns det fel Emma? (Är ingen minneslund där de sprider aska, utan som en liten park med en liten fontän och så, jättefint)

• emmy840508
    Svar på #1933
    Haha, ja jag ska nog gå o lägga mig. Det e jag som ska tacka för att ni orkar sitta här med mig så mycket. jag e så tacksam för stödet jag får från er alla här. Det värmer och hjälper mig framåt. Jag kommer in direkt när vi kommer hem från London och berättar hur vi haft det! Tack alla ni för att ni finns! God natt! el "natti natti" som Max alltid sa.
  • Zaffran

Ha en härlig vistelse i London Emma!!
    Många kramar.

Svar på tråden Mina två änglar