• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • MatteusMamma86

Hej.
    En fråga jag grubblat på, VARFÖR dödade hon dina barn?
    Det var väl din sambo hon ville åt.
    Ville hon få er ur vägen?

• pojkmamma790421

Hej
    Har velat skriva nåt länge men inte vågat...
    Kan börja med att säga till Dig Emma-Du är så otrolig stark människa och jag vet att det är kärleken till dina barn som får dig att vilja vakna varje dag, för då får du minnas Max och Saga och berätta om Dom för oss och det gör dig starkare och starkare likasom kärleken som ingen kan ta ifrån dig!!!
    (Kan inte utrycka mig som jag skulle vilja-svenska är ej min modersmål, kommer från Polen)

Många många styrke krammar Till!!!
    Tänker på Er Max och Saga!!!

• tindra7

måste säga att ja beundrar din styrka har följt varje tidning.gråtit då ja såg erat inslag i tv tänker mycke på er tände ljus för alla som ät änglar igår sänder varma kramar till dig ochdin familj hoppas ni fick koppla av nät ni åkte bort tilsammans kram från maria

• Regno77

Snubblade in här, vet inte riktigt hur, men blev alldeles stel när jag förstod vems sida detta var. Du är så stark Emma, jag lider med dig. Jag tänker mycke på dina barn, dig, och familjerna runt om er. Vad orättvist det är! Det finns så många varför!
    Det som hände tog mig väldigt hårt, vet egentligen inte varför det berörde så mycke, men jag fick barn där i samma veva som allt hände och hade kluvna känslor. Varför skulle livet behöva vara så orättvist?
    Förlåt Emma om jag bara har flummat, men jag skrev direkt från hjärtat.
    Kram på dig och jag tror hela svenska folket berördes av detta och skänker er en tanke då och då

• Alexia06

Styrkekramar!!!

Man är starkare än man tror...

Ta hand om varandra, du och dina närmaste!

• Tibertius

Hej Emma,

Har tänt ljus för Max och Saga och många tankar har gått till dig och din familj även denna helg. Hoppas ni hade det supertrevligt i London och klarade av att njuta lite.

Kramar

• Lingonflickan
    Minja skrev 2008-11-01 22:29:24 följande:
    Tänder några ljus i mörkret för Max och Sagaoch sänder en favorit låt som jag tycker är underbar med Eric

Den är så fin! Men kan inte lyssna till den utan att gråta redan innan. Spelades på en pojkväns begravning. (MC-olycka)

Men texten säger allt och det är så skönt samtidigt. No tears in heaven. Och en dag ska vi alla mötas igen och det kommer bli igenkänning av de våra. Max och Saga kommer känna igen er och ni dem. Jag kommer känna igen mina saknade och de mig. Det blir ett fint återseende en dag.
  • MikAmina

Så fruktansvärt onödigt...
    Du och din man måste vara helt chockade än, tror aldrig att man fattar. Det är nog ett slags skydd vi männsikor har,när något så tragiskt händer och man förlorar det käraste man har, för att man ska orka forsätta gå upp på morronen,tiden går,livet fortsätter,men såren läker aldrig.......Lider med er!

• pojkmamma790421

Den här sången är till Dig Emma...
    100 år i himmlen känns som en dag på jorden...

Tänker på Er Max och Saga!!!

Svar på tråden Mina två änglar